Gå til innhold

Pizza med kylling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har marinert kyllingbiter siden i går kveld og skal bruke den på pizza.

Skal jeg legge de bitene på rå eller må de stekes først? Jeg tenker rå siden pizzaen vil stå inne i ca 25 minutter.

Anonymkode: 14511...fe8

Skrevet

Jeg ville stekt dem først, i hvert fall brunet dem i panna. 

Anonymkode: c611a...cd4

• Liker 2
Skrevet

Legges på rå👍

Null problem. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor steke pizza i 25 min? Stek på så høy temp som mulig, minst 250grader i va 10-12 min. Ikke legg på kyllingen rå om det er kylling tilsatt vann, i alle fall ikke på så lav temp at du må ha så lang steketid. Da vil pizzaen bli «våt» 

Skrevet

Jeg steker litt først om bitene er tykke, legger på rå om de er veldig tynne.

Det er ikke nødvendig å steke før du har dem i ovnen - hele kyllingfileter blir jo vanligvis gjennomstekt på 20 minutter på 200 grader. Men akkurat kylling er jeg nok litt ekstra forsiktig med, spesielt når jeg serverer til andre.

• Liker 1
Skrevet

Ville i det minste brunet de, ettersom det er kylling. Annet kjøtt legger jeg rått på, som biff eller svin.

Anonymkode: d53d6...24b

Skrevet

Jeg valgte å brune de, gjennomstekt blir de i stekeovnen. Jeg bruker vanligvis kjøttdeig på pizza, men idag skal jeg ha besøk og ville prøve å lage noe thai inspirert. Skal faktisk klemme litt lime over pizzaen denne gangen også 😊

Anonymkode: 14511...fe8

Skrevet

Jeg bruner både kylling, svin og storfe om jeg skal ha de i biter på pizza. Baconbiter legger jeg på pizzaen rå.

Men om det er pizza som skal stå lenge i ovnen, og kjøttbitene er små, som biffstrimler for eksempel, så bruner jeg dem i stekepanne, og legger over pizzan 10-15 minutter før den er ferdig.
Jeg bruner dem for at de ikke skal miste så mye væske oppå pizzaen, pluss at jeg synes det er lettere krydre dem etter ønske i stekpanne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville brunet dem i panna først

Anonymkode: 4c6aa...41d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...