AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Hva skjer med damer (eventuelt menn) som har hatt draget og vært ettertraktede som ung, når de mister det når de blir eldre? Blir selvbildet knust, eller har de funnet andre ting å være stolt av og bry seg om innen den tid? Er det tungt å innse at man ikke får spesielt mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn lengre? Anonymkode: b1e20...be6
Bamseklemmer Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Regner med når vi blir 70-80 år da eller, ikke alle som mister draget da heller skjønner du😉 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Vil vel ikke si at jeg «mista draget» sånn sett, men jeg slutta i hvert fall å bry meg om overfladisk oppmerksomhet. Anonymkode: d54e9...65e 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 Tror det hjalp meg med å bygge nok selvtillit da jeg vokste opp til at det ikke betyr så mye at jeg ikke har like mye draget lenger. Alle andre forfaller også i varierende grad, så det er ikke som om de som hadde draget blir heksestygge mens alle andre ser ut som de gjorde i 20 åra. Anonymkode: 8ce2b...64a 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Skrevet 24. januar 2020 Det var faktisk litt sårt da jeg merket at menn ikke «så» meg lenger, at jeg ikke fikk hodene snudd mot meg når jeg gikk på toalettet på en restaurant lenger. Det skjedde heldigvis ikke før jeg var nærmere 40, og innen den tid hadde jeg forlengst funnet viktigere ting i livet mitt, enn oppmerksomhet fra menn. Som pen jente er det nok viktig å ikke bruke utseendet som hvilepute, men utvikle andre ferdigheter også - slik alle andre må. Anonymkode: ff61e...913 18
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #6 Skrevet 24. januar 2020 De får nedsatt syn og skjønner ingen ting. Noen får livlig fantasi. (Har sett det skje) Anonymkode: 8565a...588 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: De får nedsatt syn og skjønner ingen ting. Noen får livlig fantasi. (Har sett det skje) Anonymkode: 8565a...588 Hva har du sett? Anonymkode: 1d713...63e
Sphere Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 Sikkert samme som menn. En del blir bitre, og logger seg på KG for å servere litt av denne bitterheten til resten. Resten klarer seg bra. 13
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Skrevet 24. januar 2020 Da blir de desperat oppmerksomhetsyke, mange er skilt og fått store barn og har begynt på sin "ungdom nr. 2". Da er det ut på by`n å sjekke draget, visse typer utesteder/puber og dansebandtilstelninger og danskebåt o.l. Får gjerne styrket sitt ego med å sjekke opp mye yngre og godt berusede menn litt utpå kvelden, om de er opptatt eller ikke ?....... Pytt pytt..... ikke så nøye Anonymkode: 8b142...a1c 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #10 Skrevet 24. januar 2020 Har ikke mistet draget ennå, men oppmerksomheten er på et mye mer behagelig nivå. Jeg har ikke min selvfølelse i hvor attraktiv jeg generelt er. Som ung var dette nesten litt vanskelig i forhold til at jeg heller ikke hadde det da, men var litt redd for at menn først og fremst var interessert i utseendet, ikke meg som person. Skulle jeg miste all min attraktivitet på "kjønnsmarkedet" er ikke det så farlig. Jeg er kone, mor, kollega, venninne, og datter, og har langt mer av min selvfølelse i disse rollene, og det jeg føler at jeg kan, er flink til og ER. Anonymkode: 9fb05...355 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #11 Skrevet 24. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da blir de desperat oppmerksomhetsyke, mange er skilt og fått store barn og har begynt på sin "ungdom nr. 2". Da er det ut på by`n å sjekke draget, visse typer utesteder/puber og dansebandtilstelninger og danskebåt o.l. Får gjerne styrket sitt ego med å sjekke opp mye yngre og godt berusede menn litt utpå kvelden, om de er opptatt eller ikke ?....... Pytt pytt..... ikke så nøye Anonymkode: 8b142...a1c Samme med menn da? De var også tatt med i HI. Anonymkode: 1d713...63e 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #12 Skrevet 24. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det var faktisk litt sårt da jeg merket at menn ikke «så» meg lenger, at jeg ikke fikk hodene snudd mot meg når jeg gikk på toalettet på en restaurant lenger. Det skjedde heldigvis ikke før jeg var nærmere 40, og innen den tid hadde jeg forlengst funnet viktigere ting i livet mitt, enn oppmerksomhet fra menn. Anonymkode: ff61e...913 Enig i dette her. Det er sårt og litt vemodig å kjenne på at man har gått fra å være en som tiltrekker seg oppmerksomhet pga. utseende til å være en som er "pen for alderen" (har bikket 40). Det blir liksom et veldig tydelig eksternt signal fra omverden om at man eldres og ikke lenger er "ung og fresh". Selvbildet er derimot ikke knust. Har jo høyere utdanning og oppnådd ting i livet som ikke har noe med utseende mitt å gjøre som jeg er stolt av. Men, jeg har tenkt på at det sikkert ville ha vært verre om det eneste jeg hadde levd på var utseende mitt, for da hadde det tapet hatt større påvirkning på selvbildet mitt. Når jeg ser tilbake, så er det også klart for meg at det egentlig ikke var så veldig gøy å få så mye oppmerksomhet pga. utseendet. Selv om det jo har sine fordeler å være pen, så ble det ble veldig mye stirring og uønsket oppmerksomhet som jeg heller ikke håndterte så bra i ung alder. Anonymkode: 01f91...27c 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #13 Skrevet 24. januar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det var faktisk litt sårt da jeg merket at menn ikke «så» meg lenger, at jeg ikke fikk hodene snudd mot meg når jeg gikk på toalettet på en restaurant lenger. Det skjedde heldigvis ikke før jeg var nærmere 40, og innen den tid hadde jeg forlengst funnet viktigere ting i livet mitt, enn oppmerksomhet fra menn. Som pen jente er det nok viktig å ikke bruke utseendet som hvilepute, men utvikle andre ferdigheter også - slik alle andre må. Anonymkode: ff61e...913 Enig. Men trenger ikke være "ferdigheter" i snever forstand. Moren til min sønns kompis er verdens mest godhjertede dame. Hun får ikke positiv oppmerksomhet pga utseende, men fordi hun er så snill. Finnes selvsagt de som kan leve på utseende "hele livet", men tror det er viktig å huske på at skjønnhet kun er en av mange kvaliteter. Anonymkode: 078ed...24a 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #14 Skrevet 24. januar 2020 Det er sårt og vemodig for alle og merke at utseende endrer seg og at man blir eldre. Det minner om at livet ikke er evig og at vi skal dø en dag. Men man venner seg til det siden det skjer gradvis og umerkelig. Når man blir eldre så er unansett ikke utseende like viktig som i ungdommen. Man får mer innsikt og ser mer på pesonlighet og godhet i mennesker man skal være med. Om det er venner eller en partner. Anonymkode: 2fa9b...765 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #15 Skrevet 24. januar 2020 Mange blir deppet og lei seg, fordi de har surfet på utseendet så lenge. Ei veninne av meg gikk inn i en dyp depresjon etter hun la på seg ble eldre, og har begynt å hate menn fordi hun ikke får alle godene lengre med å bare være hot. Er nok mange av de også på kg desverre. Det som er kjennetegnet er at de ofte er sure på unge vakre kvinner og ser på de som en stor trussel. Anonymkode: 99cf6...bbf 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #16 Skrevet 24. januar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker said: Alle andre forfaller også i varierende grad, så det er ikke som om de som hadde draget blir heksestygge mens alle andre ser ut som de gjorde i 20 åra. Anonymkode: 8ce2b...64a Forskjellen ligger jo i at om man aldri har hatt draget eller fått oppmerksomhet blir det ingen forskjell når man blir eldre. Det er jo først og fremst unge kvinner som opplever den slags oppmerksomhet, og når det tar slutt blir det en overgang. En ny situasjon. Anonymkode: b1e20...be6 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #17 Skrevet 24. januar 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen ligger jo i at om man aldri har hatt draget eller fått oppmerksomhet blir det ingen forskjell når man blir eldre. Det er jo først og fremst unge kvinner som opplever den slags oppmerksomhet, og når det tar slutt blir det en overgang. En ny situasjon. Anonymkode: b1e20...be6 Som mann opplever du også det hvis du er den kjekkasen og går over til å bli feit og utrent foreks. Anonymkode: 99cf6...bbf 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #18 Skrevet 24. januar 2020 Jeg syns det er deilig å ikke bare bli sett på som et kjøttstykke lenger. De relasjonene jeg får nå skapes av gode samtaler og intelligens, og det er mye mer givende for meg enn hundrevis av sultne kåte løver som sikler. Anonymkode: 9f486...447 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #19 Skrevet 24. januar 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen ligger jo i at om man aldri har hatt draget eller fått oppmerksomhet blir det ingen forskjell når man blir eldre. Det er jo først og fremst unge kvinner som opplever den slags oppmerksomhet, og når det tar slutt blir det en overgang. En ny situasjon. Anonymkode: b1e20...be6 I mitt tilfelle så er jeg ikke interessert i å få den typen oppmerksomhet lenger nå som jeg fikk da. Som ung var det morsomt å få oppmerksomhet, morsomt å leke med den fordelen og få komplimenter. Men nå som voksen er det ikke morsomt lenger, jeg har ikke lyst på useriøse tilfeldige forhold, jeg bryr meg mere om å få fordeler fordi jeg er smart og har jobbet hardt, å bli respektert og tatt seriøst er viktigere for meg. Mange av de mennene jeg fikk oppmerksomhet fra da jeg var ung og veldig ung var voksne menn, lærere, fedrene/bestefedrene til venninner, trenere, lugubre karakterer på byen. Og det er ikke noe jeg ser på som gøy lenger, jeg ser tilbake og syns det er trist og kvalmt. Og på grunn av det så er jeg glad for at det tok slutt. Anonymkode: 8ce2b...64a 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #20 Skrevet 24. januar 2020 En andel begynner åpenbart å diskutere cameltoens fortrinn på KG. Anonymkode: abcc7...d95 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå