lillesky Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Jeg skulle slette et bilde på digitalkameraet, men kom til å slette 10 stk! :cry: Jeg vil gjerne ha dem... Jeg vet at det finnes et program som kan finne igjen slettede bilder (fra kort). Noen som vet hva det heter? Kan jeg laste det ned fra internett? Noen som har erfaring med det?
Gjest Fotomannen Skrevet 5. juni 2005 #2 Skrevet 5. juni 2005 Kjedlig situasjon du er kommet i! Men det kan la seg gjøre å hente frem slettete bilder. En forutsetning er at du ikke har tatt nye bilder "over" disse som du har slettet. Alså dersom du har tatt totalt feks 50 bilder på minnekortet, og slettet bilde nummer 10-20 feks. så må du for all del ikke ta nye bilder, da dei nye legger seg over disse slettete bildene, selv om det ikke fremstår sånn på visningen på kameraet. Hva type kamera har du?? Det enkleste er å gå på fotobutikken å kjøpe deg en cd med gjennoppretting for ditt kamera.... tror det er vanskelig å finne dette på nettet! Ikke koster det mye heller, ca 50-100kr, litt avhengig av type kamera. Håper dette var til hjelp!!
lillesky Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2005 Har ikke tatt noen nye bilder etter at jeg slettet, i håp om at dette magiske programmet skal fungere. Har et Olympus C-3030. Min far skal ta med kortet på jobb, for der er det visst ei som kan finne frem bilder. Hadde bare håpet å gjøre det selv, event. lære hvordan man kan gjøre det. Sikkert ikke siste gang jeg gjør noe sånt... Takk for hjelpen uansett!
Crazee Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 Åh nå, det finst på nettet, gratisprogram òg. Skal sjekka kva det er eg har eg, og koma tilbake til deg.
lillesky Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2005 Ja! Men jeg må vite om det fungerer, for jeg tør ikke rote med noe som jeg ikke har greie på... Iallefall ikke med disse bildene. Men jeg kan spare på programmet til en annen gang uansett.
Gjest Alf Skrevet 5. juni 2005 #6 Skrevet 5. juni 2005 http://www.hjelperdeg.net/modules/news/art....php?storyid=19 Her kan du lese og laste og fikse helt selv, ta en titt!!!
Crazee Skrevet 5. juni 2005 #7 Skrevet 5. juni 2005 PC Inspector Smart Recovery er programmet eg har brukt Enkelt å bruka, Du lagrar bileta på harddisken, slik at minnekortet er urørt.
Gjest rrrr Skrevet 5. juni 2005 #8 Skrevet 5. juni 2005 http://www.hjelperdeg.net/modules/news/art....php?storyid=19
lillesky Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2005 Dere er FANTASTISKE!! Det fungerte! Så jeg har fått Alex Rosén- og De Lillos-bildene mine som skal på trykk!
genacvale Skrevet 23. juni 2011 #10 Skrevet 23. juni 2011 Hvordan få tilbake filmer som har gått tapt i datakræsj (kameraet kræsjet plutselig)? Eller hjelper disse programmene bare om bildene har blitt slettet ved et tastetrykk? Virkelig fortvila her altså, har filmet over 2 timer mens jeg har vært på ferie og siste dagen kræsjet kameraet og alt ble borte fra minnekortet
Gjest Nedfall Skrevet 25. juni 2011 #11 Skrevet 25. juni 2011 Hvordan få tilbake filmer som har gått tapt i datakræsj (kameraet kræsjet plutselig)? Eller hjelper disse programmene bare om bildene har blitt slettet ved et tastetrykk? Virkelig fortvila her altså, har filmet over 2 timer mens jeg har vært på ferie og siste dagen kræsjet kameraet og alt ble borte fra minnekortet Det eneste som virkelig hindrer deg i å gjenopprette filer, er fysiske feil på mediet (f.eks harddisker der "lagringsplatene" er skrapet opp), og det at filene er overskrevet. Har brukt PhotoRec, funker greit. Tross navnet gjenoppretter det ikke bare bilder, det tar det aller meste, også video. Hvis kameraet "kræsjet", kan det være at filsystemet på kortet er føkka. PhotoRec skal kunne finne tapte filer likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå