AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #1 Skrevet 25. januar 2020 Hei! Jeg er en deltidspappa som har ungene våre annenhver uke. Jeg skifter på alle sengene i huset annenhver uke. Også barna sine. De har bare ligget i sengen 1 uke, men tenker på at bakteriene lever videre uken de ikke er her. Tenker jeg feil? En kompis av meg mener jeg er hysterisk, og burde ta hver fjerde uke, men vet at han ikke står for klesvask og sengetøybytte i sitt hjem. Så da spør jeg her 😀 Anonymkode: d05fe...411
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #2 Skrevet 25. januar 2020 Det er VELDIG forskjellig hvor ofte folk skifter sengetøy, så dette finnes det nok ikke noen fasit på. Jeg tenker at både annehver uke og hver fjerde uke er helt greit i din situasjon, bare gjør det du føler er best. Her sover de fleste i sengene hver natt, og jeg skifter på alle hver tredje uke. Også til det barnet som er her annenhver helg, men det er fordi jeg synes det er enklest å ta alt samtidig. Anonymkode: 71928...e47 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #3 Skrevet 25. januar 2020 Veldig hyggelig for ungene om det er rent på senga til de kommer tilbake Anonymkode: 8cc7a...5f9 14
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #4 Skrevet 25. januar 2020 Når du først skifter på sengene, er det jo likegreit å ta alle. Synes det er mest praktisk hvertfall, og enklest å holde styr på. Selv om det kanske ikke er helt nødvendig. Gjør det du synes er best Anonymkode: 7e772...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #5 Skrevet 25. januar 2020 Jeg bytter en gang i uken selv, så jeg ville ha byttet når de dro til den andre forelderen så det var rent til de kom tilbake☺️ Anonymkode: dd587...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #6 Skrevet 25. januar 2020 Jeg bytter en gang i uka, uansett. Man svetter jo 0,5-1 liter hver natt. Og støvmidden har en fest med flass, hår og kroppsvarme. Og det tar jo maks ti minutter å ta av sengetøy, hive det i vaskemaskinen, tørketrommelen, og legge det på igjen. Anonymkode: cc8ad...25b 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #7 Skrevet 25. januar 2020 Kompisen sin har rett. I mellomkrigstiden vasket de sengetøyet en gang i året, holdt i massevis. Å bytte annenhver uke er hysterisk. Barna blir så lite vant til bakterier at de kommer til å bli en masse syke gjennom livet. Anonymkode: 9d8ef...c27 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #8 Skrevet 25. januar 2020 Så lenge det ikke er sykdom eller veldig varmt om sommeren bytter jeg annenhver uke på vår seng, og en gang i mnd på sønnen min som er her litt over 60% av tiden. Stebarna er her annenhver helg, der byttes det sjeldnere. Anonymkode: 11adb...8b8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #9 Skrevet 25. januar 2020 Det blir jo en del støv i sengen selv om de ikke er der, og sikkert en og annen død flue i sommerhalvåret også. Om du har kjæledyr som tar en lur i sengene medfører det også en del bøss. Dessuten, det ligger en del omsorg i følelsen av å komme hjem til nyskiftet og ren seng. Anonymkode: 90e40...00c 2
Million Skrevet 25. januar 2020 #10 Skrevet 25. januar 2020 Jeg synes det ville holde å bytte en gang hver fjerde uke når sengen(e) brukes bare annenhver uke. Selv bytter jeg på sengene hver tredje uke. Har skrevet det ned i almanakken på skrivebordet, for hele året, så det aldri glemmes eller jeg begynner ikke å lure "Når var det jeg skiftet sist igjen...?" 1
w0ho Skrevet 25. januar 2020 #11 Skrevet 25. januar 2020 Jeg hadde gjort det så de hadde rent hver gang de kom for ny uke 1
Gjest kruspersilletaco Skrevet 25. januar 2020 #12 Skrevet 25. januar 2020 Tar av sengetøyet til stebarna og vasker det når de drar til mor. De er her 60%. Da er det rent når de kommer tilbake. De minste barna, som bor her alltid, får nytt sengetøy hver helg faktisk. De er i barnehagealder, så syns det må til. Skifter på vår seng ca annenhver uke
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #13 Skrevet 25. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bytter en gang i uka, uansett. Man svetter jo 0,5-1 liter hver natt. Og støvmidden har en fest med flass, hår og kroppsvarme. Og det tar jo maks ti minutter å ta av sengetøy, hive det i vaskemaskinen, tørketrommelen, og legge det på igjen. Anonymkode: cc8ad...25b 1 liter hver natt??? Det har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: 75db4...76b 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #14 Skrevet 25. januar 2020 Jeg bytter annen hver uansett. Ser støvet samler seg på lakenet, spesielt i enden på madrassen langs veggen. Så tenker alt støvet jeg ikke ser, men nødvendig er jo en annen sak. Anonymkode: c0127...f63
minister-mio Skrevet 25. januar 2020 #15 Skrevet 25. januar 2020 Jeg er enig med deg. Deilig med rent hver uke da. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #16 Skrevet 26. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: 1 liter hver natt??? Det har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: 75db4...76b Opp til, for en voksen mann. Bare ta en tur på google. Har middallergi, så merker det godt på slimhinnene når støvmidden har hatt fest i klamt sengetøy en ukes tid. Kombinasjonen svette og hudceller gjør at de spiser og formerer seg maks. Anonymkode: cc8ad...25b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #17 Skrevet 26. januar 2020 Skifter sengetøy hver uke. Ikke fordi jeg er hysterisk for bakterier men fordi rent sengetøy er diiigg. 😍 Anonymkode: 948fe...7b0 1
Gjest Alterego666 Skrevet 26. januar 2020 #18 Skrevet 26. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: 1 liter hver natt??? Det har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: 75db4...76b Mesteparten av væsketap skjer gjennom ånding, altså fuktig pust ut gjennom munnen. Men ja, man mister mye væske gjennom natten. For moro skyld kan du veie deg når du legger deg og står opp igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #19 Skrevet 26. januar 2020 Jeg bytter laken hver uke på alle sengene. Og dyne trekk hver 14.dager. Bare gjør det som du gjør nå! Anonymkode: a9f54...ed2
Ulrikke Skrevet 26. januar 2020 #20 Skrevet 26. januar 2020 Stebarna mine fikk rent sengetøy når jeg skiftet på resten av sengene, selv om de var borte halve tiden. Passet på å skifte kort tid før de kom til oss. Jeg tenker som så at det ligger omsorg i rent sengetøy, og de kommenterte det også, at det var så godt å komme hit fordi det alltid var rent sengetøy (jeg hadde ikke sagt et pip om hva jeg gjorde).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå