Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli litt bekymret for om jeg bare har eggløsning annen hver måned 😞

Jeg har en datter fra før av og nå prøver vi på nummer 2. Jeg kan huske at i november hadde jeg veldig markante symptomer på eggløsning; el-slim, eggløsningssmerter/murringer i magen, økt sexlyst - jeg hadde ingen tvil om at det var eggløsning. Desember var første måned vi startet å prøve og denne gangen hadde jeg ingen symptomer på eggløsning og derfor gikk jeg til innkjøp av el-tester. Neste syklus testet jeg hver morgen og fikk positiv el-test - dagen etter fikk jeg de klassiske symptomene med både el-slim og sterke murringer i magen. På denne syklusen ble jeg gravid, men dette var kortvarig glede og bare noen dager over forventet mens begynte jeg å blø. 

Så snart blødningen var overstått begynte jeg å teste for el men får altså ingen positiv test og har heller ingen symptomer. Etter mine beregninger skulle eggløsning vært nå, men det kan jo naturligvis være litt kluss siden jeg hadde en veldig tidlig SA. Jeg klarer dog ikke helt å legge i fra meg bekymringen for at jeg kanskje bare har eggløsning annen hver måned. 

Er det noen andre som har erfaring med dette? Hva kan grunnen være? Og har dere regelmessige sykluser? Jeg har alltid hatt veldig regelmessige sykluser på rundt 26-27 dager med 14 dagers lutealfase. 

Anonymkode: e5e1e...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du neeesten positiv test? Jeg pleier å gå glipp av LH topen fordi det er overstått på noen timer, men ser likevel at EL har skjedd  pga temperaturøkning. Går glipp av den ca annenhver mnd 

Skrevet

@Vestalinn Det var betryggende å høre, det kan jo helt klart være at jeg har gått glipp av det 🙂 Jeg har hatt noen tester som har vært litt sterkere enn andre så det kan helt klart være noe i det, men er det ikke litt merkelig at jeg ikke har hatt noen som helst andre symptomer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...