AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Del Skrevet 24. januar 2020 Skal kjøpe gave til ei som nettopp har fått interessen for å strikke. Hun snakker om gensere å ønsker seg strikkepinner og garn i gave. Tenker det er litt vanskelig å kjøpe garn siden jeg ikke vet hvor mye hun trenger. Men pinner kan jeg køpe, jeg strikker ikke selv så har ikke peiling. Hvile strørrelser bør jeg kjpe på pinnene? Tenker å kjøpe for rundt 300kr Hvor er de billigst? Europris? Nille? Anonymkode: 2cbd3...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Del Skrevet 24. januar 2020 Du kan kjøpe en strikkepakke med alt som trengs på feks strikkemekka eller garnius. Anonymkode: 0e1c5...7e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 24. januar 2020 #3 Del Skrevet 24. januar 2020 Alt mellom 3,5 og 5 mm. Lett for hender og øyne. Ikke kjøp så billig som mulig, da holder de ikke lenge. Anbefaler tre, lettere å holde og bråker mindre. Kjøp et sett eller nok garn til lue, hals eller lignende. (da trengs det rundpinne også) For en fin gaveidé! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrertfrk Skrevet 24. januar 2020 #4 Del Skrevet 24. januar 2020 Kjøp str. 4/5. Da jeg begynte å strikke fikk jeg disse str hos mor, og de var lett å strikke med. Både rundpinner og vanlige strikkepinner. Ellers er det ok å kjøpe sånne «merker» man fester på strikkingen, målebånd osv hvis hun ikke har det allerede . Kjempeflott gave🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Del Skrevet 24. januar 2020 Takk for svar Anonymkode: 2cbd3...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #6 Del Skrevet 25. januar 2020 Koselig gave! 🙂 Butikker som f.eks. Nille er ikke så veldig rimelige som man skulle tro på garn eller pinner... og kvaliteten er litt så som så. Jeg ville heller bestilt på nett som noen skriver over, f.eks. Garnius. Eller dra til en garn og hobby-butikk eller noe i den duren, og be om hjelp der. De har sikkert tips til både oppskrift, og hjelper deg å finne det som trengs av garn og pinner. Positive med det er at den du kjøper til da også har mulighet til å byttr farge på garnet, eller be om strikkeråd fra stedet der tingene er kjøpt. Anonymkode: 1c5da...8c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #7 Del Skrevet 25. januar 2020 Pinnene fra Sandnes garn er de jeg liker best, men de er litt dyre. Har ei venninne som nylig har begynt å strikke, og hun kjøpte pinnene på søstrene grene. Hun syntes strikkinga gikk litt trått, til hun fikk låne samme pinnestørrelse fra Sandnes garn. Da var det plutselig gøy 😊 Anonymkode: faec6...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #8 Del Skrevet 25. januar 2020 Knitpro utskiftbare pinner er geniale🥳 kommer også i sett! Da får man vaiere og pinner ulike størrelser så kan man skru av/på pinnene etter hva man ønsker. Anonymkode: 3fc22...435 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #9 Del Skrevet 25. januar 2020 https://hobbii.no/knitpro-161/knitpro-comby-udskiftelige-rundpindesaet-i-4-6-mm Settene kommer i alt fra store til små sett, noen er dyre og noen rimeligere! Finnes også på flere nettbutikker og garnbutikker. Om hun er nybegynner og skal strikke genser ville jeg gått for pinnestørrelse mellom 4-6 og rundpinner størrelse 80-100🤗 Anonymkode: 3fc22...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. januar 2020 #10 Del Skrevet 25. januar 2020 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pinnene fra Sandnes garn er de jeg liker best, men de er litt dyre. Enig, de er kjempegode. Jeg skjønner at det å i det hele tatt ha pinner er det viktigste for en fersk strikker, men jeg kan også anbefale en mappe for å oppbevare pinnene i. Har ikke tall på hvor mange pinner jeg har duplisert i innkjøp pga. jeg hadde glemt jeg hadde størrelsen fra før. For noen år siden kjøpte jeg en mappe på Etsy for å ha dem i og nå har jeg (nesten) kontroll. Endret 25. januar 2020 av Cata 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #11 Del Skrevet 25. januar 2020 Enig, pinnene fra Sandnes garn eller addi er absolutt best og kommer til å gjøre strikking en mye enklere og kjekkere enn med pinner fra f.eks nille. Pinnene fra nille o.l. har en lei tendens til å lugge og gjøre strikkingen mer strevsom enn det som trengs. Hverdagspinnene fra DSA er også gode og et rimeligere alternativ. Anonymkode: e12fc...50c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #12 Del Skrevet 25. januar 2020 IKKE kjøp billige pinner! Det er noe dritt å strikke med, og i alle fall hvis man er fersk. Anbefaler pinner fra knit pro, ev addi, Sandnes Garn. Ca 4 mm er fint når man er fersk og strikker litt ujevnt. Dersom hun vil stirkke genser bør du kjøpe to pinner på 80 cm og en på 40 cm. Anonymkode: fbfa1...a83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #13 Del Skrevet 25. januar 2020 Mellom 3,5-5, og knit pro cubics er de beste pinnene 😍 Anonymkode: 44033...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #14 Del Skrevet 26. januar 2020 Denne! Firkanttøfler. Superenkle å strikke, men krever litt montering. Store pinner, tjukt garn. 🙂 https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3746&cid=1 Anonymkode: 1c5da...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå