Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nå har vi hatt forsøk gjennom det offentlige, nærmere riksen. Vi bor helt oppi nordland og har derfor måtte reist med fly når vi har hatt timer. 

Vi har fått flyreisen dekket at pasientreiser. 

Nå som det ser ut som vi må gå over til ivf privat så lurer vi på om vi fortsatt får reisen dekket av pasientreiser? 

Noen som har erfaring rundt dette?

Anonymkode: 7d7ab...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig får dere ikke det. 

Anonymkode: d6abb...c50

• Liker 13
Skrevet

Hvorfor skulle dere få det dekket? Det er jo til det private helsevesen.

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, Scarlet Witch skrev:

Hvorfor skulle dere få det dekket? Det er jo til det private helsevesen.

Er du selv avhengig av å fly og har prøvd å få det dekket?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er du selv avhengig av å fly og har prøvd å få det dekket?

Nei - men det høres jo i mine ører ulogisk ut.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Scarlet Witch skrev:

Nei - men det høres jo i mine ører ulogisk ut.

Da må du ikke komme med slike svar hvis du ikke har fasiten...

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

"Slike svar"? Hva var galt med det jeg sa? Jeg stilte et spørsmål.

• Liker 4
Skrevet

NEi, dere må betale selv

Anonymkode: ba360...767

• Liker 6
Skrevet

Håper virkelig ikke dette blir dekket av det offentlige.

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste oppegående mennesker klarer å tenke seg til svaret på dette. Skjønner ikke hvordan du kan tro at dere skal få reise dekket? 

• Liker 14
Skrevet

Jeg vil anta dere må betale selv siden det er privat behandling. Men ta en telefon til pasientreiser og hør, så får du fasiten. 

Anonymkode: 0b208...ad1

• Liker 2
Skrevet

Hva hvis vi har brukt opp aløe gratisforsøkene i det offentlige. Hva koster ekstra forsøk i de offentlige da?

Skrevet

Selvfølgelig får du ikke reisen dekket når du skal ha privat forsøk. 

Anonymkode: 50953...071

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis vi har brukt opp aløe gratisforsøkene i det offentlige. Hva koster ekstra forsøk i de offentlige da?

Man kan ikke få ekstra forsøk i det offentlige, selv om man betaler for det. Man må gå på privatklinikk. 

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor skal det offentlige helsevesen for deres private engasjement?

Anonymkode: 8e997...1a3

• Liker 1
Skrevet

Eneste mulighet er om det private tilbudet har behandlingsavtale med det offentlige/helseregionen din - og du har en henvisning dit fra lege i det offentlige.

Men da ville det talt som ett forsøk i det offentlige, så er nok dessverre ikke relevant her når dere må betale selv.

Pasientreiser dekker kun reiser til behandling det er skrevet henvisning for. Behandling en velger å kjøpe seg selv må en selv også betale for, inkludert å komme seg dit.

Anonymkode: e0af4...9ee

• Liker 5
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste mulighet er om det private tilbudet har behandlingsavtale med det offentlige/helseregionen din - og du har en henvisning dit fra lege i det offentlige.

Men da ville det talt som ett forsøk i det offentlige, så er nok dessverre ikke relevant her når dere må betale selv.

Pasientreiser dekker kun reiser til behandling det er skrevet henvisning for. Behandling en velger å kjøpe seg selv må en selv også betale for, inkludert å komme seg dit.

Anonymkode: e0af4...9ee

Det blir jo litt feil da, for all behandling som er gjennom det offentlige som innebærer assistert befruktning er jo noe man velger selv. Og det er ikke mitt valg at det ikke funket for oss i det offentlige

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo litt feil da, for all behandling som er gjennom det offentlige som innebærer assistert befruktning er jo noe man velger selv. Og det er ikke mitt valg at det ikke funket for oss i det offentlige

Feil? Du har fått dekket tre forsøk og i tillegg flyreiser. Hvor mye forventer du egentlig? 

Etter tre forsøk må alle gå privat om de ønsker flere forsøk, slik er det bare. 

• Liker 8
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men det er ditt valg å gå privat nå som deres tre sjanser ikke har fungert. Det andre alternativet ville vært å ikke forsøke flere ganger gjennom privat - da betaler dere ikke for noe. Velger dere å prøve videre privat, betaler dere for alt. 

Anonymkode: 1fc11...4d3

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er ditt valg å gå privat nå som deres tre sjanser ikke har fungert. Det andre alternativet ville vært å ikke forsøke flere ganger gjennom privat - da betaler dere ikke for noe. Velger dere å prøve videre privat, betaler dere for alt. 

Anonymkode: 1fc11...4d3

For at vi skal klare å få barn er det eneste alternativet ivf om det er offentlig eller privat. Vi kan ikke prøve selv da mannen er steril. Utrolig urettferdig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...