Gå til innhold

Uteblitt mens..

Lita84

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring fra p-piller? Kanskje Yasmin?

Jeg har gått på samme pillemerke i 5 år, og aldri hatt stopp (utenom i den pillefrie uka). Månden som var har jeg vært en god del dårlig i magen, det var en av grunnene til at jeg ble litt redd når bortfallsblødningen ikke kom..Dette har som sagt aldri skjedd. Jeg leser jo at noen kan miste mensen på p-piller, men hvorfor i alle dager skjer det etter 5 år da..?

Har tatt test, og den er negativ. I dag begynte jeg på pillene igjen etter den pillefrieuka, fortsatt uten mens. Var det rett av meg?

Hilsen en litt frustrert meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde nok snakke med en lege/gynekolog. Dette hørtes merkelig ut. Og du er helt sikker på at du ikke er gravid? Husk at det er mulig å bli gravid utenfor livmor, og dette tester negativt på graviditets tester...

Det skjedde med en venninne av meg nemlig...

Håper du finner ut av det :)

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det er faktisk en helt normal bivirkning etter langvarig bruk av p-piller. Jeg gikk i mange år på Trinordiol, og de siste årene uteble mensen både titt og ofte. Tror det har noe å gjøre med at livmorslimhinnen blir veldig tynn etter lang tid på p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt p-piller i 7 år...får mensen på dagen enda....Hvilken piller får den til å stoppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Har brukt p-piller i 7 år...får mensen på dagen enda....Hvilken piller får den til å stoppe?

Jeg har mistet mensen helt på Cerazette, som du skal ta kontinuerlig. Den inneholder ikke østrogen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm....men du KAN bruke andre p-piller, men bare "hoppe over" mens uken ved å begynne direkte på nytt brett?

Flere jeg kjenner som har gjort det, uten bivirkninger. Da de lot være å ta pillen igjen i en uke, kom mensen som den aldri hadde vært borte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Nåh. Du mente slik at man kan velge å hoppe over mensen en gang eller tre? Det kan du gjøre med de fleste p-pillemerker, men det varierer litt hvordan du gjør det. Med Trinordiol, som er en trefase-pille med tre ulike farger på pillene, hopper man rett over på de gule (siste) pillene på brettet, og kan dermed utsette mensen i 11 dager, eller fortsette på samme måte. Hopper du over til den øverste raden på brettet, får du mensen uansett.

Men med f.eks Yasmin gjelder andre regler igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, folkens!

Jeg vet ikke helt hvordan dere kom inn på å "hoppe over mensen" med piller, det var nå vertfall ikke det som var tilfelle her. (kan forresten bare fortsette å ta piller om jeg vi det, Yasmin har bare en type piller på brettene).

Jeg kan selfølgelig ikke være 100 % sikker på at jeg ikke er gravid, var jo litt redd for det siden jeg har hatt diarè mange ganger i uken den siste tida. Hadde sex sist for en uke siden (før da ca. annen hver dag), så om det ble en evt, befruktning da har det ikke trengt å vistes på en test enda.

Fikk et tips om å starte på pillene som vanlig etter den pillefrie uka (sov var over i dag), og så ta en test til uka. Kanskje greit det? Men hormonene i pillene har vel ikke noen innvirkning på testen..? :-? Uansett venter jeg til brettet er over og stopper fortest mulig igjen, for å se om mensen kommer da..Om ikke må det jo være noe galt.

Godt å høre at det er noen som er "plaget" av at mensen forsvinner etter lang tid på pillene - viste ikke det jeg :) Kan jo evt. ringe å høre med legen, men vet liksom ikke helt hva jeg skal si..Han vil vel bare be meg se det ann?

Takk for gode svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det som ble sagt om svangerskap utenfor livmoren, det vil altså ikke gi utslag på graviditetstester (mao. lite utskillelse av HCG som livmoren skiller ut etter befruktning), men hva får mensen til å utebli da..? Vil det ikke følge med en del smerter med et slikt svangerskap?

Jeg lurer og på om det kan gå.."tett" oppi der..? Slik at det ikke kommer ut? Føles som at det på høyre siden av magen er.."rart" vanskelig å forklare. Kjenner det når jeg ligger på siden.

Nei, hadde det "gått tett" skulle man vel følt menssmerter uansett..Nei, vanskelig dette.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi var gravid i tre mnd. uten å vite det...fikk symptoner på graviditet, men ingen utslag på 5 tester....Dessverre endte det opp med at hun satt på do da det plutselig kom en haug med blodige klumper ut av henne :-( Hun aborterte uten å vite at hun var gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det hørtes ikke noe særlig ut :( Stakkars venninnen din! Kanskje dette var et svangerskap utenfor livmoren? Siden dem sier det ikke vises på tester, og barnet kan ikke overleve utenfor heller (om jeg ikke tar helt feil).

Uansett var det trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et svangerskap utenfor livmoren går IKKE over av seg selv, etter tre måneder har man GARANTERT oppdaget det.

Og over til hovedinnlegg: Det er en grunn til at man skal bruke kondom i 14 dager etter mageproblemer ;)

Kort sagt: Test deg en gang i uka frem til mensen kommer, eller du får et +.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, okei..Skal gjøre det :) Har en test liggende jeg tenkte å ta i helga. Men jeg vil jo ikke få mensen uansett nå, siden jeg har startet på pillene igjen..Så det går liksom ikke å "vente på mensen"..Om du skjønner? Vanskelig å forklare :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja' date= okei..Skal gjøre det :) Har en test liggende jeg tenkte å ta i helga. Men jeg vil jo ikke få mensen uansett nå, siden jeg har startet på pillene igjen..Så det går liksom ikke å "vente på mensen"..Om du skjønner? Vanskelig å forklare :roll:

Hehe, stemmer det ja (har ikke vært borti slike piller selv, så jeg glemmer det lett)

Men du skal altså få mensen om 3 uker? Jeg hadde neppe klar å vente så lenge for å se om jeg ventet smått, så det å teste en gang i uka kan kanskje være like greit uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Dette skjedde meg også denne syklusen, fikk ikke mensen da den skulle komme, og tok en test som takk og lov var negativ. Nå skal det sies at sjansen for at jeg skulle være gravid var minimal, men har fremdeles litt noia for at mensen ikke kom. Men i og med at testen var negativ får jeg heller stole på den. Har ingen symptomer på noe som helst, føler meg helt som vanlig. Tipper det er sånt som skjer en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, stemmer det ja (har ikke vært borti slike piller selv, så jeg glemmer det lett)

Men du skal altså få mensen om 3 uker? Jeg hadde neppe klar å vente så lenge for å se om jeg ventet smått, så det å teste en gang i uka kan kanskje være like greit uansett?

Jupp, skulle ha mensen uken som var, startet på pillene igjen nå på Søndagen. Så det er 3 uker til neste gang, ja...Får se om den er kommet til da :)

Regner med at jeg vil kjenne det om jeg er gravid, ingen tegn så..

Takk for svar!

Tristessa: Ja, det bare spørs det..At det skjer en gang i blandt. Bare merkelig når det aldri har skjedd før :) Ja, jeg for min del har hatt sex ca. annenhver dag, og har hatt dårlig mage opptil flere ganger i uka, så det kan fort ha skjedd.

Men får bare vente å se :)

Takk for alle som har svart meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...