Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg kunne tenke meg å bli lektor, ettersom jeg virkelig elsker religion, samfunn og tror jeg trives godt i en rolle hvor jeg kan snakke mye å lære andre.

Problemmet mitt er at jeg ikke er så glad i norsk, og rettskriving er ikke mitt største talent, og ønsker ikke være norsk lærer.

Engelsk er heller ikke noe jeg er SÅ flink i at jeg skal utalemessig....

Jeg kan ingen fremmedspråk så godt at jeg føler det er noe jeg hadde litt å jobbe med.

På fleste universitetene er det slik at du har to fag, ogfte er disse tre en av de to du må velge (bla annet i oslo, hvor jeg helst ønsker å være)

MF har et lektorprogram hvor man blir religions og samfunnsfaglærer, som høres utrolig bra ut,men....

- å ha kvalifikasjon i bare disse to fagene er ikke nok for en fulltids jobb, ettersom det ikke er mye av fagene i skolen... 

- MF virker som de ikke har like "pen" tittel som UIO, og at arbeidsgivere verdsetter en utdanning fra uio mer...?

derfor lurer jeg på om det vil være negativt for meg å først ta disse fem årene på mf, og ta årsenhet i et annet fag etterpå? er dette mindre bra? Jeg kjenner ingen som er rektor, arbeidsgivere for lektorer, eller lektorer i seg selv. vet ikke hvem jeg kan snakke med, hvor jeg kan få mer svar rundt disse spm. har skrevet til MF og uio, men føler ikke jeg har fått så gode svar...

Er det noen som har noe peiling? Noen ideer? Hvor kan jeg finne noen som kan hjelpe meg? 

Burde jeg bare velge en annen utdanning? i såfall hvilken utdanning kan passe?

Anonymkode: 2f5a5...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde vel ikke være noe problem å ha utdanning fra MF? Ikke alle går på UiO...

Anonymkode: f8720...ef4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...