Gå til innhold

Dere som har hatt sakkyndig vurdering av en psykolog fra bv. Når fikk dere svar etter at vurderingen var ferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hørte dere fra bv igjen?

Anonymkode: 1031d...b1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hørte dere fra bv igjen?

I utgangspunktet har du fortløpende krav på innsyn i egen sak. Hvis sakkyndig har skrevet en rapport bør du be om å få den tilsendt. Ved behov kan du komme med dine egne kommentarer eller rette opp feil og misforståelser. Små eller store feil forekommer i alle slike saker. Det kan også være en fordel å ha lest rapporten før du eventuelt skal møte Barnevernet igjen slik at du er forberedt. For å kunne ivareta dine egne interesser har du som hovedregel krav på å vite det Barnevernet vet. Og det er en rett du bør benytte deg av.

Anonymkode: 4a803...589

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet har du fortløpende krav på innsyn i egen sak. Hvis sakkyndig har skrevet en rapport bør du be om å få den tilsendt. Ved behov kan du komme med dine egne kommentarer eller rette opp feil og misforståelser. Små eller store feil forekommer i alle slike saker. Det kan også være en fordel å ha lest rapporten før du eventuelt skal møte Barnevernet igjen slik at du er forberedt. For å kunne ivareta dine egne interesser har du som hovedregel krav på å vite det Barnevernet vet. Og det er en rett du bør benytte deg av.

Anonymkode: 4a803...589

Skal lese den først ja.

Rapporten var ferdig en uke før jul, men har ikke hørt noe fra bv.

Synes dette trekker ut.

Skrevet

Ingen fler som vet?

Skrevet

Hvis den er skrevet så skal du få lese den. Bare ring de. 

Anonymkode: 7486b...a82

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den er skrevet så skal du få lese den. Bare ring de. 

Spørsmålet er om de burde ha vært ferdig nå?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er om de burde ha vært ferdig nå?

Er jo alt etter hvor kjappe de ansatte er. Det varierer, så hadde ringt. 

Skrevet

Psykologen fortalte meg hva hun tenkte i siste psykologtime jeg hadde. Så sa hun at det skulle settes opp et møte med BV for å snakke om det. Jeg fikk datoen på møtet, og så hadde vi det ikke lenge etter det. Da fikk jeg tilbake omsorgen for barnet mitt med én gang. 

Anonymkode: c5c4a...cdf

Skrevet

Ett par uker. 

Anonymkode: 3b0ca...200

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...