Gå til innhold

Du som har/har hatt kommunal fast stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da du var på jobbintervju, hvor lang tid tok det fra intervjuet til du fikk beskjed om at du hadde fått jobben? 

Og hadde du fått noen vibber underveis eller under intervjuet om at jobben var din? Hvordan/hvorfor? 

Anonymkode: f0b6c...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra jobbintervju tok det 1 måned til jeg fikk tilbud og 3 måneder til jeg startet. Jeg fikk ingen vibber. 

Anonymkode: 3a9f5...456

Skrevet

Har hatt flere kommunale stillinger, aldri vært på intervju. Tok vel en uke fra søkefristen var ute til jeg fikk jobbtilbud sist, var 15 søkere.

Anonymkode: ace5d...c2b

Skrevet

Hvordan fikk du jobbtilbud uten å gå på intervju? 

Anonymkode: c63e1...d0d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da du var på jobbintervju, hvor lang tid tok det fra intervjuet til du fikk beskjed om at du hadde fått jobben? 

Og hadde du fått noen vibber underveis eller under intervjuet om at jobben var din? Hvordan/hvorfor? 

IIRC. tre dager. Det sprøeste intervjuet... Kun utlyst vikariater i ett "pilotprosjekt", -kom 15 minutter for sent.

Tre damer med "rynke i panna" satt og ventet.

-Jeg fortalte akkurat hva jeg mente om ansettelsespolitikken til Oslo kommune vdr.  ulovlig bruk av vikariater i helsevesenet...:raven:

Oppringt få dager senere, sjefen hadde pratet med noen høyt opp, -hadde skaffet midler til en fast stilling... :skratte:

a.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra jobbintervju tok det 1 måned til jeg fikk tilbud og 3 måneder til jeg startet. Jeg fikk ingen vibber. 

Anonymkode: 3a9f5...456

Hvor lang tid sa de til deg at det kom til å ta fra du var på intervju til du fikk svar? 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt flere kommunale stillinger, aldri vært på intervju. Tok vel en uke fra søkefristen var ute til jeg fikk jobbtilbud sist, var 15 søkere.

Anonymkode: ace5d...c2b

Når du skriver "Tok vel en uke", mener du da som i at "tja, var vel en uke" eller som i at det gikk litt mer enn en uke? 

Skrevet

.

Skrevet

Jeg har hatt to faste kommunale jobber. Det tok under en uke fra intervjuet til jeg fikk telefon om at jeg ble tilbudt stillingen i begge tilfeller. Begge gangene sa de noe om forventet saksbehandlingstid, og det tok i alle fall ikke lenger tid enn antydet. Vibber? Den ene gangen skikkelig dårlige, den andre gangen ganske gode. 

Skrevet

Fikk allerede på intervjuet vite at jeg var den eneste som var innkalt til intervju, siden det var bare to søkere og jeg hadde riktig utdannelse/bakgrunn. Tror de sa på slutten av intervjuet at de kom til å innstille meg til stillingen, men at noen lengre opp i systemet hadde siste ordet. Fikk beskjed noen få dager etterpå at jobben var min. Et par måneder etterpå startet jeg i jobben (jeg hadde bare en liten deltidsstilling i fra før, så det gikk fint å starte såpass kjapt).

Anonymkode: 9eec8...542

Skrevet

Fikk vite samme dag at jeg var innstilt som nr.1 til jobben. Var mange søkere, men jeg fikk vite i intervju at jeg var best kvalifisert. Tok omlag 1 måned før det var oppe i ansettelsesrådet og ble formalisert 

Anonymkode: 8e3c8...b09

Skrevet

Fylkeskommunal.

Fra søknadsfrist til kontakt ang. intervju: 1 dag
Fra intervju til beskjed: over 3 uker. 

Jeg hadde helt ærlig slått fra meg stillingen, og tenkte at de nok hadde valgt noen andre.
Jeg vet enda ikke om de faktisk bare var treige, eller om de faktisk tilbød stillingen til noen andre, og at vedkommende takket nei, før de spurte meg. Har jobba der i 3 år nå :) 

Anonymkode: 534cd...9eb

Skrevet

Samboer er leder i kommunen. Fikk indikasjoner på intervju, og bekreftelse på telefon dagen etter. Startet såvidt etter to mnd, overlapp med gammel jobb i oppsigelsestiden. 

Skrevet

En uke etter intervju. Sykepleier 

Anonymkode: 04d3d...39b

Skrevet

Intervju på en fredag, «sjefen» stilte spørsmål til fagforeningsrepresentanten om hvordan de kunne orden ting i forhold til lønn så jeg fikk jo «vibber», han ringte lørdag formiddag og tilbydde meg fast jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...