AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Er det flere enn meg som ikke takler å omgås personer som "tar mye plass"? Jeg synes det er slitsomt og kjenner jeg mister energi. Ofte er de også veldig direkte, har kanskje ikke helt filter for hva de prater om eller spør om. Forstår gjerne ikke at noen er litt mer privat og ikke ønsker å utlevere seg om alt. Jeg er sosial, men ikke på samme måte. Er også litt mer privat av meg og jeg liker best å prate i ro og mak. Ønsker også å kun snakke om ting jeg føler meg komfortabel med. Ikke masse utleverende info. Uansett så hender det at jeg må være med personer som tar stor plass. Venner av venner, kollegaer, kjærestens venner, familie. Synes det er så slitsomt og har forsøkt å unngå treff hvor disse personene er. Er det flere som har det slik? Er det mulig å lære å omgås de? Føler ofte det er de som styrer samtalen og hva som er ok å snakke om. Og ikke tar hensyn til at ikke alle synes temaet passer eller vil dele noe omkring det. Anonymkode: 0514d...cc9 1
Silva Pluvialis Skrevet 25. januar 2020 #2 Skrevet 25. januar 2020 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #3 Skrevet 25. januar 2020 Jeg tar ofte "dopauser" eller luftepauser ut om det er mulig. Ellers katter jeg med og sender alltid spørsmålene videre til dem. Jeg er ikke glad i oppmerksomhet selv, så de må gjerne få den. Kommer sent og går hjem tidlig. Av en eller annen grunn er slike personer veldig populære, så jeg holder ut for andre venners skyld. Men jeg legger ikke opp til å treffe dem. Anonymkode: b9b78...bd0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #4 Skrevet 25. januar 2020 Er det nødvendig å analysere alt? Ta livet og menneskene som kommer på din vei som de er. Anonymkode: 90a77...faf 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det nødvendig å analysere alt? Ta livet og menneskene som kommer på din vei som de er. Anonymkode: 90a77...faf Dette er et veldig godt råd, og jeg tror dette er en av de tingene som var bedre før. At man godtok folk for den de faktisk er. Nå er jeg blitt fortalt at x ikke liker det når jeg inviterer y. Fru x er tilbakeholden, og Fru y, er det motsatte. Jeg kjenner begge to like godt, vi bor samme sted, har jevnaldrende barn, samme bakgrunn etc. Det verste syntes jeg er at Fru x på en måte hadde fått støtte, om at det var viktig og riktig at Fru y er «energi-tyv», brautende, kommer ikke til ordet, invaderende etc. Hva med å si at «hun er som hun er» og har mange gode sider også. Skal jeg og andre da slutte å invitere med Fru y? Skvise henne ut? Hun er brautende, direkte, invaderende, og tar mye plass. Hun har også mange andre gode sider. Anonymkode: 95018...475
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 Både og.. enkelte ganger er det godt for da slipper jeg å bidra så mye selv, andre ganger er det slitsomt da jeg også har lyst å snakke.. velger litt hvem jeg henger med etter hvilke behov jeg har Anonymkode: 62cb7...898
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #7 Skrevet 26. januar 2020 Ja. Jeg blir sliten av det. Foretrekker å være med rause, ettertenksomme mennesker med antenner og integritet, fremfor de utadvendte overfladiske. Anonymkode: 3753b...24a 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #8 Skrevet 26. januar 2020 Jeg blir også sliten av det, men det beste er å bare være helt nøytral og vente på at de roer seg ned Anonymkode: e61b9...e75
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. januar 2020 #9 Skrevet 26. januar 2020 Jeg orker ikke slike personer, holder meg unna dem.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #10 Skrevet 26. januar 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Ja. Jeg blir sliten av det. Foretrekker å være med rause, ettertenksomme mennesker med antenner og integritet, fremfor de utadvendte overfladiske. Anonymkode: 3753b...24a utadvendt er ikke det samme som overfladisk. i mitt eksempel ovenfor er fru x, som er litt lavmælt mye mer overfladisk enn fru y, som er den utadvendte. men mulig vi alle her, mer eller mindre snakker forbi hverandre, ut fra egne erfaringer og bekjentskaper 😊 Anonymkode: 95018...475
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 Folk som tar mye plass er jo ikke nødvendigvis samme type da. Jeg har en venninne som tar mye plass, hun snakker høyt hele tiden, om alt mulig, har sterke meninger. Men hun er også utrolig snill, hjelpsom og varm. En som stiller opp. Så har jeg et familiemedlem som tar mye plass, snakker alltid høyt og mye og har sterke meninger. Forskjellen er at hun er utrolig selvopptatt og nedlatende, og får andre til å føle seg små. Begge disse tar mye plass, men det er bare den siste som stjeler energi. Anonymkode: 9a9e2...89f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #12 Skrevet 27. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: utadvendt er ikke det samme som overfladisk. i mitt eksempel ovenfor er fru x, som er litt lavmælt mye mer overfladisk enn fru y, som er den utadvendte. men mulig vi alle her, mer eller mindre snakker forbi hverandre, ut fra egne erfaringer og bekjentskaper 😊 Anonymkode: 95018...475 Jeg er klar over det, men det er min erfaring. Jeg har alltid blitt «blendet» av de utadvendte, men hvor var de da jeg fikk en livskrise? Alle andre steder enn hos meg. Jeg har helt endret syn på hva som er en god venn og hva som er en dårlig venn. Ikke alle venner som stjeler energi er overfladiske og dårlige venner. Men flere av de «gode» er mer innadvent enn utadvendt (i min krets) - og de er best i små grupper. Anonymkode: 3753b...24a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå