Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey...fikk plutselig for meg at jeg måtte ta en test..ikm om 2-3 dager. I mangel på graviditetstester så tok jeg en eggløsningstest bare for morro skyld egentlig. Den ble negativ, men såpass sterk at om jeg skulle hatt eggløsning snart så hadde jeg fått positiv test om 1-2 dager. Får alltid tester som blir sterkere for hver dag når jeg tester etter eggløsning...begynner jo da å lure på om den ville hvert positiv om jeg tok den med morgenurin..for hvis jeg er gravid så vil vel HCG være høyest på morgenen? Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, trenger bare å få ut litt frustrasjon 😂🤷🏼‍♀️ Noen som har prøvd å bruke eggløsningstest for å sjekke graviditet? Og som opplevde å få sterk på morgenen? 

Anonymkode: e3bd5...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke tolke eller tro at du er gravid. 

Anonymkode: b2955...4ae

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør jo ikke det😂😂skrev bare ned alle tankene som falt inn i hodet mitt nå🤭også lurte jeg bare på om noen hadde opplevd det 🤷🏼‍♀️Og om jeg hadde gått rundt og trodd jeg var gravid så er det bare jeg som hadde blitt skuffa om det ikke hadde stemt, så jo jeg kan tro så mye jeg vil😂går jo ikke ut over deg 😉

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan hun ikke tro at hun er gravid? For 3 år siden så trodde jeg at jeg var gravid fordi jeg hadde flere symptomer på det og det stemte fint det 😋

• Liker 1
Skrevet

Positiv EL-test betyr at du er gravid.

Skrevet

EL-tester måler ikke HCG, de måler eggløsningshormonet luteiniserende hormon. Alle andre hormoner i kroppen kan stige så mye de vil, uten at de gir noe utslag på testen. EL-testen viser kun om du har økning i luteiniserende hormon. 

Anonymkode: f41ec...d3b

Skrevet

Hei! Jeg vet at om man er gravid så slår det ut på EL-test men da har jeg hørt at den blir positiv. Ta en graviditetstest om noen dager.

Anonymkode: 13e70...c7c

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

EL-tester måler ikke HCG, de måler eggløsningshormonet luteiniserende hormon. Alle andre hormoner i kroppen kan stige så mye de vil, uten at de gir noe utslag på testen. EL-testen viser kun om du har økning i luteiniserende hormon. 

Feil. EL-tester slår ut ved graviditet.

Endret av Inkognitogata
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør jo ikke det😂😂skrev bare ned alle tankene som falt inn i hodet mitt nå🤭også lurte jeg bare på om noen hadde opplevd det 🤷🏼‍♀️Og om jeg hadde gått rundt og trodd jeg var gravid så er det bare jeg som hadde blitt skuffa om det ikke hadde stemt, så jo jeg kan tro så mye jeg vil😂går jo ikke ut over deg 😉

Jeg mente bare at selv om en eggløsningstest har sterk strek, så betyr det absolutt ingenting. Selvfølgelig kan du tro hva du vil 🙂 Men utifra det du beskriver, så er det dessverre ingen tegn på graviditet. Om testen hadde vært positiv derimot, hadde det vært en mulighet for at det var hcg den reagerte på. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt feil. Eggløsningstester klarer ikke skille mellom HCG og LH hormoner slik som graviditetstester. Det betyr at eggløsningstester kan slå ut positivt på graviditet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...