Gå til innhold

Barnet fikk tre egg til middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og bare det. Ikke grønnsaker, ikke noe annet enn tre egg.

Barnefaren har samvær hjemme hos meg, og jeg har nå sagt at han får lage middag til barnet vårt de dagene han har samvær rundt middagstid. Jeg har sagt i fra hva barnet liker og ikke liker men sa det var opp til han hva han laget. 

Første dagen fikk barnet to brødskiver med avokado. (Jeg lagde middag da far dro)

i går fikk barnet tre egg. Jeg spurte om det var alt? Han svarte nei, han skal få frukt etter middagen, og svarte at egg inneholdt alt et barn trengte av næring, så dette var mer enn nok. Han poengterte at eggene var økologiske og at middagen ikke kunne vært bedre. 

Så hva sier dere? Skal jeg bare overse dette og lage middag hver kveld han har vært her? Det er HELT umulig å snakke med han, så det rådet kan dere ikke gi. 

Anonymkode: b4215...604

Skrevet

Ingen dør av litt enkel kost fra tid til annen!

• Liker 31
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Barnefaren har samvær hjemme hos meg, og jeg har nå sagt at han får lage middag til barnet vårt de dagene han har samvær rundt middagstid. Jeg har sagt i fra hva barnet liker og ikke liker men sa det var opp til han hva han laget. 

Første dagen fikk barnet to brødskiver med avokado. (Jeg lagde middag da far dro)

i går fikk barnet tre egg. Jeg spurte om det var alt? Han svarte nei, han skal få frukt etter middagen, og svarte at egg inneholdt alt et barn trengte av næring, så dette var mer enn nok. Han poengterte at eggene var økologiske og at middagen ikke kunne vært bedre. 

Så hva sier dere? Skal jeg bare overse dette og lage middag hver kveld han har vært her? Det er HELT umulig å snakke med han, så det rådet kan dere ikke gi. 

Ja. Dette er ikke en kamp jeg ville tatt, barnet tar ikke skade av det. Om han hadde gitt sjokolade til middag hadde det vært noe annet.

Anonymkode: de2ee...e71

• Liker 37
Skrevet

Egg er veldig næringsrikt:) Mange ganger bedre å spise det enn sånn halvfabrikata drittmat med kun salt og fett i.

Anonymkode: a7b6d...6f5

• Liker 45
Skrevet

Du skal ikke se bort fra at han gjør det for å provosere deg. Ikke gi noen reaksjon, ikke kommenter.

Anonymkode: 3050f...8e1

• Liker 18
Skrevet

Egg er bra. 

Anonymkode: 85606...b9f

• Liker 9
Skrevet

3 egg er jo veldig bra. litt havregrøt på siden så er alt topp.

Anonymkode: 4f992...d2c

• Liker 12
Skrevet

Egg er da helt fint mtp. næringsinnhold, om enn litt kjedelig eneste. Ser ikke problemet.

Anonymkode: 7c870...bb7

• Liker 13
Skrevet

Du er hysterisk. Sagt hva barna liker?? De skal like alt!! Ikke lag sære vaner for dine barn, de skal smake på alt MINST 5 ganger.

• Liker 21
Skrevet

Egg og frukt er jo helt konge. 

Anonymkode: 3424f...5e2

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er hysterisk. Sagt hva barna liker?? De skal like alt!! Ikke lag sære vaner for dine barn, de skal smake på alt MINST 5 ganger.

Hysterisk?

Jeg lagde ikke noe drama rundt dette.  Jeg synes tre kokte egg feks tre ganger i uken til middag ikke er ok. Hadde det vært med noe grønnsaker el, hadde det vært ok. 

Barnet spiser hva det spiser, han er tre år, har smakt på alt, prøvd alt... som meg og alle andre har han noe han ikke liker, så at jeg sa fra om dette er jo bare for å lage samværet lettere. Ikke vits i å kaste bort tid med å lage mat barnet ikke liker? 

• Liker 17
Skrevet

Egg er jo supermat med alt du trenger av næring foruten C-vitamin. Brød med avokado er også et bra måltid.

Hysteri.

• Liker 22
Skrevet

Han er vel ikke så god på å lage mat da. Hadde nok stussa litt på middagsvalget, men både egg og avokado er sunt, så sånn sett ikke noe å reagere på. 

Kan forresten godt hende at han bare ikke er komfortabel med å lage mat i noen andre sitt hjem. Kanskje du kan komme med middagsforslag? Fortelle ham hva som er yndlingsmaten til barnet, og si at så lenge han kjøper ingredienser så kan dere lage maten sammen? 

Anonymkode: d9222...472

• Liker 9
Skrevet

Alt er jo lov når det er far som har samvær. Hadd en mor som hadde hovedomsorgen spurt om det samme så hadde hun nok fått masse svar om at det ikke var skikkelig middag!

Anonymkode: d2586...db3

• Liker 18
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du der når han har samvær? Egg til middag går helt fint en gang i blant. Skive med avokado også...

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dreier det seg om et barn på 4-5 år eller hvor gammelt er barnet ditt egentlig? Og hvor ofte er barnefar hos dere til samvær? Hadde dette dreid seg om et par ganger i uken hadde jeg ikke brydd meg. Egg ER næringsrikt, og frukt etterpå er jo bare flott. Avokado inneholder flere viktige næringsstoffer enn pastaen med ketchup mange foreldre gir småbarn til middag.... I avokadomåltidet barnefar ga fikk barnet ditt i seg store mengder folat, vitamin E, vitamin B6, omega 3, kalium, magnesium, fiber og mye sunt enumettet fett, 

Hva slags middager lager du? Og hvor mye vet du om kosthold lurer jeg på. Jeg hadde vært glad for at barnet mitt i det hele tatt likte avokado og div frukt. Hadde vært mye mer bekymret om barnet mitt var så kresent at det levde på pølser og spaghetti. 

Anonymkode: 78059...4d2

• Liker 13
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes tre kokte egg feks tre ganger i uken til middag ikke er ok. Hadde det vært med noe grønnsaker el, hadde det vært ok. 

Men kjære. 3 egg inneholder høyt vitamin D, vitamin E, riboflavin, folat, vitamin B12, selen og fosfor. Barnet ditt fikk også i seg litt vitamin A, jern, sink og jod.  Er du fremdeles bekymret for vitamin og mineralinntaket til barnet ditt de ndagen kan du gi ham oppkuttet grønnsaker med diverse dip som en del av kveldsmaten. Mannen din virker å være oppdatert på kosthold som slår flere fluer i en smekk. 

Anonymkode: 78059...4d2

• Liker 14
Skrevet

Ja, egg og avokado er kjempebra, men jeg synes ikke det er fullverdig måltid. Men jeg ser jeg er omtrent alene om å mene dette, så jeg tar vel feil da.

Hvor mye far er her, og hvorfor jeg er her under samvær har ikke noe med spm mitt å gjøre, så dette går jeg ikke inn på her. 

Far er kokk, han er veldig flink til å lage mat, og kan mye... det er vel derfor jeg ble overrasket da barnet fikk tre kalde kokte egg på en tallerken, og at dette var noe han hadde tenkt å fortsette med. Jeg gir også egg, men da med grønnsaker og villris, evt grovt brød... men jeg skal la dette ligge, jeg synes ikke det er krise, jeg er glad han i det minste gir sunn mat, jeg skulle bare ønske middagen var mer variert. Barnet er enn så lenge med meg 100% så dette gjør ikke så mye. Men må si jeg ble overrasket over hvor mange her som syntes dette var en helt ok middag opp til tre dager i uken.  

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, egg og avokado er kjempebra, men jeg synes ikke det er fullverdig måltid. Men jeg ser jeg er omtrent alene om å mene dette, så jeg tar vel feil da.

Hvor mye far er her, og hvorfor jeg er her under samvær har ikke noe med spm mitt å gjøre, så dette går jeg ikke inn på her. 

Far er kokk, han er veldig flink til å lage mat, og kan mye... det er vel derfor jeg ble overrasket da barnet fikk tre kalde kokte egg på en tallerken, og at dette var noe han hadde tenkt å fortsette med. Jeg gir også egg, men da med grønnsaker og villris, evt grovt brød... men jeg skal la dette ligge, jeg synes ikke det er krise, jeg er glad han i det minste gir sunn mat, jeg skulle bare ønske middagen var mer variert. Barnet er enn så lenge med meg 100% så dette gjør ikke så mye. Men må si jeg ble overrasket over hvor mange her som syntes dette var en helt ok middag opp til tre dager i uken.  

Eneste grunnen til at de sier at det er okey er fordi det er en mann som laget det,de har ikke så høye fortventninger til menn. Hadde du laget ett innlegg å skrevet at du var alene med barnet å ikke gadd å lage skikkelig mat så ga bare 3 egg og en avokado tre dager i uken,så hadde nok fått masse negative svar her.

Anonymkode: d2586...db3

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...