PURE/HONEY Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 La oss for eksempel ta for oss TV-reklamer. De er overdrevne og full av skuespillere som later som de liker produktet. Maybeline sine mascarareklamer er et godt eksempel. Vi vet alle skuespillerne bare sier at de liker produktet fordi det er oppgaven deres, og vi vet at vippene på modellene er megafalske i forhold til hva resultatet blir i virkeligheten. I tillegg avsluttes reklamen med den samme, klassiske, cheesy linjen: "Because you're worth it.". Altså, hvem er det som faktisk biter på slikt? I 2020 også, der alle sammen er relativt opplyst over hvordan reklamering av produkter fungerer? De eneste folkene jeg støter på (jeg jobber i butikk) som sier at de vil ha et produkt fordi "de sa det skulle være så bra på reklamen" er gamle folk. Jeg tar personlig aldri reklamer seriøst. Jeg har ikke noe i mot de, og jeg synes de kan være underholdende og alt det, men jeg skjønner jo godt at det kun er en bedrift som vil selge produktet sitt, via en reklame som setter det i et fantastisk lys. I tillegg så ender jeg nesten alltid med å ta merker mindre seriøst om de alltid lager TV-reklamer, fordi det er tross alt kun billigere merker som trenger reklamer for å overleve på markedet. Store, anerkjente og ofte bedre (ikke alltid, så klart) merker trenger ikke reklamere for seg selv på TV, fordi de vet at de selger uansett. Man ser for eksempel alltid en Maybeline-reklame på TV, men aldri en MAC-reklame. Man alltid en reklame for L'oreal anti-age-produkter, men aldri reklamer fra Murad (anerkjent hudmerke). Synes generelt reklamer latterlig overdrevne. Hva synes du?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #2 Skrevet 25. januar 2020 Det har ikke noe å si hva man mener om innholdet. Mennesker foretrekker det som virker kjent og akseptabelt for den gruppen man identifiserer seg med. Når de skal velge mellom to produkter og de har sett ett av dem mange ganger på TV så føles det for mange mye tryggere å velge det. Dette Murad-merket har antakelig bare brukt en annen merkevarestrategi som treffer den sosioøkonomiske gruppen du tilhører bedre. Det er eid av Unilever, som også markedsfører merker som Dove og Axe. Ved å segmentere produktene sine slik treffer de både ditt marked og de som kjøper merkene de ser på TV. Personlig har jeg aldri hørt om Murad, men så er ikke jeg i noen av målgruppene for slike produkter heller. Anonymkode: dae22...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå