AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Hvordan se tegnene til at noen er egoistiske? Trodde jeg hadde funnet en snill og omtenksom mann, men han viste seg å være veldig selvopptatt. Hvilke signaler bør en gå etter? Anonymkode: b223f...774
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Lover og sier ting som ikke materialiserer seg. "Jeg skal fikse .... i løpet av uka" - så skjer det ikke. Men er jo ikke nødvendigvis noe man finner ut av sånn umiddelbart. Når man er nyforelska er vel de fleste ekstra skjerpet. Anonymkode: d6239...7b4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Det er ikke alltid så lett å se. Min ex mann var jo veldig snill og hjelpsom de første årene. Men nå har jeg alltid tatt meg av matlaging, og det meste av husarbeid. Og da var det jo ingen problemer for han å hjelpe til, med det lille han måtte gjøre. Vi hadde det og veldig bra de første årene, ingen humper i veien, så da var han jo strålende fornøyd og behandlet meg bra. Men så fikk vi barn, og gradvis ble han dårligere til å hjelpe til hjemme, og etter vi fikk nummer 2. Så meldte han seg helt ut av familien. Da nektet han å gjøre noe. Vi gikk i familieterapi 1 år og, og han lovet gull og grønne skoger hver gang. Men gjorde fortsatt ingenting hjemme. Så jeg gikk, og i ettertid har han vist hvor egoistisk han er, det er han, han, han, han først, så den dama han har, hvor langt ned på lista barna er vet jeg ikke. På det verste møtte han barna sine 2 ganger i året, og da var det gjerne fordi foreldrene hans lurte han, og hadde barna på besøk, da han kom til de. Nå er eldste voksen, og selv om han treffer de oftere nå, så sier jo barnet hele tiden at faren er utrolig egoistisk. Men jeg så det faktisk ikke før vi hadde fått barn nummer 2, og da var vi gift, og hadde vært sammen i 10 år. Anonymkode: 5ab33...206 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 Jada la oss late som at det bare er menn som er egoistiske. Anonymkode: cd24b...e46 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Skrevet 24. januar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lover og sier ting som ikke materialiserer seg. "Jeg skal fikse .... i løpet av uka" - så skjer det ikke. Men er jo ikke nødvendigvis noe man finner ut av sånn umiddelbart. Når man er nyforelska er vel de fleste ekstra skjerpet. Anonymkode: d6239...7b4 Mannen min kan si noe sånt uten å fikse det. Men egoistisk nei, glemsk/litt surrete ja. Jeg forbinder en egoistisk person med en som setter seg selv først og andre skal ta hensyn til denne personen. Man evner ikke å se andres behov eller å ta hensyn til de. Det er jo også ulike grader av egoisme. Alle mennesker er jo egoistiske på mange områder, Narsisster er jo et enda mer ekstremt tilfelle igjen. Anonymkode: 33a0a...c69 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #6 Skrevet 24. januar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Jada la oss late som at det bare er menn som er egoistiske. Anonymkode: cd24b...e46 Blir du aldri lei? Anonymkode: 17e60...e75 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alltid så lett å se. Min ex mann var jo veldig snill og hjelpsom de første årene. Men nå har jeg alltid tatt meg av matlaging, og det meste av husarbeid. Og da var det jo ingen problemer for han å hjelpe til, med det lille han måtte gjøre. Vi hadde det og veldig bra de første årene, ingen humper i veien, så da var han jo strålende fornøyd og behandlet meg bra. Men så fikk vi barn, og gradvis ble han dårligere til å hjelpe til hjemme, og etter vi fikk nummer 2. Så meldte han seg helt ut av familien. Da nektet han å gjøre noe. Vi gikk i familieterapi 1 år og, og han lovet gull og grønne skoger hver gang. Men gjorde fortsatt ingenting hjemme. Så jeg gikk, og i ettertid har han vist hvor egoistisk han er, det er han, han, han, han først, så den dama han har, hvor langt ned på lista barna er vet jeg ikke. På det verste møtte han barna sine 2 ganger i året, og da var det gjerne fordi foreldrene hans lurte han, og hadde barna på besøk, da han kom til de. Nå er eldste voksen, og selv om han treffer de oftere nå, så sier jo barnet hele tiden at faren er utrolig egoistisk. Men jeg så det faktisk ikke før vi hadde fått barn nummer 2, og da var vi gift, og hadde vært sammen i 10 år. Anonymkode: 5ab33...206 Har opplevd mye av det samme selv. Var med ham i en del år, og det gikk egentlig bra og han virket omtenksom. Men så fikk vi barn og jeg så hvor selvsentrert han var og hvor mye som skulle tilpasses hans behov. Men jeg ser han hadde trekk i begynnelsen av forholdet også, men jeg tenkte det ikke gjorde så mye. Men magefølelsen har egentlig sagt at han ikke var noe for meg, men han virket snill og bra og vi hadde det fint. Anonymkode: b223f...774
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd mye av det samme selv. Var med ham i en del år, og det gikk egentlig bra og han virket omtenksom. Men så fikk vi barn og jeg så hvor selvsentrert han var og hvor mye som skulle tilpasses hans behov. Men jeg ser han hadde trekk i begynnelsen av forholdet også, men jeg tenkte det ikke gjorde så mye. Men magefølelsen har egentlig sagt at han ikke var noe for meg, men han virket snill og bra og vi hadde det fint. Anonymkode: b223f...774 Vanskelig å se, men tror en bør gå en del runder med seg ifht. om en skal få barn med vedkommende uansett hvor forelska en er Anonymkode: b223f...774
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Skrevet 24. januar 2020 Prater bare om og er kun interessert i seg selv, utro i forhold, kun ute etter å tilfredsstille sine lyster, spør aldri og bryr seg ikke om hvordan du har det..for å nevne noe.. Anonymkode: 1ce18...f6a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #10 Skrevet 25. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Prater bare om og er kun interessert i seg selv, utro i forhold, kun ute etter å tilfredsstille sine lyster, spør aldri og bryr seg ikke om hvordan du har det..for å nevne noe.. Anonymkode: 1ce18...f6a Ja, dette er ting som er ganske lett å oppdage, men en person kan være veldig egoistisk selvom vedkommende kanskje i begynnelsen oppfattes som snill, men når alt kommer til alt, så er det i grunnen bare sine egne behov han tenker på og prioriterer. Anonymkode: b223f...774
Sidabmao Skrevet 25. januar 2020 #11 Skrevet 25. januar 2020 Når man ikke får noe skikkelig respons og refleksjon fra et annet menneske, da aner jeg at det finnes en skjult "agenda". Mange kan late som de er enig, men måten man finner ut om de virkelig er enig er om de kan reflektere og gi et svar på hvorfor de er enig. Derfor jeg ikke klarer å stole på mennesker som er totalt passiv og ikke klarer å uttrykke meninger på en tydelig måte. Dessuten merker man om de virkelig hører etter og gir deg et ærlig svar. Det er greit å være enig i den andre, men ofte bør det utdypes litt.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #12 Skrevet 25. januar 2020 De som er egoistiske og tenker nesten kun på seg selv, klarer ikke slappe av. De er ute etter noe. Gjerne en form for bekreftelse. En som er ydmyk, lar deg være den du er, tar seg god tid, og er fornøyd med situasjonen uten å prøve å fremstille den på en måte for å bekrefte seg selv og hvor godt forholdet er. Anonymkode: 45ca5...8ac
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #13 Skrevet 25. januar 2020 Jeg har alltid hatt ganske grei teft for hvilke menn som er ordentlige og hvem som ikke er det. Husk at folk er formet av sin bakgrunn og oppvekst. En mann som kommer fra en stabil og oppegående familie vil ha bedre begrep om hvordan en familie skal fungere. To foreldre som helst fortsatt er gift, søsken som også har klart seg fint, en vennekrets som primært er mennesker du gjerne kunne tenkt deg som venner selv. Se hvordan han behandler andre rundt seg - ikke bare deg. Har han venner og familie han gidder å tilbringe tid med og som er glad i ham og har vært der lenge, minsker sjansene for at han er en egoistisk dritt. Hvis du vil slippe å bruke ti år på å bli godt kjent med ham, se på de som har kjent ham i ti år allerede. Har han en eks som han har vært med en god stund, har han kanskje blitt slipt litt i kantene før han traff deg - mange menn trenger litt mer tid på å bli voksne. Jeg unngår konsekvent menn fra splittede hjem der det er noe trøbbel. Min bror giftet seg med en kvinne fra en arbeiderklassebakgrunn der det var masse problemer. Det reflekterte seg i deres eget ekteskap, som forutsigbart nok endte i skilsmisse. Så kan man si at det er urettferdig å filtrere på slike ting - at ingen kan noe for sin bakgrunn og alt det der. Og det er sant, men vi dater jo ikke av veldedighet. Så det for være opp til enhver å maksimere sine egne sjanser for et godt forhold. Hvis man er rasjonell nok til faktisk å være fornuftig. Min erfaring er at mange kvinner fisker etter gode pekepinner på en bra mann, men gjerne velger noe helt annet uansett, dersom de er tiltrukket. Anonymkode: 38e35...d0e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #14 Skrevet 26. januar 2020 15 timer siden, Sidabmao skrev: Når man ikke får noe skikkelig respons og refleksjon fra et annet menneske, da aner jeg at det finnes en skjult "agenda". Mange kan late som de er enig, men måten man finner ut om de virkelig er enig er om de kan reflektere og gi et svar på hvorfor de er enig. Derfor jeg ikke klarer å stole på mennesker som er totalt passiv og ikke klarer å uttrykke meninger på en tydelig måte. Dessuten merker man om de virkelig hører etter og gir deg et ærlig svar. Det er greit å være enig i den andre, men ofte bør det utdypes litt. Når du sier det så var eksen sånn. Han ga ikke noe ordentlig svar på ting jeg spurte om, han snakket det liksom bort og jeg orket liksom ikke å få ordentlig svar heller fordi jeg følte jeg ville virke masete. Angrer på at jeg ikke lyttet mer til magefølelsen. Anonymkode: b223f...774
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #15 Skrevet 26. januar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du sier det så var eksen sånn. Han ga ikke noe ordentlig svar på ting jeg spurte om, han snakket det liksom bort og jeg orket liksom ikke å få ordentlig svar heller fordi jeg følte jeg ville virke masete. Angrer på at jeg ikke lyttet mer til magefølelsen. Anonymkode: b223f...774 Å få barn med en egoistisk person er virkelig ikke noe å trakte etter. Hans hensyn som skal tas hensyn til hele tiden og når sitter igjen med alle oppgavene. Anonymkode: b223f...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå