Gå til innhold

stilettheler på parkett og sko inne


Gjest Melk

Anbefalte innlegg

Enig med sandaler og pensko, der er jeg ikke så streng.

Men nå er det jo veldig moderne med spisse høye hæler. Har selv et par, som gnager seg ned i linoleumen om jeg bruker de inne.

Vanlig parkett tåler ganske mye, men mykere gulv som furu og slikt kan bli ganske ødelagt på en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

99% av tiden ville jeg ikke finne på å bruke sko inne. Spesielt ikke om vinteren..

Men hvis noen inviterer til et fint selskap, a la nyttårsaften, så regner jeg ikke at jeg må tusle rundt på strømpelesten.

Noen mennesker er litt hysteriske med gulvene sine. Har en venninne som ikke vil ha barnevogner inn, i tilfelle de skraper gulvet. Merkelig nok, så er det ikke så mange som besøker henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis noen inviterer til et fint selskap, a la nyttårsaften, så regner jeg ikke at jeg må tusle rundt på strømpelesten.

Jeg pleier å ha med pensko om vinteren, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Noen mennesker er litt hysteriske med gulvene sine. Har en venninne som ikke vil ha barnevogner inn, i tilfelle de skraper gulvet. Merkelig nok, så er det ikke så mange som besøker henne.

Hva gjør en barnevogn inne?

Jeg har aldri hatt våre barnevogner inne - hvorfor skal man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hva gjør en barnevogn inne?

Jeg har aldri hatt våre barnevogner inne - hvorfor skal man det?

Hvem i himmelens navn forlater en barnevogn på gangen i Oslo by.. Derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem i himmelens navn forlater en barnevogn på gangen i Oslo by.. Derfor.

Alle jeg kjenner gjør det, men tar med baggen inn. Hos de færreste ville det uansett ikke vært plass til en vogn inne, så problemstillingen er for meg ukjent. Ville nok uansett ikke sluttet å gå på besøk (særlig siden jeg ikke engang har barn selv, så regelen hennes ville ikke plaget meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hehe...okey. Det er fint at deres venner gjør det. Min venninne foretrekker å ha med vognen inn. Tror vi har sagt alt som kan sies om den saken.

Diskusjonene kokes av og til på en spiker her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser da plenty av folk i oslo by som setter fra seg vognen sin ute når de f.eks skal på kafe, så dersom man kan det på kafe så kan man det vel på besøk privat også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg går i hvert fall ikke med stiletthæler inne i private hjem. Derimot synes jeg det er greit med sko uten hæler som ødelegger gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari N

:o

Sko tar jeg av meg ved inngangen, så fremt eier ikke gir annen beskjed. Samme hvilken skotype det er.

Pensko bruker jeg innendørs, om det så er støvletter eller "sandaler". Har jeg brukt penskoene ute, så sjekker jeg om de er rene før jeg går inn. Jeg er så uheldig jeg ikke kan bruke sko med noen slags helst høy hæl, men de aller fleste pensko er jo med stiletthæl? Forventer dere at alle damene skal ta av seg penskoene når dere inviterer til fest altså? Da synes jeg dere tydelig bør gi beskjed om det. Forresten, om ikke gulvet tåler stilettsko, så er det ofte gulvet får merker etter hardere såler fra penskoene til menn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de aller fleste pensko er jo med stiletthæl? Forventer dere at alle damene skal ta av seg penskoene når dere inviterer til fest altså? Da synes jeg dere tydelig bør gi beskjed om det. Forresten' date= om ikke gulvet tåler stilettsko, så er det ofte gulvet får merker etter hardere såler fra penskoene til menn også.

Jeg forventer ikke at de tar av pensko. Jeg forventer at de om vinteren ikke går inn med sko som er brukt ute, og at de ellers bruker sko som ikke skader gulvet.

Selv har jeg ingen sko med stilletthæl, men plenty av sko med høye hæler allikevel.

Mange gulv tåler ikke stiletthæler, men fint andre typer hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk
:o men de aller fleste pensko er jo med stiletthæl?

jeg har aldri eid pensko med stiletthæl....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så uheldig jeg ikke kan bruke sko med noen slags helst høy hæl' date=' men de aller fleste pensko er jo med stiletthæl? Forventer dere at alle damene skal ta av seg penskoene når dere inviterer til fest altså? Da synes jeg dere tydelig bør gi beskjed om det. Forresten, om ikke gulvet tåler stilettsko, så er det ofte gulvet får merker etter hardere såler fra penskoene til menn også.[/quote']

det finnes masse flotte pensko med høy hæl som ikke er stiletthæl, stiletthæl er høy og veldig tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari N

Da må jeg gå å se på pensko igjen. :ler: Jeg synes så og si alle pensko har vært med syltynne hæler de siste årene, uavhengig av lengde på de.... Jeg kan ikke gå med hæler, de må evt være svært lave og brede. Bare gi meg gode tips om hvor jeg bør handle! :wink:

Unnskyld forøvrig at jeg kaller alle sko med tynne hæler for stiletthæler. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gebi S

Det er da en selvfølge å ta av seg yttersko eller evt spørre verten om man kan ha dem på inne om de ikke er skitne eller har skadelige hæler. Jeg er ikke "nøye på det", men ville likevel blitt overrasket om noen av våre venner tråkket inn med veisalt og gjørme på beina.

De eneste festene jeg har vært på hvor jeg har gått inn med støvler/sko er fester og nachspiel i studietida, hvor det uansett gjerne ender med at det er knust glass, hjemmelagd vin og femti andre skokledte føtter på gulvet...

Aldri ellers.

(plutselig minte denne tråden meg om hvor vidt det er greit å hente sin gjenglemte flaske vin etter en fest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om at gulvet mitt får et merke eller ti, men må jo si at jeg synes det er normal folkeskikk å ta hensyn til sånne ting når man er på besøk. Ville ikke ha valset inn med de tnneste stilletthelene dersom noen av mine venner hadde lagt nytt gulv. I hvertfall ikke uten verten hadde sagt at det var greit.

Er imidlertid ikke noe problem hjemme hos meg, da jeg har snille og veloppdragne venner som tar av seg på bena. Hender jeg sier de bare må holde fottøyet på da, og særlig når det er invitert til nyttårsfeiring o.l. Har ellers et kvippe hjemmestrikkede ulltøfler liggende til lån dersom noen skulle bli kalde på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...