Gå til innhold

Liker ikke besteforeldrene barnebarnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min brors barn er ofte hos besteforeldrene, både sammen og hver fir seg. De får dra på ferie med dem og overnatter.

Jeg har bare ett barn enda, ikke så forskjellig i alder fra min brors andre barn. 

Barnet blir så godt som aldri invitert til besteforeldrene. De sjeldne gangen det blir invitert virker det å skje fordi søskenbarna vil ha en lekekamerat, ikke fordi besteforeldrene ønsker det.

Barnet mitt er 6 år og har knapt nok hatt noe å gjøre med besteforeldrene alene. 

Barnet har startet selv å gi uttrykk for at besteforeldrene bare bryr seg om søskenbarna. Besteforeldrene tar det ikke til seg, bare ler og gjør narr.

Så jeg begynner å lure, liker ikke besteforeldrene barnebarnet? Ser de på de andre som barnebarn, og mitt barn er redusert til en tilfeldig lekekamerat for dem...?

Anonymkode: ec716...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler kanskje mer om deg og din bror?

Skrevet

Ikke godt å si hva som er årsaken. Det beste er vel å spørre dem.

Anonymkode: f41f4...d83

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør du for å skape mer kontakt mellom dem da? For jeg håper ikke du forventer at besteforeldrene skal ta initiativ til alt, for alt du veit snakker broren din med dem og spør om de kan dra dit. 

Anonymkode: 50bbf...d80

• Liker 2
Skrevet

Ville satt meg ned og snakket med dem (uten barnebarnet med, såklart) og hørt litt hva de tenker. Forklar litt om hvordan dere opplever det, og at dere veldig gjerne ønsker dere mer kontakt. Kanskje det ikke er verre enn som så. 

Anonymkode: 651a8...c41

Skrevet

Er barnet ditt krevende og slitsomt å være sammen med da? Det kan jo hende de er like glade i alle barnebarna, men det er ingen hemmelighet at noen barn er mye lettere å være sammen med enn andre.

Anonymkode: d2d01...bac

Skrevet

Mine foreldre er "mer" sammen med mitt barn, rett og slett fordi vi tar kontakt. Det gjør ikke broren min. Besteforeldrene merker også at vi snakker mer med barnet om dem. Vi forteller hva de har fått, hva vi sksl. Husker du I sommer og lignebde. Det gjør ikke broren min. De føler at det må gis begge veier. Ikke bare de som besteforeldre som skal stille opp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...