Gå til innhold

Stabletårn, 20 måneder, aldri rett rekkefølge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg viser og viser men han stabler aldri ringene i riktig rekkefølge. Burde vel skjønne hva som er rett måte nå etter hvert? Når greide deres barn dette? Bør man være bekymret? Det er jo ganske lett å se forskjellen i størrelse, og som sagt viser jeg hvordan det skal være gang på gang, likevel gjør han aldri akkurat sånn!

6EBC8E60-ED8C-4CDB-8DC1-D037A9845C03.jpeg

Anonymkode: 34d75...27b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er vel bare kreativ og har lyst til å stable det på sin egen måte. Stabling skal være moro, ikke en test!

• Liker 11
Skrevet

Tja. Hva er rett?

Her er jo fargene rød - grønn - gul - grønn - rød - blå. Perfekt reversert. Unntatt den blå da.

• Liker 6
Skrevet

Aldri, han ble lei av den leken før han kunne stable "rett". ;)

Skrevet

Min på 3 klarer det fortsatt ikke. Er det et mål?

Anonymkode: c3ceb...c2c

• Liker 2
Skrevet

Stabletårn skal lære barn ting. 

De tingene er: 

Farger - former - koordinasjon - størrelser - oppå/under.

Det er ikke intensjonen at stabletårn skal lære barn å følge regler eller å følge «fasiten». Det er ting norske barn er dårlige på, og som vårt samfun ikke verdsetter som ferdigheter. Vi verdsetter evnen til å stille spørsmål ved autoriteter (og du er «autoriteten» når du definerer hva du mener skal øverst og nederst - andre står selvsagt fritt til å ha egne definisjoner) og til å ignorere (uviktige) regler.

Barnet ditt er altså både på rett utviklingsstadie, og viser tegn på å knekke norske koder bedre enn deg. Tommel opp.

Anonymkode: a7854...da6

• Liker 7
Skrevet

Finnes vel ingen rett måte å gjøre ting på? Poenget er jo å ha det gøy, bli kjent med former og farger. Slutt og vær så opptatt av at de ikke er rett rekkefølge :) har ei på fem år, og hun stabler de heller ikke riktig rekkefølge. Hun stabler de etter favorittfarger 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 2d70b...5e1

• Liker 2
Skrevet

Han har nok Downs. 

Anonymkode: 1e169...f90

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bekymrer deg for dette TS, så kommer morsrollen til å bli et slag i trynet for deg etterhvert. Du kommer nok til å møte på langt større utfordringer enn dette i årenes løp. 

Anonymkode: 039f4...4d1

• Liker 5
Skrevet

Prøv med stavemåten der det må stables riktig :) feks klosser i størrelse. Leken du viser MÅ jo ikke stable sånn og vår på 20 mnd stabler ikke brioklovnen sin riktig, men klosser og «kopper» er oftere riktig.

Anonymkode: 5e360...e90

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv med stavemåten der det må stables riktig :) feks klosser i størrelse. Leken du viser MÅ jo ikke stable sånn og vår på 20 mnd stabler ikke brioklovnen sin riktig, men klosser og «kopper» er oftere riktig.

Mente stableleker ikke stavemåter :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et barn som er en mnd endre enn ditt, og jeg hadde blitt overrasket om han tenkte på det med rekkefølgen. Nå har vi ikke noe sånt hos oss nå, men tror de andre barna mine var en del eldre før det med fastsatt rekkefølge var noe de tenkte på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...