Gå til innhold

Venninne fått valp.. gitt den samme navn som min hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk litt sjokk da jeg åpner en snap fra henne fra i går. Ja, jeg visste at de skulle ha hund, men trodde nesten det var en spøk, men neida! Samme navn som min to år gamle hund. Enda min hund har er navn som er litt relatert til fargen på hunden, og hennes hund har en helt annen farge.. Er ikke dette litt spesielt? Hvorfor skulle hun absolutt velge det navnet?

Anonymkode: 79a20...53f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det noe å si? Er det Kira f.eks. så heter vel en haug av bikkjer dette.

Anonymkode: 963f0...a23

• Liker 12
Skrevet

Spesielt ja. Jeg hadde også reagert.

Men prøv å se positivt på det. Hun er sikkert veldig glad i din hund og ønsker det samme selv :)

Anonymkode: 20830...315

• Liker 8
Skrevet

Ja det er spesielt :)

• Liker 11
Skrevet

Hva var det, imitasjon er den høyesteformen for smiggeri elns. 

Tar kanskje ikke hundenavn så blodseriøst at hun tenker hun ikke kan gi hunden sin det navnet.

Anonymkode: b6842...f62

• Liker 2
Skrevet

Treffes dere ofte? Forklar henne at dere ikke kan treffes mye sammen med hundene fremover, for det vil forvirre dem når dere skal gi kommandoer.. 

Anonymkode: 3229d...b49

• Liker 5
Skrevet

Mulig den alt hadde fått det navnet av oppdretteren. 

• Liker 17
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, det var veldig rart. Hadde spurt henne hvorfor hun valgte samme navn som din hund,

Skrevet
58 minutter siden, Juniper skrev:

Mulig den alt hadde fått det navnet av oppdretteren. 

Nesj! Oppdrettere gir helt andre navn til hunder. Avanserte navn som Amerizells Miracle Turbo Chocolate. Dette er derimot et helt vanlig, kort hundenavn.

• Liker 4
Skrevet

Det er da bare en hund. 

Anonymkode: a33ae...a81

• Liker 9
Skrevet

Hva er navnet? 

Anonymkode: fb63a...0fc

• Liker 3
Skrevet

Synes det er « verre» for venninnen din som ikke har klart og finne på et navn på egen hånd.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er navnet? 

Anonymkode: fb63a...0fc

Det vil jeg ikke si, men et ganske vanlig kort navn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med deg, ts. Det er sært å kopiere folks stil, smak, navn eller hva det skal være. Det finnes så mange andre ting man kunne ha valgt. Jeg hadde nok spurt rett ut hvorfor navnet ble valgt og ikke et annet. 

Anonymkode: ab08d...c68

• Liker 4
Skrevet

Det er sikkert et helt vanlig hundenavn som hun kanskje hadde valgt uansett. 

Anonymkode: 77b27...6e3

• Liker 5
Skrevet

Vil det være naturlig for dere å omgås sammen med hundene? I så fall ville jeg ha snakket med henne,og sagt at dette ble dumt. Hadde ikke begrunnet det i herming, men i at det blir komplisert med to hunder med samme navn. Det er for mye forlangt av hunden å tro den skal forstå at den deler navnet sitt med noen.

Hvis dere ikke kommer til å omgås med hunder hadde jeg latt det ligge.

Anonymkode: 75c64...c63

• Liker 9
Skrevet

Dette må være et såkalt I-landsproblem?

• Liker 10
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesj! Oppdrettere gir helt andre navn til hunder. Avanserte navn som Amerizells Miracle Turbo Chocolate. Dette er derimot et helt vanlig, kort hundenavn.

Det varierer jo veldig hva oppdrettere gjør. 2 av mine hunder har fått et 4 bokstavers navn av oppdretter. Dvs «kennelens» fido type navn. 

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg ikke si, men et ganske vanlig kort navn.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg, ts. Det er sært å kopiere folks stil, smak, navn eller hva det skal være. Det finnes så mange andre ting man kunne ha valgt. Jeg hadde nok spurt rett ut hvorfor navnet ble valgt og ikke et annet. 

Anonymkode: ab08d...c68

Kanskje hun uansett hadde brukt det navnet, vi visste hva vår hund skulle hete før hun var født. 

Anonymkode: 2e1a3...071

• Liker 1
Skrevet

Venninna mi spurte om hun kalle sin hund det samme som min. Ja, selvsagt, var mitt svar. Har ikke ført til noen problemer når hundene er sammen heller. Men fint å spørre først, da. 

Anonymkode: 46161...bc3

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...