AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Har sett at TV programmet matkontrollen flere ganger har foretatt tester for å avsløre dårlig renhold på offentlige steder. Det er viktig med god hygiene og renhold, men synes det begynner å ta litt av og bli for høyt fokus på dette. Er ikke rart vi blir syke hvis alt skal være så sterilt hele tiden tenker jeg. Hva tenker dere andre? Anonymkode: a96d1...559 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Er enig med deg. Mange er overrenslige at det går på helsen løs. Anonymkode: 072b4...dc8 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #3 Skrevet 25. januar 2020 Det er generelt lite kontroller, så mange slipper unna med uhygieniske forhold. Da snakker jeg om skadedyr og skitt, og urenslige ansatte, mat som er bedervet, men som likevel blir servert. Når man betaler de høye prisene som vi gjør, bør det holdes en god standard. Jeg synes ikke det er hysterisk, man sparer også problemene som oppstår ved at folk blir syke. Anonymkode: d116d...161 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #4 Skrevet 25. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er generelt lite kontroller, så mange slipper unna med uhygieniske forhold. Da snakker jeg om skadedyr og skitt, og urenslige ansatte, mat som er bedervet, men som likevel blir servert. Når man betaler de høye prisene som vi gjør, bør det holdes en god standard. Jeg synes ikke det er hysterisk, man sparer også problemene som oppstår ved at folk blir syke. Anonymkode: d116d...161 Jeg er enig i at det er viktig med godt renhold på offentlige steder og særlig restauranter. Det burde nok vært mer kontroller mange steder. Men det som blir vist på TV programmet er at de tar prøver av feks disse selvbetjeningsløsninger til burgersjappe o.l. for å vise oss hvor mye bakterier der er. Ja, det er ekkelt når vi får se det på den måten. Men synes det blir litt hysterisk. Slike bakterier er det nok overalt hvor vi beveger oss i offentlige steder. På bussen, butikken, sentre, dører osv. Og slik har det alltid vært. Det som gjør oss mer mottakelig for sykdom er når alt skal være så rent overalt. Vi tåler til slutt ingenting. Vi trenger litt bakterier. Anonymkode: a96d1...559 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #5 Skrevet 25. januar 2020 Jeg jobber ved et sted som serverer mat og det er utrolig mye ekkelt ansatte gjør her. Skjemmes over å servere det til folk. Dårlig renhold, manglende håndvask, folk som lager mat som gnir seg i øyne og klør seg overalt. Det jukses med best før-datoer osv. Flaut. Hvis folk visste hvor skittent det var enkelte steder på vårt kjøkken, gud bedre. Anonymkode: 99292...8c5 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 Jeg har flere ganger på McDonald's sett at noen ansatte som står bak i kjøkkenet og lager mat, ikke har hansker på seg. De klør seg i ansiktet, tørker seg på buksen og tar på maten. Jeg ga engang beskjed om hva jeg så til ledelsen og fikk et standardsvar om at de tar hygiene på høyeste alvor, og at de skal skjerpe rutinene men jeg har likevel sett det flere ganger. 🤢 Anonymkode: b5b33...76f 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #7 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har flere ganger på McDonald's sett at noen ansatte som står bak i kjøkkenet og lager mat, ikke har hansker på seg. De klør seg i ansiktet, tørker seg på buksen og tar på maten. Jeg ga engang beskjed om hva jeg så til ledelsen og fikk et standardsvar om at de tar hygiene på høyeste alvor, og at de skal skjerpe rutinene men jeg har likevel sett det flere ganger. 🤢 Anonymkode: b5b33...76f Eww... Heldivis blir maten stekt godt... Håper jeg... Det dreper det meste som skulle være igjen av bakterier. Anonymkode: fb235...2d6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #8 Skrevet 26. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eww... Heldivis blir maten stekt godt... Håper jeg... Det dreper det meste som skulle være igjen av bakterier. Anonymkode: fb235...2d6 Salat og hamburgerbrød blir ikke akkurat stekt godt da Anonymkode: 55f8a...048 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #9 Skrevet 27. januar 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Salat og hamburgerbrød blir ikke akkurat stekt godt da Anonymkode: 55f8a...048 Nei, det er jo sant... Håper du ga de kjeft. Anonymkode: fb235...2d6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #10 Skrevet 27. januar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flere ganger på McDonald's sett at noen ansatte som står bak i kjøkkenet og lager mat, ikke har hansker på seg. De klør seg i ansiktet, tørker seg på buksen og tar på maten. Jeg ga engang beskjed om hva jeg så til ledelsen og fikk et standardsvar om at de tar hygiene på høyeste alvor, og at de skal skjerpe rutinene men jeg har likevel sett det flere ganger. 🤢 Anonymkode: b5b33...76f Det er ikke greit, nei. De skal jo bruke hansker ved matlaging. Sikkert mange steder der det skjer er jeg redd. De er vel pålagt å bruke hansker, at det er snakk om dårlig rutine ved den enkelte sjappe. Ledelse bør jo virkelig ta tak i slikt. Anonymkode: a96d1...559 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved McDonalds er vel toalett faktisk renere enn bordene som folk spiser ved da. Så at en ansatt tørker seg på buksen sin en gang iblant, er neppe det aller største problemet deres... Anonymkode: 965d8...0b0 Og så er det vel ingen som trenger å slikke på bordet heller da? Anonymkode: ee237...2f1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #12 Skrevet 27. januar 2020 Det går som regel bra da! om man har god håndhygiene så trenger man ikke hansker. Det er nok ikke vanlig på restaurantkjøkken rundt om. Og det er FÅ som blir syke når man tenker på hvor mange mennesker som er ute og spiser. Så slutt å vær hysteriske , tenker jeg. Anonymkode: ee237...2f1
Surrekål Skrevet 27. januar 2020 #13 Skrevet 27. januar 2020 Der jeg jobbet før varslet alltid mattilsynet før de kom. De pleide å sile ut larver fra melis/mel de brukte til å bake kaker🤮 seige gulv, dårlig med håndvask, mye fluer om sommeren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå