Gå til innhold

Ble anklaget for å stjele. Håper butikkdama får hemoroider!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klapp på skuldra til deg. Beklager at du ble utsatt for rutiner 

Anonymkode: 24b29...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har en rutine å følge, ts. 

Ok - hun kunne ha handlet smidigere. Og det ville hun også ha gjort, om hun hadde mer (ut)dannelse. Så det er hennes forbedringspotensiale.

Men du ville også ha handlet og reagert helt annerledes (og betydelig mindre dramatisk og lite konstruktivt) dersom du hadde mer (ut)dannelse, så i situasjonen stiller dere likt på forbedringspotensiale.

Ellers, ts, så noterer jeg meg at du er en sånn fordomsfull person som tror at noen "ser" tyvaktige ut. Selv om en ut fra helt normal og offentlig tilgjengelig statistikk kan lese seg til at det er relativt normalt at småbarnsforeldre (som trolig ser like "hyggelige" ut som deg) bruker barna sine som transport for tyv- og smuglergods. Stengene i barnevogner er mye brukt til narko, feks. ;) Og bunnen i en barnevogn smugler ofte ut varer som ikke er betalt for. Så du er faktisk i en høyrisikogruppe - småbarnsfamilien. (som også er en gruppe som står for mye netthat, for øvrig)

Anonymkode: 1db7d...1f6

Hvis du hadde lest svarene mine ville du ha sett at jeg lengre oppe her forklarte hva jeg egentlig mente med «tyvete». Nei, jeg er ikke fordomsfull, og jeg mente ikke at «tyvete» hadde noe sammenheng med utseende å gjøre. Mistenkelig er ordet jeg skulle ha brukt. Jeg forklarte det her, så kan du lese hva det var jeg egentlig mente. 

   4 timer siden,  tånegla skrev: 

Ser tyvete ut?? Hvordan ser tyver ut egentlig?:klo:  Det var sikkert en kjip opplevelse, jeg hadde sendt et brev til ledelsen og fortalt om opplevelsen. Mulig de da kan informere ansatte om at dette muligens ikke er måten å gjøre det på, slik at andre opplever lignende. 

Haha, ser at formuleringa der ble litt feil. Nei, jeg mener bare at jeg ikke anser meg selv som en som kanskje ser litt mistenkelig ut. Jeg lar f.eks alltid barnevogna stå utenfor prøverom. Jeg spør om butikkansatte i kassen ønsker å se opp i posene jeg bærer osv. Så følte jeg liksom at det å komme tilbake ganske raskt ville bare være positivt. Det ér jo positivt, men deg ble jo veldig ubehagelig for min del når vakta kommer å ber meg om å følge etter henne😞

Anonymkode: 936ec...6f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde lest svarene mine ville du ha sett at jeg lengre oppe her forklarte hva jeg egentlig mente med «tyvete». Nei, jeg er ikke fordomsfull, og jeg mente ikke at «tyvete» hadde noe sammenheng med utseende å gjøre. Mistenkelig er ordet jeg skulle ha brukt. Jeg forklarte det her, så kan du lese hva det var jeg egentlig mente. 

   4 timer siden,  tånegla skrev: 

Ser tyvete ut?? Hvordan ser tyver ut egentlig?:klo:  Det var sikkert en kjip opplevelse, jeg hadde sendt et brev til ledelsen og fortalt om opplevelsen. Mulig de da kan informere ansatte om at dette muligens ikke er måten å gjøre det på, slik at andre opplever lignende. 

Haha, ser at formuleringa der ble litt feil. Nei, jeg mener bare at jeg ikke anser meg selv som en som kanskje ser litt mistenkelig ut. Jeg lar f.eks alltid barnevogna stå utenfor prøverom. Jeg spør om butikkansatte i kassen ønsker å se opp i posene jeg bærer osv. Så følte jeg liksom at det å komme tilbake ganske raskt ville bare være positivt. Det ér jo positivt, men deg ble jo veldig ubehagelig for min del når vakta kommer å ber meg om å følge etter henne😞

Anonymkode: 936ec...6f1

Jeg skjønner deg så godt. 

Det hadde nok blitt en helt annen opplevelse om den ansatte sa at 'det er fint du kom tilbake, jeg må dessverre tilkalle vakta for å prate med deg, det er rutine i slike situasjoner' for eksempel. 

Jeg kan tildels forstå at hun stusset på at du valgte å kjøre hjem først, men hun kunne absolutt opptrådt mer smidig og høflig. 

Anonymkode: e99e7...574

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

'det er fint du kom tilbake, jeg må dessverre tilkalle vakta for å prate med deg, det er rutine i slike situasjoner' for eksempel. 

Enig, det er måten man reagerer på i slike situasjoner som legger grunnlag for forståelse og kundeopplevelse. Butikkene bør jobbe mye mer med dette. Hva skjer om en kunde er ugrei, hva skjer om en kunde har uten vilje gjort noe som strider mot rutiner osv... Det snakkes knapt om. Leders ansvar å gi opplæring og trening i slike ting. 

 

Kjipt å måtte unngå eller bli påminnet denne episoden hvor du har ditt på det rene da, ts:blomst:

 

Og det er to sider av samme sak, for alt jeg vet gjorde den ansatte riktig, på en ubehagelig måte for deg, beklagelighvis. 

 

Send butikken en mail, så  de kan rette opp i dette rabalderet. Du kan jo ikke forvente forbedring om de ikke vet noe om hvordan du opplevde dette.

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klapp på skuldra til deg. Beklager at du ble utsatt for rutiner 

Anonymkode: 24b29...399

😂 "Vi har som rutine å mistenke folk for å være butikktyver - og pusse vekterne på dem - hvis de returnerer varer de ved en feiltakelse har tatt med seg ut av butikken. Dette gjør vi for å unngå at de kommer tilbake med varen neste gang de kommer i tilsvarende situasjon".  ?!?

Anonymkode: 7572d...b3c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger returnert til butikker (bl.a. Ikea) for å betale for varer som enten den ansatte ikke slo inn, eller som jeg hadde fått med ved en feiltagelse uten å betale for dem. 

Jeg har kun blitt møtt med smil og undring over at jeg faktisk var så ærlig. 

Anonymkode: 7a2f9...030

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at flere sier at dette er rutine?? Virkelig, er det rutine å tilkalle vakta fordi en kunde vil betale for en vare? Strengt tatt kunne ts bare droppa å komme tilbake, eller bare latt være å fortelle om tabben da hun skulle betale. 

Sorry altså, men dette må være noe av det mest ulogiske og irrasjonelle jeg har hørt om av butikkrutiner. Jeg hadde faktisk levert tilbake alt sammen, sendt post til ledelsen og ikke handla der igjen. Det er dårlig kundebehandling og man kan ikke unnskylde det med noe så tåpelig som å kalle det rutine, så fremt det ikke er rutine med dårlig kundebehandling..

Anonymkode: 33ad9...c40

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk "på gølvet-dame" som tar helt av når hun får litt makt. Jeg ville bare droppet den butikken helt og holdent etter at jeg hadde skrevet en e-post til sjefen hennes og kjedens hovedkontor og forklart hvorfor. Deres tap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du er klar over hvor mye tyveri som faktisk foregår i klesbutikker uten at vi som jobber der har sjans til å se det. Det dukker selvsagt opp på varetellinger, og det er utrolig irriterende når man skjønner hvor mye folk faktisk klarer å stjele! Så ja, selv om du var ærlig, ts, så er det ikke alle som er det. Og butikkene er nødt til å ha tydelige regler på slikt. 

Anonymkode: d134f...2ca

Da må butikken følge de tydelige reglene sine så godt at de tar kontakt med kunden eller tilkaller vekter når kunden går ut av butikken med ubetalte varer. Det er da man kan tilkalle vekter. Ikke når kunden har dratt hjem og kommet tilbake igjen med varen. Hvordan kan det være et tyveri når varen er tilbake i butikken?
Tyveri vil det alltid være i en butikk, og man blir ikke kvitt problemet ved å straffe de ærlige kundene som kommer tilbake. Folk som virkelig er der for å stjele, drar jo ikke hjem med varene for så å gå tilbake og be om unnskyldning. Dessuten stjeler de sjeldent bare et par sokker.
Jeg har selv jobbet i butikk og vet hvor mye svinn det kan være fordi folk stjeler som ravner, men har aldri vært borti at man skal tilkalle vekter dersom en kunde kommer tilbake med et par sokker som har blitt oversett under betalingen. Da takker man kunden for ærligheten og viser at man verdsetter ærlige kunder.
Skal man holde på sånn som den ansatte i HI, er det ikke tyveriene som får butikken til å gå konkurs, for å si det sånn.

Anonymkode: 5f9cd...2f3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun fortjener ikke bare hemoroider, hun fortjener bløende hemoroider! Jeg hadde blitt rasende og lekset opp for henne, det hadde definitivt vært verdt en aldri så liten scene med sjokkerte tilskuere.

Anonymkode: cf06d...ff9

Så stygge dere er. For alt dere vet har hun fått beskjed om å gjøre slikt med ALLE kunder, hadde DU som ung og usikker ansatt gått i mot din egen sjef?? 

Dog, jeg forstår godt at ts syns dette var ubehagelig, fullstendig unødvendig reaksjon. Men det er ikke sikkert det er den ansattes feil. 

Anonymkode: b7228...44e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig overraskende?

Jeg pleier aldri gå tilbake med en vare om jeg ved et uhell har tatt den med. Det er nettopp slike ting som TS forklarer jeg frykter kan skje. Men så er jeg klar over hvor mange idioter som jobber i butikker også da.

Anonymkode: bbd79...adb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Thyra said:

Folk som har til hensikt å stjele kommer vel ikke tilbake med varene?!? 

Nei, man skulle vel tro at de fleste tenkte slik. Men det er endel rare folk som jobber i butikk. Derfor man ikke tar sjansen på å gå tilbake.

Anonymkode: bbd79...adb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Så stygge dere er. For alt dere vet har hun fått beskjed om å gjøre slikt med ALLE kunder, hadde DU som ung og usikker ansatt gått i mot din egen sjef?? 

Dog, jeg forstår godt at ts syns dette var ubehagelig, fullstendig unødvendig reaksjon. Men det er ikke sikkert det er den ansattes feil. 

Anonymkode: b7228...44e

Hvem sin feil er det da? De har tapt en kunde, og det eneste de har oppnådd nå er at flere vil unngå å levere tilbake hvis de gjør en feil. :duskedame:

Anonymkode: bbd79...adb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har butikkene en rutine på at de tilkaller vakt hvis en kunde kommer tilbake for å betale en vare de hadde glemt å betale for? 
I såfall vil nok de fleste droppe å komme tilbake for å betale! 
I en slik situasjon blir jo et ærlig menneske som vil gjøre opp for feilen de har begått mistenkeliggjort og stemplet som tyv. Utrolig dårlig policy av butikkene! 😱 

Anonymkode: 17695...e51

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i tre forskjellige kleskjeder, og dette er ikke policy på noen måte. Du har nok blitt utsatt for en ansatt som enten var helt ny eller alt for triggerhappy, og jeg skjønner godt at du reagerer. 

Anonymkode: 64f3e...5ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at du reagerer, ts, og jeg hadde sendt en epost til eieren/sjefen. Dette har ingenting med rutiner å gjøre. Å tilkalle en vakt fordi noen ønsker å betale for babysokker er jo en fullstendig feiltolkning av rutinene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem en gang med 4 fiskefileter som ikke var betalt, fordi laksen og torsken ble lagt adskilt i to oser, og deretter oppi samme pose. Hun i ferskvaredisken hadd klistra begge lappene på samme pose. 

Jeg syntes det ble veldig billig, og så at en vare manglet på kvitteringen. Tok kontakt med daglig leder, og tok med strekkodene fra posen dagen etter, og betalte den. Hadde blitt veldig lei meg om jeg ble anklaget for å stjele dem.

Anonymkode: 86564...202

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stjal jo, enten du innrømmer det eller ei. Du to med deg varer ut av butikken uten å betale -> stjeling

Anonymkode: 2ad13...674

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...