Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere alltid i stellevesken? 
hilsen førstegangsfødende 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våtservietter, klesskift, bleier, håndkle/stelleunderlag, en smoothie/nødmat til den lille, en liten kartong ferdigblandet mme, flaske, smokker.  Ellers kommer det jo an på hvor gammelt barnet er, men mens jeg fortsatt ammet hadde jeg også oppi ammeinnlegg og en ekstra t-skjorte/topp hvis lekkasje eller gulpeflekker. 

Anonymkode: f3f0f...0e6

• Liker 1
Skrevet

Dette er hva som ligger i veska fast: bleier, klesskift, små avfallsposer, stelleuderlag, våtservietter, miniflaske med antibac. 

Ved behov legger jeg oppi leker, smekke, mat, snacks, vannflaske osv.

Har du spedbarn ville jeg hatt rangle og gulpekluter fast i veska. 

Anonymkode: 6bd62...c49

Skrevet

Tre klesskift, gulpeklut, bleier, våtservietter, tørre engangskluter, stelleunderlag, ammeinnlegg, Bepanthen salve for sår stump, avfallsposer, smokker, en rangle, antibac og vannflaske. Jeg fullammer.

Samt en liten toalettveske med nødproviant til mor (bind, ren truse, smertestillende og intimservietter). Den ligger egentlig igjen etter dagene med renselse, men fant ut at den kan være grei å ha - vet jo aldri når mensen melder seg igjen 😅

Skrevet

Jeg har alltid bleier, bleieposer, våtservietter, ekstra skift, gulpekluter, stellematter (engangs og en med pute, liksom) og ekstra smokk.

Har noen ganger flere skift (hvis vi skal være borte lenge), ringslynge (hvis hun blir utålmodig, flaske med mme/mm (ammer vanligvis, men noen ganger er flaske lettere), rangle og tyggeleke (ikke nødvendig til nyfødt), teppe som baby kan ligge på gulv/i sofa hvis vi skal på besøk).

Anonymkode: 5a404...84b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid bleier, bleieposer, våtservietter, ekstra skift, gulpekluter, stellematter (engangs og en med pute, liksom) og ekstra smokk.

Har noen ganger flere skift (hvis vi skal være borte lenge), ringslynge (hvis hun blir utålmodig, flaske med mme/mm (ammer vanligvis, men noen ganger er flaske lettere), rangle og tyggeleke (ikke nødvendig til nyfødt), teppe som baby kan ligge på gulv/i sofa hvis vi skal på besøk).

Og antibac!

• Liker 1
Skrevet

Bleier, våtservietter, bleieposer, stellematte (engangs og litt tykkere som fulgte med veska), ekstra body og strømpebukse, gulpeklut og bæresele. I tillegg småting som leppepomade og muslibarer. Baby er 3 mnd

Anonymkode: 70b81...180

Skrevet

Bleier, tørrservietter+liten vannflaske, stelleunderlag, 2-3 klesskift, våtpose til skitne klær, gulpekluter, antibac, ammeinnlegg. Gjerne også en ekstra smokk, og en leke eller to til baby. 5 måneder gammel. 

Anonymkode: 327a0...46f

Skrevet

Bleier, hundeposer, sinksalve, nødmat (klemmepose), smokk, steriliserte flasker med sterilt vatn, mme, neglesaks, ekstra klesskift, stellematte, koseklut, skei, Holle økologisk middagsglass, smekke, helsekortet, termometer, paracet stikkpiller (i ein beholder som er vanskelig å åpne), plastlomme med knapp til papir som føljer barnet (vedtak helfo om kumelkallergi), lue, våtter, bitering, mikrofiberklut, termos med kaffe. Har ofra og med eit mini skjærebrett og ziplock bag med druer, banan, skive. Då skjærer eg opp maten til barnet der vi er. Smokkesnor..Våtservietter. liten flaske med olje. 

Paracet har vi Ikkje trengt på tur men bur langt vekke frå tjenester, greitt å ha i tilfellet. 

Eg skjønner ikkje at ein stellesekk har så mykje plass! 

Skrevet

Bleier, våtservietter, zinksalve

Babys helsekort

Grøtpulver, smoothie og «snacks»/mais ostepop

Klesskift, votter, lue

Tynt stelleunderlag

Anonymkode: fe26e...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...