Gå til innhold

Sette seg et sted i Oslo å bli kjent med noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fins det noen cafe, møtesteder elns i Oslo der man kan lettere komme i kontakt med andre for vennskap? 

Anonymkode: ec999...ab3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mange Oslo-borgere generelt sett er skeptisk til fremmede..

Anonymkode: 0faf3...fd2

• Liker 3
Skrevet

Uteserveringa til Sandaker Cafe. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange Oslo-borgere generelt sett er skeptisk til fremmede..

Anonymkode: 0faf3...fd2

Ja, typisk norsk fenomen det.

Skrevet
Akkurat nå, udiskutert skrev:

Akkurat nå, Luna Llena skrev:

Ja, typisk norsk fenomen det.

Fins det ikke noe sted i Oslo der de har en cafe med sjakkbord, biljardbord, bordtennisbord, bokhyller og sofa? Dvs litt mer "laidback" cafe? Studentcafe kanskje? Jeg er ikke fra oslo en gang men vet dere om noen steder jeg kunne prøvd?

• Liker 1
Skrevet

Da må du nok drikke endel alkohol først.

Å bli kjent med noen i Oslo på en cafe er vel som å tro på julenissen.

Nordmenn er jo ekstremt snåle mennesker, derfor jeg har mest utenlandske venner. Der er det naturlig om omgås mennesker.

Meld deg heller på en aktivitet du, uten alkohol. Klatrekurs+++

Anonymkode: efd9f...fa3

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, udiskutert skrev:

😂

Samme som Sverres Cafe ved carl berner, bare alkiser!

Se også ved grønland t-bane ved akerselva, heter det under brua pub? Bare alkiser på hvert sitt bord alene med en øl sort sett.

Patetisk.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nordmenn er jo ekstremt snåle mennesker, derfor jeg har mest utenlandske venner. Der er det naturlig om omgås mennesker.

Er du norsk selv?

Anonymkode: 82447...aea

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du norsk selv?

Er etnisk norsk, men bodd mye i utlandet å vært stort sett på reise siste 20åra.

Så da ser man hvor ille nordmenn er når det kommet til sosiale ting, relasjoner generelt. Et ekstremt konform sauflokk folkeslag.

Så ja, er flaut å være norsk.

• Liker 1
Skrevet

Å komme i prat med noen på café er vel ikke særlig uvanlig, men å gå derfra til å bli venner og invitere hverandre hjem på middag er nok ikke så sannsynlig. 

Anonymkode: 7ff0b...d91

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fins det noen cafe, møtesteder elns i Oslo der man kan lettere komme i kontakt med andre for vennskap? 

Finn et sted med Skravlekoppen https://skravlekopp.no/ 

Artig konsept, håper du får mange gode samtaler! 

Eller så kan kanskje internasjonal kafé / språkkafé være noe for deg? Formålet er iallefall å snakke sammen. Vet ikke helt hvor i Oslo det foregår, men prøv Google.

Ellers kan du bli med på Aksjekaffe om du er interessert i økonomi. Sjekk Facebook for tid og sted. 

Jeg synes det er utrolig kult at du har lyst til dette, og ikke hør på de negative innleggene ovenfor.

Anonymkode: ce652...ae2

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn et sted med Skravlekoppen https://skravlekopp.no/ 

Artig konsept, håper du får mange gode samtaler! 

Anonymkode: ce652...ae2

Dummeste konseptet jeg har sett.

Da ser du hvor tilbakestående nordmenn er sosialt, må ha en kopp med tekst på som godkjenner at man kan ta kontakt.

Ingen andre land kunne funnet på noe så dumt!!

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ser du hvor tilbakestående nordmenn er sosialt, må ha en kopp med tekst på som godkjenner at man kan ta kontakt.

https://www.google.com/search?rlz=1C1CHBD_noNO816NO816&biw=1536&bih=754&tbm=isch&sa=1&ei=4B4sXqOqOpGHwPAP46616Ag&q=how+to+make+friends+cup&oq=how+to+make+friends+cup&gs_l=img.12...0.0..121111...0.0..0.0.0.......0......gws-wiz-img.rUttB9fYAtg&ved=0ahUKEwijmrDRy57nAhWRAxAIHWNXDY0Q4dUDCAY

Skrevet
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er bra at konseptet finns jeg, håper det brer om seg! :)  Her jeg bor er det ingen slike cafeer men jeg hadde uten tvil benyttet det om det fantes. 

Det er slik nordmenn er , man må ha et hint om at det er greit. Og dette er et slik hint. Om det hjelper folk til å få en prat så er vel det supert! 

Fordi om DU syns det er enkelt å komme i kontakt med folk, er det ikke sikkert alle er like " sosialt kompetente " som deg. Å kalle det tilbakestående, sier mest om deg .

Anonymkode: 9bcd5...d6e

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er interessert i BDSM, kan du gå på kafé på Nonna. Der er det lett å komme i kontakt med folk 😊👍

Anonymkode: fc0db...fb6

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har lignende konsepter i veldig mange land, så så veldig bereist kan du ikke være. 

Anonymkode: 662ec...446

Skrevet
På 24.1.2020 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Fins det ikke noe sted i Oslo der de har en cafe med sjakkbord, biljardbord, bordtennisbord, bokhyller og sofa? Dvs litt mer "laidback" cafe? Studentcafe kanskje? Jeg er ikke fra oslo en gang men vet dere om noen steder jeg kunne prøvd?

Buddah sportsbar 

Anonymkode: 778bf...c90

• Liker 1
Skrevet
På 24.1.2020 den 14.44, AnonymBruker skrev:

😂

Samme som Sverres Cafe ved carl berner, bare alkiser!

Se også ved grønland t-bane ved akerselva, heter det under brua pub? Bare alkiser på hvert sitt bord alene med en øl sort sett.

Patetisk.

Da blir du garantert kjent med noen. Spørs hvor selektiv du er når det gjelder nye bekjentskaper. Aldersgruppa der ligger på pluss 60. Samtalene består stort sett i: hold kjeften på deg a, og den stilen der. 

Skrevet
På 24.1.2020 den 14.38, AnonymBruker skrev:

På Tilt har de spill og sånn, 

Ellers er det lett på 53 også, laidback sted med sofa og joviale unge folk. 

Du kan også følge med på bibliotekenes nettsider for arrangementer og grupper der, veldig sosialt og koselig. 

Bli med i fb gruppen som heter Venninner , med hjerte tegn < 3 bak. Fins også sndre grupper venninner oslo, jenter oslo osv og appen Vina. Jeg vet også noen bruker appen Tinder til venner, registrer deg som mann som søker kvinne, last opp bilde av deg med tekst på selve bildet at du er jente som søker venninner ikke dates. Jeg hadde matchet med deg :)

Anonymkode: d3804...9ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...