AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Kan jeg oppbevare hjemmelaget iskaffe i kjøleskapet over natten? Anonymkode: 9a847...a00
Camillapb Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Hvis den er laget på typ kaffe og melk, så ja
Taluno Skrevet 25. januar 2020 #3 Skrevet 25. januar 2020 Umulig å svare helt konkret siden det er tusenvis av ulike oppskrifter på iskaffe. Generelt: det vil sjeldent være noe fare med tanke på bakterier, men det kan ha noe å si for smak, konsistens og sånt. Med andre ord, det er ganske så trygt ja, men det er ikke sikkert det smaker godt. Men det kan smake godt også! Jeg pleier sette kald kaffe i kjøleskapet (max ett døgn) på sommeren, å så blander jeg med foretrukne ingredienser like før jeg skal drikke den. Etter ett døgn begynner den få sånn "gammel kaffe" smak.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #4 Skrevet 25. januar 2020 Jeg pleier å koke en stor porsjon kaffe (typisk 0,5 l til 1 l) som er ganske sterk. Så lar jeg den kjøle seg ned før jeg heller den over i isbitformer. Synes det er mye greiere å bare ta et glass med 2-3 stykker og helle litt melk over. Anonymkode: 1eb2a...faa
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #5 Skrevet 25. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg pleier å koke en stor porsjon kaffe (typisk 0,5 l til 1 l) som er ganske sterk. Så lar jeg den kjøle seg ned før jeg heller den over i isbitformer. Synes det er mye greiere å bare ta et glass med 2-3 stykker og helle litt melk over. Anonymkode: 1eb2a...faa Det var et bra tips! Tror jeg skal lage meg slike isbiter ja 😄 Anonymkode: 9a847...a00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå