Gå til innhold

sjakk på tv2

Anbefalte innlegg

Skrevet

tv2s sjakksendinger mister jeg interessen for sjakk. De blå fargene, bilde kvaliteten, og ikke minst alle ting dem har klart å klistre på skjermen blir noe av det vemmeligste tv2 sending noen sinne. Hvorfor har ingen andre reagert, ser tv2 ikke selv hva dem sender? alle fargene sliter meg totalt ut. Hvor klager man til tv2? Det blir for mange klistremerker dem har satt på skjermen som bidrar at man ikke kan ha fokus på det man skal ha fokus på under sendingen, men jeg svitcher med engang tv kanal når jeg ser blå farge elementene som sliter iallfall mine øyne. 

Har du reagert? 

Anonymkode: 985f7...c1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør meg ingenting. Er glad de sender i det hele tatt:-).

Anonymkode: ee80e...584

Skrevet

Er det sjakk nå? 

Har fulgt sjakk på NRK i romjulen de siste årene, fantastiske sendinger. 

Tviler på at TV2 får til det samme, og ikke minst all reklamen. Tror ikke jeg gidder å prøve å se en gang. 

Anonymkode: e5d3c...7cd

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sjakk nå? 

Tviler på at TV2 får til det samme, og ikke minst all reklamen. Tror ikke jeg gidder å prøve å se en gang. 

Fra Tata Steel. Helt ok sendinger, men mangler selvsagt spensten til NRK. Der er sendingene over the top, laget til for folk som ikke kan sjakk engang.

Anonymkode: c86a1...e62

Skrevet

Gidder ikke å se på engang, sjakk hører hjemme på NRK! Kommentatorene på TV2 er gørrkjedelige, og de stadige reklamepausene ødelegger flyten i spillet.

Anonymkode: 7b70a...9e3

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gidder ikke å se på engang, sjakk hører hjemme på NRK! Kommentatorene på TV2 er gørrkjedelige, og de stadige reklamepausene ødelegger flyten i spillet.

Det er selve spillet som er interessant, kommentatorene er i høy grad uinteressante

Skrevet

Jeg synes TV2 gjør en god jobb jeg!

Elsker Hammer og Lahlum, de prøver alltid å overgå hverandre og er et ganske dårlig team. De har blitt mer enige om ting den senere tiden, men i starten av sendingene var det nesten ubehagelig å se dem sammen fordi de ikke snakket til hverandre på en hyggelig og høflig måte. De prøvde å være smartere og bedre enn den andre og kunne derfor snakke direkte nedsettende til hverandre også. Men nå er de to underholdende i seg selv spør du meg! Og Hammer med litt humor rundt egen talefeil, han er jo bare søt!

Men mest av alt ser jeg på pga interesse for sjakk og liker derfor at de ikke forklarer alt slik de gjør på NRK. NRK sender, som en over her sa, sjakk for de som ikke vet forskjell på konge og tårn. Det blir for dumt å følge med på. Dessverre må de forklare mye på TV2 også, men men, sånn er det bare.

Fargene på TV2 har jeg aldri reagert på. På NRK blir jeg gal av all rosafargen, så jeg liker vel best TV2 sin utgave. Ja det er flere elementer å følge med på på skjermen, men dette er sjakksendinger for folk som kan sjakk og for oss er det ikke for mye informasjon. Skjønner ikke hva som er for mye?

De gjestene de har på TV2 kan også spille sjakk, jeg synes det er håpløst å se sjakk på NRK når de tar folk inn i studio som ikke skjønner bæret. De er der vel nettopp for å trekke flere folk til sendingene, men for meg blir det bare som om man skulle satt en tilfeldig kjendis til å kommentere langrenn og stille dumme spørsmål. Overhode ikke interessant eller givende.

Reklamen tar jeg med et smil, sånn er det når jeg ikke betaler for Sumo. Er ung og er derfor vokst opp med reklame, så det gjør meg ikke så mye. 

Nei, jeg jobber ikke for TV2, men jeg synes de skal få litt mer cred enn de får i denne tråden. 

Anonymkode: a3d4c...9b5

Skrevet

Jeg legger mer merke til noe annet enn blåfarge. Katrine Tjølsen har vært der i to dager nå, og hun plaprer i vei. Og det er fint. Men hun blir totalt nedsablet av både Lahlum og Hammer. Enten later de som de ikke har hørt innspillet hennes og bare fortsetter på sitt eget resonnement, ellers blir hun kritisert. 
Det er så påfallende at det burde vært tatt opp etter første sending. Det er ikke greit! Hun bommer og treffer akkurat like mye som de andre, kvaliteten på det hun sier er helt lik. Det virker som det ikke blir respektert at kvinner også kan sjakkfag (med mindre du har Carlsen som etternavn). Gubbevelde!  

Anonymkode: bb2fb...fde

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger mer merke til noe annet enn blåfarge. Katrine Tjølsen har vært der i to dager nå, og hun plaprer i vei. Og det er fint. Men hun blir totalt nedsablet av både Lahlum og Hammer. Enten later de som de ikke har hørt innspillet hennes og bare fortsetter på sitt eget resonnement, ellers blir hun kritisert. 
Det er så påfallende at det burde vært tatt opp etter første sending. Det er ikke greit! Hun bommer og treffer akkurat like mye som de andre, kvaliteten på det hun sier er helt lik. Det virker som det ikke blir respektert at kvinner også kan sjakkfag (med mindre du har Carlsen som etternavn). Gubbevelde!  

Uenig.

Ved trekk 17 sier hun at hvit kan flytte bonden til f3, +++, for å kunne passe på d5-feltet og Hammer svarer "godt poeng".

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sjakk nå? 

Grafikken som jeg sikter til, som er forferdelig, fra å ha super interesse til sjakk og nrk, så synker den dramatisk når jeg ser grafikken i blå over det hele som tv2 har fått til å lage, og det er alle kanter en eller annen boks. Håpløse greier. På nrk var det fantastisk å se sjakk. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker Hammer og Lahlum, de prøver alltid å overgå hverandre og er et ganske dårlig team. De har blitt mer enige om ting den senere tiden, men i starten av sendingene var det nesten ubehagelig å se dem sammen fordi de ikke snakket til hverandre på en hyggelig og høflig måte. De prøvde å være smartere og bedre enn den andre og kunne derfor snakke direkte nedsettende til hverandre også. Men nå er de to underholdende i seg selv spør du meg! Og Hammer med litt humor rundt egen talefeil, han er jo bare søt!

Men mest av alt ser jeg på pga interesse for sjakk og liker derfor at de ikke forklarer alt slik de gjør på NRK. NRK sender, som en over her sa, sjakk for de som ikke vet forskjell på konge og tårn. Det blir for dumt å følge med på. Dessverre må de forklare mye på TV2 også, men men, sånn er det bare.

Fargene på TV2 har jeg aldri reagert på. På NRK blir jeg gal av all rosafargen, så jeg liker vel best TV2 sin utgave. Ja det er flere elementer å følge med på på skjermen, men dette er sjakksendinger for folk som kan sjakk og for oss er det ikke for mye informasjon. Skjønner ikke hva som er for mye?

De gjestene de har på TV2 kan også spille sjakk, jeg synes det er håpløst å se sjakk på NRK når de tar folk inn i studio som ikke skjønner bæret. De er der vel nettopp for å trekke flere folk til sendingene, men for meg blir det bare som om man skulle satt en tilfeldig kjendis til å kommentere langrenn og stille dumme spørsmål. Overhode ikke interessant eller givende.

Reklamen tar jeg med et smil, sånn er det når jeg ikke betaler for Sumo. Er ung og er derfor vokst opp med reklame, så det gjør meg ikke så mye. 

Nei, jeg jobber ikke for TV2, men jeg synes de skal få litt mer cred enn de får i denne tråden. 

jeg sier ikke at tv2 gjør en dårlig jobb, men grafikken skremmer meg vekk fra det, og det sliter på øynene å se den uryddige måten de har lagt opp tv skjermen på, det blir for mye. Og kan dem ikke for Gudsskyld få fjernet 80-talls tv interiør, det skriker jo at det skal rett på dynga, jeg kan rett og slett gjøre jobben selv for tv2 om de bare tar kontakt, for her har dem bare rasket sammen ett slags interiør for å tilvende seg den nye folkesporten. Jeg ville gjerne fulgt med på sendingene, men måten de har gort det og bilde kvalitet blir håpløst rett og slett. Bilde kvalitet er som om det er web cam mellom to personer på en pc som snakker til hverandre, klarer dem ikke gjøre det ordentlig når det først er tv sending. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig.

Ved trekk 17 sier hun at hvit kan flytte bonden til f3, +++, for å kunne passe på d5-feltet og Hammer svarer "godt poeng".

Ok, det skjedde kanskje en gang eller to i løpet av sendingen. Og med det mener du at hun ikke ble mer eller mindre ignorert i løpet av to dager? 

Skrevet

Selv er jeg en ivrig tilhenger under sjakk-sendinger, leser mye om sjakk og har selvfølgelig sett sjakk både på NRK og TV2 (samt i andre kanaler, VGTV, Youtube og andre nettsteder for å nevne noe.

Hva gjelder TV2 sine sendinger så kan jeg ikke klage på innholdet, reklamen er derimot voldsomt irriterende, ser fordeler og ulemper basert på mine preferanser ved alle mediene. Blåfarge irriterer dog ikke meg, er alle reklameavbrekkene som irriterer meg ved TV2 sine sendinger, men de må jeg leve med da jeg vet at TV2 er en kommersiell TV-kanal. Alternativet, som kanskje ville være ingen sending i det hele tatt, er ikke å foretrekke.

Skrevet

slik som tv2 har lagt opp sin grafikk i tv ruta så er den kun ment for nerder. Det er ikke en oppegående person som har noe lyst til å se en slik uryddig tv rute og farge frekvens i tv ruta der dem for død og liv med minimalt av pengebruk skal tenke på at alle ønsker å få med seg sjakk sendingene... 

Jeg ville gitt personen som har hatt ansvar med å sette opp interiøret og fargefrekvensen i tv studio sparken. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De gjestene de har på TV2 kan også spille sjakk

Men de fremstår som autister hele gjengen og er ikke underholdende for fem flate øre.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er omtrent hele mitt poeng. På meldingstjenesten til NRK hagler det med meldinger som "jeg kan ikke sjakk, men dette er superspennende" og lignende.

For meg blir det helt latterlig at en syns noe en ikke skjønner et kvekk av er spennende. Det er tydelig at mange i det ganske land ser på dette uten å ane hva de ser på. Hva med da å lære seg spillet til neste gang, slik at en i alle fall kan forsvare hvorfor en ser på det?

Det er nok mange wannabees der ute ang dette.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de fremstår som autister hele gjengen og er ikke underholdende for fem flate øre.

Uenig.

Bedre med nerder som vet hva de snakker om enn dumme kjendiser.

Skrevet
På 25.1.2020 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Det er selve spillet som er interessant, kommentatorene er i høy grad uinteressante

For de som er gode nok i sjakk til å selv kunne følge med på spillet ved kun å se på det. Men for storparten av de som ser på så er kommentatorne en nødvendighet for i det hele tatt å ha noe utbytte av dem.

Takket være Hans Olav Lahlum foretrekker jeg uten tvil TV2 sine sjakksendinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...