Gå til innhold

Hundrevis av edderkopper!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så vi overtok en leilighet i går som hadde stått tom en god stund. Etter vi hadde skrivd under kontrakt og skulle se på den, så ser vi at den er en del små edderkopper der. Så vi bestemmer oss for og dra fram noe skap for og se om det er noen store der, og de var jo store de. Går inn på et annet rom, og ser opp i taket, og der var det jo værtfall en 20små i taket som jeg så før jeg løp ut 😂 Jeg er livredd for edderkopper, og det er for mange til og bare drepe en etter en. De edderkoppene har jo formert seg og kost seg de alene i den leiligheten, så er fullt på vært eneste tak, krok og hjørnet. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, finnes det noe som jeg kan gjøre så alle forsvinner? 😅 kjenner på at jeg ikke tørr og bo der med det første..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får bare støvsuge over alt, og kaste posen fra støvsugeren ut med en gang. Farlige er de ikke, selv om de ikke er så hyggelige. Tyder på ett sunt hus.

Anonymkode: 116d0...d88

• Liker 3
Skrevet

Har dere insektsgift? Jeg har en fra Pelias, og den funker på både edderkopper og sølvkre. Jeg sprayer rundt vinduer og dører på sommerhalvåret, men du kan jo spraye nå for å bli kvitt problemet.

Anonymkode: b54a8...19a

Skrevet

Edikk. Og myntolje. De hater det. 

Anonymkode: fc204...4bc

• Liker 1
Skrevet

Lei inn vaskebyrå og be dem fjerne edderkopper og vaske ut. Har leiligheten stått tom trenger den uansett en grundig vask, like greit å slippe å gjøre det selv. 

Anonymkode: 253a9...fc3

• Liker 4
Skrevet

Jeg leide et anneks en gang med tilsvarende problem. Tok støvsugeren fatt og sugde de opp fortløpende, og var ellers ekstra nøye med renhold i kriker og kroker. Edderkopper vil helst være i fred og synes husarbeid er unødvendige greier, så det ble ganske fort lite attraktivt for de å bo der ;) Dukket i alle fall ikke opp flere etter at jeg utrydda den første kolonien.

Anonymkode: 2ce34...abd

• Liker 1
Skrevet

Vær glad det bare er edderkopper, og ikke skjeggkre, veggdyr, kakkerlakker eller husflått! 

• Liker 3
Skrevet

Det er bare å kjøpe noen bokser permetrin. Lover at det løser problemet 🙂 Overtok en gang et hus som var dekket av disse svære, spraglete eklingene. Etter to runder med Permetrin tok det sikkert nærmere et år før den første edderkoppen dukket opp igjen. Tok da en ny runde med sprayen, og så var det helt fint igjen. 

Skrevet

Grunnen til at de trives er fukt, så kjøp en avfukter ellers kommer de bare tilbake. 

• Liker 2
Skrevet

Da jeg kom hjem fra juleferie, oppdaget jeg at den lille dunken vi samler glass/metall i, og som jeg hadde satt inn i dusjkabinettet på badet så den ikke skulle blåse vekk mens jeg var borte, var dekket av små søte edderkopper som må ha klekket pga varmen. Det gjorde nesten vondt i sjela å plukke den opp og sette den ut i snøkovet, men de få edderkoppene som falt av på veien fikk beholde livets rett. Jeg anser edderkopper i et rimelig antall* for å være nyttedyr. De tar nemlig for seg av andre små insekter som jeg definitivt ikke vil ha i hus. Det eneste jeg ber av dem er at jeg slipper "jump scares". 

*Rimelig antall for meg er at jeg ser en og annen her og der, ikke at de holder slektstreff i hjørnene. 

Anonymkode: 67747...f0c

• Liker 2
Skrevet

Det er ingenting du kan gjøre, leiligheten tilhører edderkoppene nå.

Anonymkode: e22f7...2be

• Liker 5
Skrevet

Kontakt skadedyrfirma som kan ta en skikkelig sjekk da har dere noe og slå i bordet om dette utvikler seg Høres ut som tidligere eiere ikke har fortalt hele sannheten.

Anonymkode: 6db4a...7e4

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som en drømmesituasjon for  kattene, de synes edderkopper er kjempegøy 😋

• Liker 1
Skrevet

Ganske sikra at det ikke er skjeggkre ihvertfall 😅 Har hørt at edderkopper mumser på de, så hvis jeg noen gang oppdager skjeggkre i mitt hjem så skal jeg støvsuge alle krinkler og kroker + starte oppdrett på edderkopper. Sulte dem, og så slippe dem fri hjemme. 1000 ganger heller edderkoppkoloni enn skjeggkre.  Spyr av tanken

Anonymkode: f83fe...be8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vær I alle fall veldig forsiktig med å bruke insektsmiddel som nevnt over om dere har kjæledyr, sjekk med noen som har peiling.

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske sikra at det ikke er skjeggkre ihvertfall 😅 Har hørt at edderkopper mumser på de, så hvis jeg noen gang oppdager skjeggkre i mitt hjem så skal jeg støvsuge alle krinkler og kroker + starte oppdrett på edderkopper. Sulte dem, og så slippe dem fri hjemme. 1000 ganger heller edderkoppkoloni enn skjeggkre.  Spyr av tanken

Anonymkode: f83fe...be8

Haha, skjeggkre er vel ikke noe mer ekkelt enn edderkopper? Gjør vel akkurat like mye skade (=tilnærmet ingenting) og skjeggkre lager ikke spindelvev overalt😂 

Skjeggkre er vel uansett snart i alle hus, så er bare å vende seg til tanken og ha lite luftfuktighet, så får de ikke formert seg😅

Anonymkode: 7f27c...a5c

Skrevet
21 timer siden, Thyra skrev:

Vær glad det bare er edderkopper, og ikke skjeggkre, veggdyr, kakkerlakker eller husflått! 

Hvorfor er alle så redd for skjeggkre? Gjør like lite skade som edderkopper og formerer seg like fort omtrent. Veggedyr, kakerlakker og husflått er jo en helt annen kategori😂

Anonymkode: 7f27c...a5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...