Gå til innhold

Hadde dere meldt til barnevernet om dere visste at et barn aldri spiste middag sammen med foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men alltid fikk servert egen middag ved stuebordet/ sittende i sofaen? Altså at barnet aldri opplever samholdet sammen med familien ved måltider. 

Anonymkode: 70c3e...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, om det var det eneste som var unormalt. 

• Liker 40
Skrevet

Nei.

Hva får deg til å tro at foreldrene gjør det med vilje? Junior her vil mye heller se på TV i stua når han spiser middag, enn å sitte sammen med oss på kjøkkenet. Vi prøver, men det nytter ikke, og resultatet da hadde vært at han ikke hadde spist. 

Anonymkode: 71875...933

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men alltid fikk servert egen middag ved stuebordet/ sittende i sofaen? Altså at barnet aldri opplever samholdet sammen med familien ved måltider. 

Anonymkode: 70c3e...bed

:scorpis:

Anonymkode: eec47...374

• Liker 16
Skrevet

Nei. Det er ikke grunn til bekymringsmelding til barnevernet.

• Liker 5
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Blir helt målløs av at noen i det hele tatt kan spørre om noe sånt.

Anonymkode: 103ed...504

• Liker 22
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, selvsagt ikke. Blir helt målløs av at noen i det hele tatt kan spørre om noe sånt.

Anonymkode: 103ed...504

D er dessverre mange som holder på sånn for den minste ting til bv fordi andre ikke følger A4  reglene og er pedagogisk riktig etter boka. 

• Liker 7
Skrevet

Nei selvsagt ikke

Anonymkode: 7c3c6...712

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Hva får deg til å tro at foreldrene gjør det med vilje? Junior her vil mye heller se på TV i stua når han spiser middag, enn å sitte sammen med oss på kjøkkenet. Vi prøver, men det nytter ikke, og resultatet da hadde vært at han ikke hadde spist. 

Anonymkode: 71875...933

Hæ? Han vil ikke? Hvorfor får han velge?

Anonymkode: 260ac...1f5

• Liker 39
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, alvorlig talt det får da være grenser på hva som skal meldes. 

Gjest UglerIMosen
Skrevet

Nei. Barnevernet har mer en nok å gjøre, derav dårligere tid og kvalitet i arbeidet. «Hei Erna» kampanjen handler om å få fler ansatte i tjenestene fordi hver enkelt kontaktperson må jobbe med opptil 10 saker for mye. Da sier det seg selv at arbeidet ikke blir godt nok. Å spise mat sammen er ikke den eneste måten å være sosial på. Jeg spiste sjeldent mat sammen med mamma og pappa. Jeg hadde spisevegring som baby og barn, og har blitt fortalt at jeg i all hovedsak spiste foran tv’n, selv som baby. I dag går det helt fint med meg altså. Jeg er både sosial og glad i mat, og forsøker selv å samle alle rundt bordet, men noe kveldsmat og frokost foregår i sofaen. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Han vil ikke? Hvorfor får han velge?

Anonymkode: 260ac...1f5

Veldig godt spørsmål! 

Anonymkode: f10f5...785

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Brunhilde skrev:

At dere lar barnet styre er kanskje større grunn til bekymringsmelding? ;)

Altså mener du det? Om du hadde kjent noen hvor barnet for øyeblikket spiser godt til middag foran tvn så ville du ha sendt en bekymringsmelding?

Anonymkode: eec47...374

• Liker 10
Skrevet

Overrasket hvor mange som vil melde foreldre til barnevernet for filleting. Er det snakk om vold og alvorlig ting ja, men ærlig talt

Anonymkode: 7b64c...f21

• Liker 13
Skrevet

Selvsagt sender man ikke bekymringsmeldinger for sånt. Det har blitt et problem at foreldre skal taes fordi de ikke oppdrar barna på den riktige måten.

Inngrep fra barnevernet er ment å skulle være i tilfeller der barnet blir utsatt for alvorlig vanskjøtsel, overgrep, rus eller mishandling. Ikke at far gir barnet egg og avokado til middag, mor skjærer for tykke skiver eller barnet spiser middag foran TV.

Anonymkode: 14205...115

• Liker 19
Skrevet

Nei herregud!!!

Anonymkode: bfd1b...f1b

• Liker 4
Skrevet

Nei. Det er lov å leve livet sitt på en annen måte enn de fleste. Det som ikke er lov er å utsette barnet sitt for fysisk eller psykisk omsorgssvikt. Det er noe HELT annet enn dette. Mvh sosionom.

Anonymkode: ed7c3...9a2

• Liker 11
Skrevet

Dette er grunnen til at alvorlige saker hvor vold og rus ikke blir meldt. Det er for mye tullesaker som blir meldt til BV. Dette tar jo tid for BV ofte å undersøke. Jeg vet dette fordi vi fikk sendt flere meldinger mot oss og det tok ca 2 år med mange møter og innhentinger av info for å avbekrefte meldingene. Trist, når jeg tenker at disse ressursene kunne blitt brukt på barn som er i nød.

Anonymkode: 22774...14f

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...