AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #81 Skrevet 24. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor snakker du sånn til meg? Har det slått deg at han ikke vil ha barnet hos seg? At det er han som er her for å kontrollere meg? At han ikke leker med barnet eller bruker noe tid i det hele tatt bortsett fra å sitte her og kritisere meg. Det er derfor jeg nå har sagt at han må i det minste lage mat når han er er. Jeg skjønner ikke hvorfor du sitter å dikter opp en virkelighet når du ikke vet noe om meg eller oss. Jeg forventer ikke at han skal lage mat til meg, jeg spiser med de for barnets skyld... men det er kanskje galt det også? Om du visste bare litt om hva som foregår her, ville du holdt deg til eggspørsmålet mitt og ikke skrive alt du gjør. Men jeg vet at dette er et forum, at folk kan si hva de vil, at jeg utsetter meg for kritikk ved å stille spm her, og det er ok. Du kan jo ikke vite, så at du sitter å antar ting er nok naturlig... men at du bruker det i mot meg, er ikke naturlig. Anonymkode: b4215...604 Og der kom det som egentlig plager og frustrerer deg frem? Eggene og avocadobrødskivene var en «emosjonell syndebukk», og hadde kanskje ikke plaget deg om alt rundt samværet ellers hadde vært fint. Anonymkode: 937e8...513 2
Gjest loveli Skrevet 24. januar 2020 #82 Skrevet 24. januar 2020 Ville barnet ha egg? Hvis barnet ville ha det ser jeg ikke problemet. Hvis far ønsket å ta en kjapp løsning synes jeg det er verre. Man har én oppgave som forelder og det er at barnet skal ha det bra, både fysisk og psykisk. Hvis barnet spiser seg lei på egg fordi far ikke gidder å lage middag, hva gjør han da? Så er det noe med hvilke vaner man overfører til barnet... Men, det er nok av voksne folk som tar med barna på McDonalds. 3 egg er vanvittig mye bedre enn en middag der. McDonald finnes det ikke næring i, egg er bra for kroppen. Jeg kjenner også folk som gir godteri som mat hele helgen... folk er idioter.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #83 Skrevet 24. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, egg og avokado er kjempebra, men jeg synes ikke det er fullverdig måltid. Hva er et fullverdig måltid egentlig? At middagen inneholder en viss mengde proteiner? Vitaminer? Gutten din får nesten hele dagsdosen D-vitamin den dagen med 3 egg Er gutten din kresen på fisk er egg supert å gi barn. B12 , vitamin A, og masse proteiner får han og. Fokuser heller på relasjonen mellom sønnen din og faren. Faren har kunnskap om kosthold ut fra det lille du har fortalt. Hadde vært mer bekymret over hvorfor sønnen din ikke kan være sammen med faren alene, og hvordan samspillet og omsorgen er!!! . Anonymkode: 78059...4d2 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #84 Skrevet 24. januar 2020 8 timer siden, Newbeginnings skrev: Jeg må si meg enig med deg. Jeg hadde også blitt både frustrert og irritert om far ikke kunne legge seg litt mer i sela for å lage skikkelig middag til barnet når han først kom for å ha samvær! Skiver en dag og kun egg en annen synes jeg høres stusselig ut. Og hadde JEG vært deltidsmor og kommet for samvær med ungen min så hadde jeg prøvd å lage skikkelige måltider vi kunne kose oss med, i det minste.Jeg vil tro det er mangelen på innsats og ikke eggene i seg selv du reagerer på. Enda mer overraskende er det jo at far er KOKK. han mangler ikke evner eller kunnskap på feltet, åpenbart. Han bare gidder ikke da eller? Det er jo også i seg selv litt provoserende... Når det er sagt, så er det jo ikke noe galt med egg en gang i blant. Jeg kan selv ta omelett til middag, men da med brød og litt grønt på siden.. Han høres i overkant sløv ut, og ei mor som serverte slik middag til barna sine hadde fått høre det, tror jeg... Hun hadde fått høre det av de som vet lite om kosthold og som gir en konklusjon om at far er sløv ut fra to middager, uten å vite hva han lager de ti neste middagene. Ser ikke at han skal bruke tid på å stå å lage det du kaller "skikkelig" mat den lille tiden han har samvær, når maten han foreløpig har gitt barnet har masse nyttige næringsstoffer. Barn mener nok ikke avokado og egg er stusselig, det er du som voksen som synes. 3 åringen har fått 2 sunne måltider. Hittil. Det finnes fedre som gir barna pommes frites og makaroni til middag og her høvles en far som oppfordrer sønnen til å spise avokado? En liten tass på 3 år bruker like lang tid på å få i seg 2 skiver med avokado/3 egg som "skikkelig" middag som kjøttkaker. Så de hadde nok et langt og koselig måltid sammen Han prioriterer leketid med sønnen enn å stå lenge på kjøkkenet men greier samtidig gi sønnen to måltider med uvanlig høy sammensetning av mineraler og vitaminer. Jeg hadde ikke brukt en kalori på denne "problemstillingen". Anonymkode: 78059...4d2 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #85 Skrevet 24. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: ..og bare det. Ikke grønnsaker, ikke noe annet enn tre egg. Barnefaren har samvær hjemme hos meg, og jeg har nå sagt at han får lage middag til barnet vårt de dagene han har samvær rundt middagstid. Jeg har sagt i fra hva barnet liker og ikke liker men sa det var opp til han hva han laget. Første dagen fikk barnet to brødskiver med avokado. (Jeg lagde middag da far dro) i går fikk barnet tre egg. Jeg spurte om det var alt? Han svarte nei, han skal få frukt etter middagen, og svarte at egg inneholdt alt et barn trengte av næring, så dette var mer enn nok. Han poengterte at eggene var økologiske og at middagen ikke kunne vært bedre. Så hva sier dere? Skal jeg bare overse dette og lage middag hver kveld han har vært her? Det er HELT umulig å snakke med han, så det rådet kan dere ikke gi. Anonymkode: b4215...604 Helt innafor med 3 egg. Anonymkode: 8ae25...53e 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #86 Skrevet 25. januar 2020 På 24.1.2020 den 9.42, AnonymBruker skrev: Ok, nå blir det eggdiett på hele familien her! Egg hver dag for dette er nok. Livet som mamma blir jo mye bedre og lettere på denne måten, og ingen kommer til å klage på meg, for egg er SUPERT. Og tenk så mye penger jeg kan spare nå. Fantastisk. Herregud så hysterisk. Mannen din har lagt et måltid med egg til sønnen din en eneste gang og så greier du blåse det opp til at dere skal få egg hver gang? Livet ditt blir mye bedre og lettere om du slutter å krisemaksimere og overdrive noe så utrolig. Anonymkode: 78059...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #87 Skrevet 25. januar 2020 På 24.1.2020 den 11.23, AnonymBruker skrev: Har det slått deg at han ikke vil ha barnet hos seg? At det er han som er her for å kontrollere meg? At han ikke leker med barnet eller bruker noe tid i det hele tatt bortsett fra å sitte her og kritisere meg. Det er derfor jeg nå har sagt at han må i det minste lage mat når han er er. NYE opplysninger. Du sier far er der for å kontrollere deg, han leker ikke med barnet og kritiserer deg mens han har samvær med sønnen din? Du mener det er greit for barnet å se far sitte og kritisere mor hver gang og i tillegg at far overser sønnen? Dette mener du er optimalt, men forsetter likevel å ha samvær hos deg?? Og du bekymrer deg for egg og avokado??? Hjelpes. Anonymkode: 78059...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #88 Skrevet 25. januar 2020 På 24.1.2020 den 12.28, Hactar skrev: Dette er problemet ditt, ikke eggene. Fokuser på hvordan dere kan legge opp samværet så han ikke får anledning til å bruke det som et påskudd til å komme inn i ditt hjem og trakkasere deg. Om han trenger samvær med tilsyn, bør ikke det tilsynet være deg. Om han kan ha samvær alene, må han kunne ta barnet med ut, hjem til seg eller til nøds ha samvær i ditt hjem mens du er ute. Denne situasjonen er ikke holdbar og ikke hensiktsmessig for barnet. Jeg tror dette er en trolletråd, hvis ikke er ts lite ressurssterk som tenker på egg og ikke hva barnet opplever under samværet. Her er nok barnevernet involvert allerede... Anonymkode: 78059...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #89 Skrevet 25. januar 2020 Jeg skjønner deg TS, 3 egg og jun det er ikke normalt å spise til middag, her ligger det noe mer bak. Han virker litt evnesvak. Anonymkode: fae98...7f9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #90 Skrevet 25. januar 2020 Ville dere andre gitt barnet 3 egg til som middag flere ganger i uken? Nei dere ville ikke det. Spør dere selv hvorfor. Anonymkode: fae98...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #91 Skrevet 25. januar 2020 På 24.1.2020 den 17.02, abc123detvardet skrev: "Ja, jeg spiser eggene han lager, klager ikke og lager mat senere på kvelden når han har gått. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg blir kalt hysterisk. Men vi er alle forskjellige så det er greit. Nå vet jeg at de fleste synes tre egg til middag tre ganger i uken er god og sunn mat, så da lar jeg dette ligge. " Nei, det er den ikke. Det er mye uenighet. det står ikke i HI, og da går alle ut i fra det som står i HI. At egg har blitt servert en gang. TS legger flere og flere opplysninger til i nye innlegg. Om du har lest innlegget der hun skriver at far er der kun for å overvåke henne og annet hun skriver, dette handler ikke om egg, det handler om et dysfunksjonelt forhold der mor bør sette ned foten å kreve at far kan ha sønnen alene. Men mor er enten kontrollfreak eller en som lar seg styre. Jeg tenker mor bidrar like mye til konflikten mellom dem. Anonymkode: 78059...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #92 Skrevet 25. januar 2020 Mener at egg er bra kost og hekt forsvarlig med slik enkel middag i blant, ville vært mer bekymret om det var pommes frites liksom. Samtidig synes jeg det er på tide å heve forventningene til menn. En kvinne sim hadde servert slikt til et barn hun hadde delvis omsorg for, ville bli sett på som en hjelpeløs eller ressurssvak mamma. Folkens, dagens pappaer er oppvokst på 70-90 tallet, ikke 50-tallet. De burde kunne bedre. Noen skiver søt paprika og en halv skive grov polarbrød ville ikke skade. Anonymkode: dffcc...f95 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #93 Skrevet 25. januar 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dette er en trolletråd, hvis ikke er ts lite ressurssterk som tenker på egg og ikke hva barnet opplever under samværet. Her er nok barnevernet involvert allerede... Anonymkode: 78059...4d2 Er det ingen grenser for hvor kjipe noen kan være? ... lite resussurssterk? Barnevernet? Mener du oppriktig det du skriver til meg? Jeg har ikke klagd til faren, jeg har ikke laget noe styr... jeg ville bare lufte tankene mine her inne... det skulle jeg aldri ha gjort, og det skal jeg aldri mer gjøre. TS Anonymkode: b4215...604 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #94 Skrevet 27. januar 2020 Hvor gammel er ungen? Anonymkode: 81a4b...68b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #95 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor gammel er ungen? Anonymkode: 81a4b...68b 3 år. (Ikke TS, men hun skrev det på første side ...) Anonymkode: 1b6e6...65e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #96 Skrevet 27. januar 2020 På 25.1.2020 den 20.04, AnonymBruker skrev: Mener at egg er bra kost og hekt forsvarlig med slik enkel middag i blant, ville vært mer bekymret om det var pommes frites liksom. Samtidig synes jeg det er på tide å heve forventningene til menn. En kvinne sim hadde servert slikt til et barn hun hadde delvis omsorg for, ville bli sett på som en hjelpeløs eller ressurssvak mamma. Folkens, dagens pappaer er oppvokst på 70-90 tallet, ikke 50-tallet. De burde kunne bedre. Noen skiver søt paprika og en halv skive grov polarbrød ville ikke skade. Anonymkode: dffcc...f95 polarbrød faktisk. Du mener at det ville... hevet kvaliteten på måltidet...? Har du lest på innholdsfortegnelsen til polarbrød? Anonymkode: 42313...82e 1
Inkognitogata Skrevet 27. januar 2020 #97 Skrevet 27. januar 2020 On 1/25/2020 at 7:52 PM, AnonymBruker said: Ville dere andre gitt barnet 3 egg til som middag flere ganger i uken? Nei dere ville ikke det. Spør dere selv hvorfor. Anonymkode: fae98...7f9 Det er vel ingen her som skriver det heller og TS har heller ikke skrevet at faren gir barnet 3 egg til middag flere ganger i uken. Så langt har en av tre middager vært 3 egg pluss frukt til dessert og den andre en skive med avokado. Begge måltid er matvarer proppfulle av næringsstoffer. Eneste problem er at de ikke er tradisjonell middag, noe som virker helt vilt å henge seg opp i da disse måltidene er sunnere enn mange tradisjonelle middager man serverer barn.
Inkognitogata Skrevet 27. januar 2020 #98 Skrevet 27. januar 2020 On 1/25/2020 at 8:04 PM, AnonymBruker said: En kvinne sim hadde servert slikt til et barn hun hadde delvis omsorg for, ville bli sett på som en hjelpeløs eller ressurssvak mamma. Det tror jeg mange er uenige.
Newbeginnings Skrevet 27. januar 2020 #99 Skrevet 27. januar 2020 På 24.1.2020 den 18.49, AnonymBruker skrev: Hun hadde fått høre det av de som vet lite om kosthold og som gir en konklusjon om at far er sløv ut fra to middager, uten å vite hva han lager de ti neste middagene. Ser ikke at han skal bruke tid på å stå å lage det du kaller "skikkelig" mat den lille tiden han har samvær, når maten han foreløpig har gitt barnet har masse nyttige næringsstoffer. Barn mener nok ikke avokado og egg er stusselig, det er du som voksen som synes. 3 åringen har fått 2 sunne måltider. Hittil. Det finnes fedre som gir barna pommes frites og makaroni til middag og her høvles en far som oppfordrer sønnen til å spise avokado? En liten tass på 3 år bruker like lang tid på å få i seg 2 skiver med avokado/3 egg som "skikkelig" middag som kjøttkaker. Så de hadde nok et langt og koselig måltid sammen Han prioriterer leketid med sønnen enn å stå lenge på kjøkkenet men greier samtidig gi sønnen to måltider med uvanlig høy sammensetning av mineraler og vitaminer. Jeg hadde ikke brukt en kalori på denne "problemstillingen". Anonymkode: 78059...4d2 Hvis du ser flere svar fra TS så står det at far ikke leker med barnet og ikke vil ha det hos seg ,men heller bare komme på samvær. Mannen er kokk og han lager kun 3 kokte egg til middag når han dukker opp. Jeg fastholder det jeg skrev: skjønner godt at mor blir litt oppgitt over hans "innsats"... 😕
Newbeginnings Skrevet 27. januar 2020 #100 Skrevet 27. januar 2020 (endret) På 25.1.2020 den 20.47, AnonymBruker skrev: Er det ingen grenser for hvor kjipe noen kan være? ... lite resussurssterk? Barnevernet? Mener du oppriktig det du skriver til meg? Jeg har ikke klagd til faren, jeg har ikke laget noe styr... jeg ville bare lufte tankene mine her inne... det skulle jeg aldri ha gjort, og det skal jeg aldri mer gjøre. TS Anonymkode: b4215...604 Dette er KG, her kan du ikke be om råd for slikt, skjønner du.. Hvis du "kritiserer" far så kommer det en mengde motargumenter om at du er "vanskelig" og kjip, sånn er det visst bare 😖. (Med mindre far er voldelig eller utro, da er rådet "dump ham" (men i ditt tilfelle er jo det litt sent) ). Jeg skjønner godt du er oppgitt over debatten her, og jeg skjønner frustrasjonen din! Endret 27. januar 2020 av Newbeginnings
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå