AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Poden blir snart 2 år. Familiene på min og samboers side har ulike bursdagstradisjoner. På min side er det vanlig med enkel matservering i form av pølser eller smørbrød/snitter etterfulgt av kaker av ulike slag. Vi pleier å sitte rundt omkring i stua der det er plass. Da samboer var ung feiret de bursdag med middag og en marsipan-bursdagskake etterpå, hvor alle satt rundt spisebordet. Samboer sier det ikke er så farlig for han hvordan vi feirer, men jeg føler på tradisjonskrasjen. I fjor da vi feiret møtte også familien hans opp i dress, men det kan vel ikke være vanlig i barnebursdag? Jeg ønsker at det skal være mindre formelt og stivt. Hvordan feirer dere bursdag med familien? Er det barnebursdag-pyntede kaker? Er det lov å gjøre det litt barnslig? Anonymkode: 81a48...1fc
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Vi pleier å sitte rundt bordet, og spise feks langpanne sjokoladekake med non stop. Barn griser noe helt sykt hvis de sitter i sofaen. Vi pleier ikke ha middag i barnebursdag. Anonymkode: d1345...a3a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Vi har middag etter bursdagsbarnets ønske, enten det er biff eller pannekaker. 😛 Så har vi 2-3 forskjellige kaker. Sitter ved spisebordet til middagen og i sofaen etterpå. Ingen går i dress. Eller kanskje bursdagsbarnet om han vil. Anonymkode: c0d8b...67a 1
Visla Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 Pølser med brød, e t noe annet lettvint. Og kaker etter barnets ønske:) besteforeldre tar gjerne med en kake også. hverdagspyntet om man kan kalle det 1
Nerine_ Skrevet 24. januar 2020 #5 Skrevet 24. januar 2020 Her er det kun kaffe og diverse slag kaker. Sitter ved spisebordet og sofaen for å få plass til alle.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #6 Skrevet 24. januar 2020 Pleier å ha noe enkel mat, et par kaker, besteforeldre tar gjerne med en kake også. Noe snacks. Er hverdagspyntet, men spiser rundt spisebord da det er praktisk med små barn som griser. Har ofte pappfat, pappglass, servietter med motiv som barnet liker/har valgt. Anonymkode: 42ed1...612
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 Vi inviterer familien til kaker og kaffe søndag ettermiddag (den søndagen som er nærmest bursdagen). Anonymkode: 95f81...4ec
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 Da inviterer vi besteforeldre tanter onkler og søskenbarn. Kaker, boller og dessert. Skjelden vi lager middag da vi ofte er 20 stk Anonymkode: 84f77...e02
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Skrevet 24. januar 2020 Pølser/pizza Og brus/saft med nærmeste familie. Oss fire, broene min m fam, svoger, mamma + samboer, pappa + kone, svigermor med samboer, svigerfar og min mormor. Bursdagsbarnet åpner gaver + barn og de som vil leker. Så serverer jeg en kake, og mamma pleier å ha med en kake. Litt frukt og godis i noen skåler. Anonymkode: 398a1...269
Krok1 Skrevet 24. januar 2020 #10 Skrevet 24. januar 2020 Vi elsker å lage mat til mange, så det blir mat hos oss. Forrige bursdag hadde vi koldtbord, men relativt enkelt, og deretter bursdagskake etter bursdagsbarnets ønske. Skal sies at vi ofte feirer minst en voksen litt i tillegg, siden vi har bursdager tett og ikke orker selskap annenhver helg i tre måneder 😛
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #11 Skrevet 24. januar 2020 Vi har gjort litt forskjellig. Vi er stort sett 10-15 gjester. Et par ganger, hvis bursdagen har falt på en lørdag eller søndag, har vi invitert til lunsj. Da har vi dekket på rundt bordet til alle, og servert rundtstykker, mye godt pålegg osv. Kake etterpå. hvis bursdagen er en ukedag har vi hatt enkel servering i form av pølser, pizza el. Ofte har vi satt maten på kjøkkenet, og så forsyner folk seg og setter seg der de vil. Noen ganger har vi også dekket på ved spisebordet i stuen. 1-2 kaker etterpå. I år ble hovedsaken marsipankake, men det var bursdagsbarnets ønske. Innenfor rimelighetens grenser får de velge både middagen og kaken selv. Når det gjelder antrekk har vi aldri bedt om at folk skal kle seg på en viss måte, men alle pleier å komme i pene Hverdagsklær/litt pyntet. Ofte kommer folk rett fra jobb. Anonymkode: 0abb9...800
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #12 Skrevet 24. januar 2020 Vi pleier å ha tapas eller sushi, og så kake etter bursdagsbarnets ønske. Anonymkode: 2b7d3...ee0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #13 Skrevet 24. januar 2020 Og man pynter seg selvsagt i en bursdag, selv om det er til et barn!! Anonymkode: 2b7d3...ee0 1
Arkana Skrevet 25. januar 2020 #14 Skrevet 25. januar 2020 Her er familieselskapene uformelle. Ingen forventninger om at noen kler seg pent. Vi serverer god middag og kaker til dessert. Middagen er ikke nødvendigvis etter barnets eget ønske (på selve burdagen får barnet selvsagt bestemme helt selv, men når vi har familieselskap velger vi noe som passer alle). Vi dekker bord, men det er ikke utpreget barnslig dekor eller barnslige kaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå