AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Del Skrevet 24. januar 2020 Har ikke butikkansatte noe tiltro til noen som helst? I går var jeg og sønnen min å handlet en del klær. Kjent kjedebutikk, og jeg handler der en god del. Aldri mer nå.. Jeg hadde også med babyen i bilstolen, og i mangel på vogn plasserte jeg bilstolen i en av sentrets handlevogner. Det ble en del klær, og jeg la klærne opp i handlekurva sammen med bilstolen. Gikk til kassa, tok opp varene, betalte, og gikk ut av butikken. Når vi kommer oss ned i parkeringskjelleren oppdager jeg at det lå en pakke med sokker under bilstolen som jeg ikke hadde sett da jeg betalte. I og med at vi bor nærme senteret så kjørte jeg hjem barna da pappan var kommet hjem fra jobb. Kjørte tilbake igjen etter ca 30 minutter, for å betale for disse sokkene. Går inn til kassa og tenker liksom «nå blir den ansatte sikkert imponert». Ikke alle ville ha dratt tilbake å betale for sokker til 39 kr. Men hun blir bare stille. Så spør hun om hvorfor jeg ikke har betalt for disse. Forklarer til henne hva som skjedde da jeg handlet, og får da spørsmål om hvorfor jeg valgte å kjøre hjem med den ubetalte varen før jeg returnerte til butikken. Prøver da å forklare at både baby og 3 åringen var lei, vi var allerede i garasjen, og at jeg bare ville sette av de hjemme. Da ser hun bare enda mer anklagende på meg og ber meg vente mens hun går inn på bakrommet. Og der har hun faen meg kontaktet vakt!! Så flau har jeg aldri vært i hele mitt liv! Alle på butikken overhørte at vakta ba meg bli med henne. Måtte igjen fortelle hva som hadde skjedd. Følte endelig da at jeg ble trodd, men hun som jobbet i butikken trodde jo tydeligvis ikke på meg. Fikk dra hjem. Jeg mener, hvordan i all verden kan de behandle kunder sånn? For det første kommer jeg aldri til å handle der igjen, og for det andre så kommer jeg i fremtida heller til å bare stjele varen dersom noe blir med hjem i uviten om at det er ubetalt! Dette får meg ikke akkurat til å ville gjøre det riktige. Fader ta. Er det vanlig for butikkansatte å ha så stor mistillit? Jeg tror hverken jeg ser særlig «tyvete» ut, og er alltid en hyggelig og betalende kunde.. Anonymkode: 936ec...6f1 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Del Skrevet 24. januar 2020 Hun er en ansatt "på gulvet", og jeg regner med hun har regler å forholde seg til i sin jobb. Anonymkode: cb954...0da 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Del Skrevet 24. januar 2020 Du må ha truffet på verdens rareste ansatte! Herre Min hatt... Jeg hadde blitt uberimponert hvis det var meg. Man gjør seg ikke til tyv for 40 kroner hvis ikke man rent må. Anonymkode: db3e0...0a1 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. januar 2020 #4 Del Skrevet 24. januar 2020 Hun der virket ekstremt trangsynt, hun burde heller være takknemlig for at du kom tilbake, jeg hadde i vertfall ikke satt mine ben i den butikken igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Del Skrevet 24. januar 2020 Jeg har ikke vært i din situasjon (ennå), men kjenner av og til blikk i ryggen når jeg går inn i butikker i helt lovlig ærend. Jeg vil bare se på ting som nå for tiden er på salg, men tar meg selv i å opptre veldig tydelig, holde hendene på ryggen når jeg bøyer meg frem for å lese prisen på et produkt. Jeg har aldri stjelt i mitt liv og har aldri tenkt å gjøre det heller. Alle kan være uheldige og glemme et produkt i handlevogn etc. og jeg syns ekspeditører burde kurses ekstra i god oppførsel. Virker som at enkelte ansatte ser på en hver kunde som mulig potensiell tyv fra de går inn i lokalet. Jeg trives ikke i slike butikker og velger en annen butikk hvis jeg kan. Å hente vakta for en slik liten ting er unødvendig slik jeg ser det, ts. Anonymkode: 70d67...9e2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #6 Del Skrevet 24. januar 2020 Jeg tenker at hun ikke taklet noe uvant godt, så hun ba vakten komme slik at hun ikke stod ansvarlig for noe. Ikke et godt valg. Sannsynligvis så kostet det mye mer I drivstoff å kjøre en ekstra tur enn det sokkene kostet. Jeg forstår godt at du opplevde det som ubehagelig, om du orker så burde du gi beskjed til butikken slik at hun kanksje ikke oppfører seg på same måte om noe lignende skjer. Anonymkode: a8762...e98 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 24. januar 2020 #7 Del Skrevet 24. januar 2020 Ser tyvete ut?? Hvordan ser tyver ut egentlig? Det var sikkert en kjip opplevelse, jeg hadde sendt et brev til ledelsen og fortalt om opplevelsen. Mulig de da kan informere ansatte om at dette muligens ikke er måten å gjøre det på, slik at andre opplever lignende. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Del Skrevet 24. januar 2020 Wow, der var du uheldig med den ansatte, Jeg gjorde nesten det samme som deg, handlet endel klær på H&M og kikket på flere pannebånd.. Mens jeg kikket hang jeg de rundt håndleddet.. Betalte for alle varene bortsett fra 3 pannebånd som hang så pent, oppdaget de da jeg låste opp bilen ute på parkeringen 😂 Gikk selvfølgelig inn igjen med de, og kassadama lo sammen med meg og takket for at jeg kom tilbake... Anonymkode: cac1a...96a 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Del Skrevet 24. januar 2020 Herregud, snakk om å ta jobben seriøst. Veldig unødvendig, hadde aldri falt meg inn da jeg jobbet i butikk 🤦♀️ Anonymkode: bd59b...f65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 24. januar 2020 #10 Del Skrevet 24. januar 2020 Du har rett: hun fortjener hemoroider. En slik håndtering av saken gjør hvertfall ikke at folk vil gjøre opp for seg etter en feil har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #11 Del Skrevet 24. januar 2020 Ikke greit. Jeg jobber i klesbutikk og blir positivt overrasket over de som kommer tilbake. Ofte er det de med barnevogn, eller andre som har handlet mye og jeg forstår godt at sånt kan skje. Ikke mange dager siden en dame kom brydd inn i butikken vår og fortalte at hun hadde gått i flere butikker med genseren hun prøvde (men fant ut at hun ikke skulle ha) før det gikk opp for henne at hun fremdeles gikk å bar på denne genseren med kleshenger på og hele pakka. Vi bare lo av hele greia og hun hang genseren på plass og ba om unnskyldning nok en gang før hun dro. Synes det høres veldig spesielt ut. Kanskje denne dama er ny i jobben og var usikker på hvordan hun skulle gripe fatt i situasjonen? Uansett mister de jo gode kunder, det er de som handler mye som gir butikken klirr i kassa og god omsetning!! Samtidig er jeg ikke overrasket. Butikken jeg jobber på er rå på kundeservice og gjøre det beste for kunden (har også jobbet i klesbutikker hvor de ikke er nøye på dette i det hele tatt), og for meg som er nøye opplært i hvordan kunden skal behandles på riktig måte og hvordan gi kunden en så god opplevelse at vedkommende kommer tilbake - er det veldig lett å se (som kunde) hvilke butikker som driter i det. Nå i 2020 er det vanskelig nok som det er å i det hele tatt FÅ kunder, så vi må ta godt vare på de som fremdeles synes det er best å ta handelen over disk og ikke på Internett. Som kunde ser jeg at det i enkelte butikker tydeligvis er viktigere å fotfølge kunden og se anklagene på de i tilfelle de skulle falle for fristelsen å stjele. Vanvittig ubehagelig å kjenne seg som en tyv, at man blir holdt øye med. På Cubus virker det som at det viktigste er å skravle med kollegaer fremfor å hjelpe kunder som står å ønsker hjelp, og utover det er det viktig å renvaske kunden og passe på at ingenting er stjålet. Har blitt spurt flere ganger på Cubus om de kan få se oppi posen jeg kom med. Dette hadde jeg aldri spurt om på jobb i min egen kjede. Barnevogn går jeg ikke med lenger i butikk, med mindre jeg ikke har noe valg. Ekkel følelse. Forstår deg godt ts og du gjorde alt riktig. Anonymkode: c27e4...249 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #12 Del Skrevet 24. januar 2020 Her var du nok max uheldig med den som var på jobb. Jeg hadde aldri tatt meg bryet med å tilkalle vakt 😂 herregud skulle du liksom kommet tilbake for å betale en pakke med sokker for å skjule at du egentlig hadde tatt mer da eller? 🤪 Anonymkode: 1f6e1...195 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #13 Del Skrevet 24. januar 2020 Forstår du ble satt ut. Hun behandlet deg feil, men feil kan vi alle gjøre. Hadde hun språkproblemer? Forstod hun historien før hun tilkalte vakten? Anonymkode: 86564...202 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #14 Del Skrevet 24. januar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke greit. Jeg jobber i klesbutikk og blir positivt overrasket over de som kommer tilbake. Ofte er det de med barnevogn, eller andre som har handlet mye og jeg forstår godt at sånt kan skje. Ikke mange dager siden en dame kom brydd inn i butikken vår og fortalte at hun hadde gått i flere butikker med genseren hun prøvde (men fant ut at hun ikke skulle ha) før det gikk opp for henne at hun fremdeles gikk å bar på denne genseren med kleshenger på og hele pakka. Vi bare lo av hele greia og hun hang genseren på plass og ba om unnskyldning nok en gang før hun dro. Synes det høres veldig spesielt ut. Kanskje denne dama er ny i jobben og var usikker på hvordan hun skulle gripe fatt i situasjonen? Uansett mister de jo gode kunder, det er de som handler mye som gir butikken klirr i kassa og god omsetning!! Samtidig er jeg ikke overrasket. Butikken jeg jobber på er rå på kundeservice og gjøre det beste for kunden (har også jobbet i klesbutikker hvor de ikke er nøye på dette i det hele tatt), og for meg som er nøye opplært i hvordan kunden skal behandles på riktig måte og hvordan gi kunden en så god opplevelse at vedkommende kommer tilbake - er det veldig lett å se (som kunde) hvilke butikker som driter i det. Nå i 2020 er det vanskelig nok som det er å i det hele tatt FÅ kunder, så vi må ta godt vare på de som fremdeles synes det er best å ta handelen over disk og ikke på Internett. Som kunde ser jeg at det i enkelte butikker tydeligvis er viktigere å fotfølge kunden og se anklagene på de i tilfelle de skulle falle for fristelsen å stjele. Vanvittig ubehagelig å kjenne seg som en tyv, at man blir holdt øye med. På Cubus virker det som at det viktigste er å skravle med kollegaer fremfor å hjelpe kunder som står å ønsker hjelp, og utover det er det viktig å renvaske kunden og passe på at ingenting er stjålet. Har blitt spurt flere ganger på Cubus om de kan få se oppi posen jeg kom med. Dette hadde jeg aldri spurt om på jobb i min egen kjede. Barnevogn går jeg ikke med lenger i butikk, med mindre jeg ikke har noe valg. Ekkel følelse. Forstår deg godt ts og du gjorde alt riktig. Anonymkode: c27e4...249 Det tror jeg hun må ha vært, eller ikke helt opplagt kanskje? Anonymkode: 86564...202 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #15 Del Skrevet 24. januar 2020 Selv om jeg syns du var ærlig og ikke hadde gjort noe feil. Så hadde jeg også kontaktet en vakt nettopp fordi jeg ikke vil ha sjefen på nakken. Alle som får2med seg ring hjem selv med et uhell skal behandles likt med de som har stjelt i følge sjefen. Noe ingen av oss ansatte er enige med. Jeg vil heller ha en sur kunde enn en sjef som kjefter meg huden full fordi jeg ikke fulgte hennes ordre. Anonymkode: 71ac5...0eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #16 Del Skrevet 24. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om jeg syns du var ærlig og ikke hadde gjort noe feil. Så hadde jeg også kontaktet en vakt nettopp fordi jeg ikke vil ha sjefen på nakken. Alle som får2med seg ring hjem selv med et uhell skal behandles likt med de som har stjelt i følge sjefen. Noe ingen av oss ansatte er enige med. Jeg vil heller ha en sur kunde enn en sjef som kjefter meg huden full fordi jeg ikke fulgte hennes ordre. Anonymkode: 71ac5...0eb Da mister dere brått kunder om de skal bli halshugd for å kjøre en liten feil som de i tillegg kommer tilbake for å rydde opp i. Anonymkode: 1f6e1...195 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #17 Del Skrevet 24. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da mister dere brått kunder om de skal bli halshugd for å kjøre en liten feil som de i tillegg kommer tilbake for å rydde opp i. Anonymkode: 1f6e1...195 Det har de helt sikkert sagt til sjefen. Som den du siterer skriver, ingen er enige i denne reglen. Men som ansatt er man jo faktisk forpliktet til å følge ordre. Anonymkode: f315e...b82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #18 Del Skrevet 24. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da mister dere brått kunder om de skal bli halshugd for å kjøre en liten feil som de i tillegg kommer tilbake for å rydde opp i. Anonymkode: 1f6e1...195 Det er jeg helt enig i, men som sakt sjefens ordre. Mange ansatte som følger regler som ikke er logiske i frykt for sjefen. Det kan være tilfelle her. Så syns at TS er streng i tonene sin. Anonymkode: 71ac5...0eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #19 Del Skrevet 24. januar 2020 Hadde faktisk returnert alle klærne jeg kjøpte der. Anonymkode: 393ec...201 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #20 Del Skrevet 24. januar 2020 Jeg tror ikke du er klar over hvor mye tyveri som faktisk foregår i klesbutikker uten at vi som jobber der har sjans til å se det. Det dukker selvsagt opp på varetellinger, og det er utrolig irriterende når man skjønner hvor mye folk faktisk klarer å stjele! Så ja, selv om du var ærlig, ts, så er det ikke alle som er det. Og butikkene er nødt til å ha tydelige regler på slikt. Anonymkode: d134f...2ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå