Gå til innhold

Sprengte blodkar på beina, sclerosering, injeksjonsbehandling. Jepp. Har gjort det!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da jeg var ca 19-20 år i 1999/2000 kom disse små rosa/blå strekene og rosene på beina. Legger, lår føtter og bak knærne. Det er arvelig, mamma og mormor har det. 

Så jeg har ikke brydd meg noe om dem, bare tenkt å la de være. Jadda, fint, inntil jeg gikk gravid to ganger, og poff så hadde jeg skikkelig mye. Jeg har tenkt på å få de fjernet. Det tok flere år før jeg landet på at nå er det nok. Nå til dags er det blitt så enkelt.
Og gjorde det for 2 dager siden ved en lokal klinikk hvor legen først brukte en slik lampe med rødt lys for å se hvor dype blodårene er. Legen satte mellom 15 og 20 områder inn med injeksjoner. Det var magisk å se på, samme som jeg hadde sett på Instagram. Ja, vevet kollapser inni blodåren, kan ta 3 måneder til jeg ser endelig resultat. Stikkene var som små klyp bare. Går å venter på resultater. Er blitt litt øm og blå. 

Noen områder på fotbladet ville ikke legen ta, for jeg trengte de sa legen. Ja, da stoler jeg på det. 

Jeg trengte ett sted å lette på dette trykket som er blitt frigjort etter så mange år med ønske. Jeg har tatt skrittet å håper sommer 2020 blir jevnere og litt mer dempede blodårer på beina. 

Endret av GjestSiden2006
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra👍🏻 dette vil også jeg gjøre! Tenkt på det i årevis hehe har det etter svangerskap 

Anonymkode: 709f1...194

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hurra👍🏻 dette vil også jeg gjøre! Tenkt på det i årevis hehe har det etter svangerskap 

Enig, jeg har vurdert over og over. Landet på at en lege som kan det skulle utføre det. Blir helt forferdet over behandlingstilbydere som ikke burde fyllt på vann på en plante en gang. 🤩

Skrevet
1 minutt siden, GjestSiden2006 skrev:

Enig, jeg har vurdert over og over. Landet på at en lege som kan det skulle utføre det. Blir helt forferdet over behandlingstilbydere som ikke burde fyllt på vann på en plante en gang. 🤩

Hvor har du fått dette utført? Mange behandler også dette med laser.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du fått dette utført? Mange behandler også dette med laser.

Ja laser også på de bittesmå. Får se om det trengs. 

Var av drjeanettepetersson Dr. Jeanette Petersson på hennes klinikk. 

Oslo Hud og Laserklinikk. https://www.hudoglaserklinikk.no/

Skrevet

Jeg har gjort det tre ganger. Varte rundt seks måneder, så var det like ille igjen.

Anonymkode: 4ddd7...ec6

• Liker 3
Skrevet

Gjorde det for 1 år men har kommet tilbake og ennå flere enn før..

Skal være mer effektivt med laser men det mer tidkrevende og mye dyrere. 

Anonymkode: 33015...1c4

• Liker 1
Skrevet

Takk for innlegg. Noe jeg skal forhøre meg om. Legen sa det skulle bli borte for alltid. Blodårene kollapser jo...Det kan da ikke komme mer blod inn. Skal ikke bestride det dere har opplevd, samtidig lurer jeg på hva dere fikk som forklaring på det.

Vel, ville bare si at det nå er mye mindre hovent. Og huden er gått fra blåmerke, grønnmerke, -til gulmerke.

Skrevet
5 hours ago, GjestSiden2006 said:

Takk for innlegg. Noe jeg skal forhøre meg om. Legen sa det skulle bli borte for alltid. Blodårene kollapser jo...Det kan da ikke komme mer blod inn. Skal ikke bestride det dere har opplevd, samtidig lurer jeg på hva dere fikk som forklaring på det.

Vel, ville bare si at det nå er mye mindre hovent. Og huden er gått fra blåmerke, grønnmerke, -til gulmerke.

Fikk som forklaring at blodet selvsagt ikke forsvinner. Når en blodåre kollapser finner blodet en annen blodåre nær hudoverflaten og gjør det samme med den :) 

Anonymkode: 4ddd7...ec6

• Liker 3
Skrevet
På 29.1.2020 den 0.26, Apocalypte skrev:

Hvor mye betalte du?

Kr 4000

• 3 måneder senere...
Skrevet

Det er gått så fint. Alt er borte. Noen små kar har blitt dannet, men minimal synlighet. Så glad for denne behandlingen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...