Gå til innhold

Snart 20 år siden siste skoledag...kjenner du fortsatt folk fra den gangen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig dag i dag. En vennine fra skoletiden ringte fra USA og fortalte at vi skal ha 20 års klassejubileum i sommer. Har ikke snakket med henne på sikkert tre, fire år. Da slå det meg at jeg ikke vet hvor alle er, hva de gjør, og hvordan det går med dem...og jeg bryr meg jammen ikke heller. Det syntes hun, som har flyttet rundt halve kloden, var litt rart.

Hva synes dere? Noen på min alder som fortsatt har kontakt med folk fra den gangen da? Noen som har venner igjen fra skoletiden? Det må jo føles godt...men samtidig har det også gått vanvittig mye tid. Sitter her og grubler over alt som har vært, og som kunne ha blitt.

Anonymkode: 607c6...d11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine beste venner har jeg vært venner med siden vi gikk på ungdomsskolen. De jeg har vært venner med lengst ble jeg venner med I barnehagen. 

Skrevet

Har ingen kontakt med de jeg gikk på skolen med, savner det heller ikke. Først hadde vi 10 års jubileum, der ble jeg frosset ut. De samme som klikka på ungsdomskolen gjorde det på festen. Jeg ble mobba den gang. Det var t.o.m meg som satte i gang denne festen. Trodde vi var blitt voksne, men neida. For meg ble det bare trist. Da det skulle være 20 års jubileum gikk jeg ikke dit. Hvorfor skulle jeg det. Det var ikke mange som kom. Hadde ingenting og snakke med de om heller. Gadd ikke kaste bort en kveld på mobbere. 

Anonymkode: 66376...98e

• Liker 15
Skrevet

Nei. Jeg sier hei om jeg møter de på butikken.  Jeg var en sånn alle bare gav faen i. Kunne like gjerne ikke eksistert. Ingen av mine gamle medelever betyr noe for meg. Er 20 år siden jeg var russ snart. Og hele min russetid endte med at de jeg så på som mine beste venner og de jeg var på bil med, svikta meg på 17.mai før russetoget. Etter det stoler jeg ikke på noen. Barr plunder å ha venner. Stjeler tiden tid og er bare en byrde. 

Anonymkode: 5e8b8...655

• Liker 5
Skrevet

Mine bestevenninner har jeg fortsatt fra barneskolen. Tror jeg har noenlunde oversikt over hva de fleste driver med, har de på FB osv. Vi har hatt flere treff oppigjennom årene. Synes det er hyggelig.  Vi var ca 55 stykk på klassetrinnet. 

Anonymkode: 53a9a...b33

• Liker 3
Skrevet

Sånne jubileumer er bare tull og en veldig dårlig ide. Er som å komme tilbake til ungdomsskolen igjen. Ingen bryr seg om at du er advokat eller kjent politiker i dag, hvis du var en sånn som ingen brydde seg om på skolen. 

Anonymkode: 2c4f3...844

• Liker 12
Skrevet

Jeg husker bare noen få av dem jeg gikk i klasse med. Hadde vurdert reunion, men veldig usikker på om jeg hadde dratt. Særlig siden jeg bor på en annen kant av landet nå. 

• Liker 2
Skrevet

Vi var nesten 90stk i kullet mitt, men ikke en eneste jeg har noe ønske om å møte igjen. 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Nei, gikk ut av skolen på slutten av 90-tallet, kjenner ingen av dem i dag. Har ikke noe ønske om å møte de folka igjen.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg droppa det, hva skal jeg møte mennesker igjen for? Som jeg aldri kommer til å bruke noe tid på etterpå. Kjøre langt i tillegg for å komme dit. Wasted time!

I dag er jeg gammel nok til å bestemme over meg selv, hvem og hva jeg skal bruke tiden min på.

Anonymkode: a6f98...141

• Liker 1
Skrevet

Har ikke egentlig kontakt med noen nei, bare på Facebook. Jeg var vel en av de mange som ikke hadde min storhetstid på barne- og ungdomsskolen, så da blir det nok ofte slik. Mitt inntrykk er at de som tok høyere utdanning i mindre grad har holdt kontakten med skolevenner

Anonymkode: 24f01...97c

• Liker 6
Skrevet

Jeg var russ for drøyt 20 år siden. Facebook var ikke oppfunnet den gangen, men av mine 220 fb-venner nå, er det 10 stykker som jeg ble kjent med i skoletiden (t.o.m russetiden). 8 av dem har jeg aldri hatt kontakt med annet enn å ha trykket "godkjenn" da de sendte venneforespørsel. Den ene har jeg jevnlig kontakt med, fordi vi har giftet oss inn i samme svigerfamilie. Den andre besøker jeg en time eller to ca annethvert år når jeg her hjemme i bygda. Jeg har aldri vært en del av noen "jentegjeng" , ikke da og ikke nå. Reunion gidder jeg ikke, altså.

• Liker 2
Skrevet

Min beste venninne var ei jeg gikk i parallellklasse med på videregående, men vi fant hverandre mange flere år etterpå. Begge hadde flyttet til større by, og en dag traff vi på hverandre, som førte til et voksenvennskap. De jeg hadde som bestevenner på videregående er ute av livet mitt for lengst. Jeg vet de deltok på tiårsjubileet, noe jeg ikke gjorde, men det var visst ikke hyggelig i det hele tatt. Jeg fikk høre at det ble vist et sånn kakediagram på storskjerm over hvor mange som hadde blitt leger, advokater, økonomer osv🙄 Og de samme klikkene hadde stått og skålet i champagne, uten å ense andre mennesker. Nei, det er ikke for meg. 

Anonymkode: b784a...4a9

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde 20-årsgjenforening for videregående i høst. Det som slo meg da jeg satt på fb og så på oversikten over påmeldte og inviterte, var hvor få av disse drøyt 100 menneskene, som var en del av dagliglivet mitt i tre år, som jeg i det hele tatt husket. Jeg vet jo at jeg hadde oversikt over og hadde en godt, om ikke nødvendigvis så nært, forhold til de aller fleste den gang da, men nå måtte jeg anstrenge meg for å knytte noe som helst til mange av navnene. Noen få av dem treffer jeg en sjelden gang, noen flere har jeg som venner på fb, men det store flertallet har jeg ikke sett siden siste skoledag, og ingen er blant mine nærmeste venner i dag. Jeg endte med å ikke delta på gjenforeningen av flere mer praktiske grunner, men jeg ble litt overrasket over å oppdage hvor lite jeg egentlig brydde meg - jeg hadde det jo fint på skolen de årene.

• Liker 1
Skrevet

Ja, kjenner alle, og snakker med dem om jeg treffer dem. Bor i nabokommunen nå, og mange har flyttet. Er kanskje en 3-4 stk jeg ikke vet helt hvor er. Mine to beste venninner fra den tiden har jeg mye kontakt med. En av dem er kollegaen min :)

• Liker 1
Skrevet

Så mange dere var! Vi var 21 stykker i klassen vi. 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke egentlig kontakt med noen nei, bare på Facebook. Jeg var vel en av de mange som ikke hadde min storhetstid på barne- og ungdomsskolen, så da blir det nok ofte slik. Mitt inntrykk er at de som tok høyere utdanning i mindre grad har holdt kontakten med skolevenner

Her er det omvendt. De fleste av oss fikk bedre kontakt av å skulle begynne på høyere utdanning fordi så godt som alle her flytter til samme by for å studere, og da holder man seg, ihvertfall i begynnelsen til de man kjenner og blir fort venner av det. Av de 21 I klassen min flyttet ihvertfall 15 av oss samtidig til samme sted. 

Anonymkode: d4186...c6e

• Liker 3
Skrevet

Har jevnlig kontakt med mange fra barn og ungdomskulen selv om alle har flyttet fra heimbygda. Minimalt fra videregående og sporadisk med de fra høgskulen. 

Anonymkode: db2a2...9c9

• Liker 2
Skrevet

Var visst reunion for ungdomsskolen for noen år siden. Det fikk jeg vite ad omveier, jeg var nemlig ikke invitert. Fikk en "unnskyldning" noen måneder senere om at de hadde ikke funnet meg, men selv om jeg har flyttet til en annen del av landet så har jeg ikke skiftet navn og foreldrene mine bor der de alltid har bodd, så man hadde ikke akkurat behøvd å være Sherlock Holmes for å spore meg opp. Spiller dog ingen rolle, jeg hadde ikke gått uansett, det er et par stykker i den klassen jeg ikke vil kaste bort tid på. De hadde nok ikke klart å få meg til å føle meg like liten og verdiløs som de gjorde den gang, men de betyr ingenting for meg og jeg gidder ikke bruke min dyrebare fritid på å omgås dem.

Hadde jeg blitt invitert til gjenforening med videregående så kunne jeg vurdert det, selv om vi har mistet kontakten så var de fleste der fine folk. Venner fra studietiden har jeg fortsatt god kontakt med.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke enig. Mange som tar høyere utdanning er opptatt av nettverk, også det de har fra før.

Personlig har jeg kontakt med mange fra både barne-, ungdoms- og videregående skole. Flere av mine beste venner har jeg kjent så lenge jeg kan huske og før det (ble plassert i sandkassa sammen av mødrene våre). Og jeg er født på første halvdel av 70-tallet.

Skrevet

De fleste vennene mine er folk jeg møtte på barneskolen :)  er 26 år.

Anonymkode: 8574b...0a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...