Gjest Red-Rose Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Vi er en familie på 4 (to voksne og to barn på 2,5 og 7 år)som skal flytte til sverige pga at min mann har fått tilbud om en godt betalt jobb der. Han har bodd i sverie før og har derfor svenskt personnummer. Så lurer jeg på: Får jeg og et svenskt personnummer? HVa med gjelden min? Jeg skylder 25000 til en kreditor, samt 40000 til Lånekassen.
la_luz Skrevet 5. juni 2005 #2 Skrevet 5. juni 2005 Gjelden din må du vel forsette å betale selvom du bor i utlandet. Dette er jo ofte et problem for norsk studenter som fortsetter å jobbe i utlandet etter endt studie. Ettersom lønningne ikke er like høy som her hjemme. Om du ikke skal jobbe i sverige så kan du vel kansje søke om utsettelse på tilbakebetlingen.
Calla Skrevet 6. juni 2005 #3 Skrevet 6. juni 2005 Du får nok svensk personnummer ja.. Mamma fikk ihvertfall det da hun flyttet til sverige..(selv om hun jobbet og skattet til norge..) Hun trengte personnummer for å få seg telefon, konto osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå