Ms.Squat Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Trenger hjelp/tips til å få bort denne trøska. Ser ikke ut som mini plages noe, men det går hardt utover brystvortene mine:( Er snart på uke 2 med behandling. Baby får Mycostatin 4 gang om dagen. Bruker doseringssprøyte og «vasker» litt rundt på tunga med en q-tips dyppet i miksturen. Brystvortene blir smurt med canesten maange ganger om dagen, og spesielt etter amming og lufttørking. Alt som er i direkte kontakt med brystene vaskes på 95 grader, inkludert sengetøy 1 til 2 ganger i uka. Smokker kokes daglig. Ammeinnlegg skiftes etter vær amming. Så hvorfor merker jeg ikke bedring!!??😭 Noen som har nå supertips?
Gjest Albbas Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Du er sikker på at det er sopp? Ta det opp med legen, kanskje du trenger en kur med Diflucan.
felgen Skrevet 25. januar 2020 #3 Skrevet 25. januar 2020 Har samme problem! Er nå på femte uka med behandling, og har gitt opp at legen skal skjønne hva det kan være. Fikk tips om å sjekke opp om det kan være bakterieinfeksjon og ikke sopp, så kanskje det kan være noe?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #4 Skrevet 25. januar 2020 Slet med det samme. Smurte, vaska og smurte igjen. Fikk tips fra barnelege på helsestasjonen om at diflucan kunne kjøpes reseptfritt på apotek. Tok en pille og det tok knekken på soppen. Anonymkode: 5ca9d...4cf
Ms.Squat Skrevet 25. januar 2020 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2020 Tusen takk for tips damer!! Er diflucan trygg å bruke når man ammer, isåfall reiser jeg til apoteket tvært å kjøper!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #6 Skrevet 25. januar 2020 3 minutter siden, Ms.Squat said: Tusen takk for tips damer!! Er diflucan trygg å bruke når man ammer, isåfall reiser jeg til apoteket tvært å kjøper! Tror du må resept. Anonymkode: 7179f...377
Ms.Squat Skrevet 25. januar 2020 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du må resept. Anonymkode: 7179f...377 Nei, må ikke det lenger heldigvis😀 1
Gjest Albbas Skrevet 25. januar 2020 #8 Skrevet 25. januar 2020 (endret) 1 hour ago, Ms.Squat said: Tusen takk for tips damer!! Er diflucan trygg å bruke når man ammer, isåfall reiser jeg til apoteket tvært å kjøper! Ja men for trøske bør man ha en lengre kur, tror det er 14 dager, så derfor - snakk med legen! vis legen skrivet herfra https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/nasjonal-kompetansetjeneste-for-amming-nka/fagstoff-om-amming-og-morsmelk/kliniske-problemstillinger På apotek får du bare kjøpt en og en tablett, reseptfritt. Endret 25. januar 2020 av Albbas
Ms.Squat Skrevet 25. januar 2020 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2020 1 time siden, Albbas skrev: Ja men for trøske bør man ha en lengre kur, tror det er 14 dager, så derfor - snakk med legen! vis legen skrivet herfra https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/nasjonal-kompetansetjeneste-for-amming-nka/fagstoff-om-amming-og-morsmelk/kliniske-problemstillinger På apotek får du bare kjøpt en og en tablett, reseptfritt. Tusen takk for utfyllende svar. Skal bestille meg ny legetime på mandag, og vise til denne linken. Tydelig at legen ikke er oppdatert, da jeg har fått utskrevet mycostatin med sukker, og i tilegg fikk beskjed om å smøre meg selv med den. Har kjøpt 1 kapsel med diflucan nå, så tar den og fortsetter smøringen med canesten inntil ny legetime.
Gjest Albbas Skrevet 25. januar 2020 #10 Skrevet 25. januar 2020 2 hours ago, Ms.Squat said: Tusen takk for utfyllende svar. Skal bestille meg ny legetime på mandag, og vise til denne linken. Tydelig at legen ikke er oppdatert, da jeg har fått utskrevet mycostatin med sukker, og i tilegg fikk beskjed om å smøre meg selv med den. Har kjøpt 1 kapsel med diflucan nå, så tar den og fortsetter smøringen med canesten inntil ny legetime. Legen trenger ikke spesifisere om det er med eller uten sukker på resepten, det er apoteket som må gi ut 'riktig' (men legen burde jo fortalt deg at skal be om den uten sukker!).
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #11 Skrevet 25. januar 2020 4 hours ago, Ms.Squat said: Nei, må ikke det lenger heldigvis😀 Så bra. Når endret det seg? Om du sier noe senere enn min siste runde med trøske blir jeg frustrert men skal være greit å amme med den om det er den samme som jeg fikk på resept i 2017. Anonymkode: 7179f...377
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #12 Skrevet 25. januar 2020 On 1/24/2020 at 2:52 PM, Ms.Squat said: Trenger hjelp/tips til å få bort denne trøska. Ser ikke ut som mini plages noe, men det går hardt utover brystvortene mine:( Er snart på uke 2 med behandling. Baby får Mycostatin 4 gang om dagen. Bruker doseringssprøyte og «vasker» litt rundt på tunga med en q-tips dyppet i miksturen. Brystvortene blir smurt med canesten maange ganger om dagen, og spesielt etter amming og lufttørking. Alt som er i direkte kontakt med brystene vaskes på 95 grader, inkludert sengetøy 1 til 2 ganger i uka. Smokker kokes daglig. Ammeinnlegg skiftes etter vær amming. Så hvorfor merker jeg ikke bedring!!??😭 Noen som har nå supertips? Tidligere var rådet 2 mnd med behandling, så du kan godt forvente lenger tid. Anonymkode: 7179f...377
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #13 Skrevet 25. januar 2020 Hadde effekt av 4 uker med behandling. Startet med tannstell av gommer etter anbefaling fra lege. Pusse forsiktig med babytannbørste og tannkrem kjøpt på apoteket, og pusse tungen før jeg tar på mycostatin(med sukker har fungert). Anonymkode: 36f5f...f3f
Ms.Squat Skrevet 30. januar 2020 Forfatter #14 Skrevet 30. januar 2020 Oppdatering for de som sliter med det samme. For det første, Mycostatin uten sukker er ikke å finne på markedet visstnok?! Men nå har jeg testet ut Nystimex som har det samme virkestoffet som Mycostatin, men er uten tilsatt sukker. Behandles med canesten og Daktacort på meg selv. Å jeg merker bedring😀 Så nå tror jeg soppen snart forsvinner, endelig!😊 Er nå på uke 3 med behandling foresten. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå