AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Tenk dykk at det er laurdag, og du og mannen har barnefri. Sidan de er glad i god mat, og i å lage mat, planlegger de å kose dykk med å lage god mat og naturlegvis ete den. Men kva hadde de då laga? Ikkje lasagne, pasta, Taco. Det er kvardagsmiddag. Må vere gravidvenleg 😊 Anonymkode: 3cd3f...75d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Jeg vet faktisk ikke. Kanskje en gryterett med kjøtt som koker lenge. Med mye passende grønnsaker og sopp. Jeg er dårlig på matlaging, så skal følge denne tråden. Anonymkode: 3f31c...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet faktisk ikke. Kanskje en gryterett med kjøtt som koker lenge. Med mye passende grønnsaker og sopp. Jeg er dårlig på matlaging, så skal følge denne tråden. Anonymkode: 3f31c...b2b Joda, men en god gryterett lager seg selv. Gjerne noe som krever en del tilbehør, og at vi må være på kjøkkenet for å kose oss med matlagingen? Anonymkode: 3cd3f...75d
SoWhat? Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 Andebryst med appelsinsaus er det lite som slår!
Zienna Skrevet 24. januar 2020 #6 Skrevet 24. januar 2020 Mannen min og jeg er som oftest ikke innstilt på å stå over grytene så veldig lenge lørdag kveld. Hva vi velger å lage er litt avhengig av årstiden, og hva vi har i huset. Biff er alltid godt. Da stekes sopp, løk og paprika som tilbehør. Eller noe annet også, om vi har. Dersom vi har poteter igjen fra middag bruker vi den stekt eller som potetsalat med f.eks. sylteagurk. Så koker vi ut stekepannen etter biffen med creme fresh. Vi er også glad i reker. Det er ypperlig mat for to, og uten mye arbeid Hos oss har vi alltid det som skal til for å lage bruchetta. Tomat, hvitløk, olje, brød og Stranda-skinke. Litt lettrømme i kjøleskapet, så har du en rask og veldig god rett .
Pal Fungi Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 Kanskje for hverdagslig, men jeg synes wok med scampi er kjempegodt Jeg bruker scampi, løk, paprika, brokkoli, asparges, grønnkål, spinat og nudler oppi.
Hr. Aktiv Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 Biffsnadder m/tilbehør pleier jeg å fikse. Fikk besøk av ei venninde her en kveld. Hun ble superfornøyd med maten. Enkelt og greit å fikse. Det eneste jeg manglet var vin til henne.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #9 Skrevet 25. januar 2020 Vi ville lagd noe indisk. Kanskje en god chana masala eller dal, en grønnsaksrett, raita... Ris, chutney og kanskje nanbrød til. Anonymkode: 95ac4...287 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #10 Skrevet 26. januar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi ville lagd noe indisk. Kanskje en god chana masala eller dal, en grønnsaksrett, raita... Ris, chutney og kanskje nanbrød til. Anonymkode: 95ac4...287 Indisk er godt ja😊 Liker best daal eller butterchicken selv. Og gjerne med hjemmelagd hvitløksnaan, ris, mangochutney og raita til. Ellers en indrefilet med digg tilbehør. Eks. https://trinesmatblogg.no/recipe/helstekt-indrefilet-med-lok-og-honningbakte-gulrotter/ Eller hjortefilet. Tips til tilbehør her https://www.matprat.no/matnyttig/oppdelingsguiden/tilbehor-til-vilt/ Anonymkode: 76f85...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå