Kråkereir Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Hei, jeg vurderer å studere Reiselivskoordinator på Fredrikstad FagAkademi og lurer på om noen har erfaring med denne skolen? Hvordan er lærerne og studiet i seg selv? Hvordan er det å få seg jobb etterpå?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 følger denne☺️ønsker å ta 1 år regnskap. har ikke mulighet til bachelor. men ønsker å høre om skolen er seriøs og god. Anonymkode: be114...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Går på FFA i Oslo og er storfornøyd. Gode lærere, ryddig og godt opplegg og god oppfølging. En del av lærerne som jobber på skolen i Oslo, jobber også på skolen i Fredrikstad. Anonymkode: 70d82...16c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går på FFA i Oslo og er storfornøyd. Gode lærere, ryddig og godt opplegg og god oppfølging. En del av lærerne som jobber på skolen i Oslo, jobber også på skolen i Fredrikstad. Anonymkode: 70d82...16c så bra☺️kan jeg spørre hvilken linje? ser det koster litt, men en utd på deltid til ca 50 000 er uansett billigere enn å gå 3 år uten inntekt, også billigere enn 1 år(fulltid) på BI Anonymkode: be114...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Skrevet 24. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: så bra☺️kan jeg spørre hvilken linje? ser det koster litt, men en utd på deltid til ca 50 000 er uansett billigere enn å gå 3 år uten inntekt, også billigere enn 1 år(fulltid) på BI Anonymkode: be114...3e7 Er det ikke 50 000 per semester da? Så sånn ut da jeg var inne på nettsiden nå. Dvs 100 000 per år.. Da er det vel ikke billigere enn BI likevel? Anonymkode: f9277...607
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #6 Skrevet 24. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke 50 000 per semester da? Så sånn ut da jeg var inne på nettsiden nå. Dvs 100 000 per år.. Da er det vel ikke billigere enn BI likevel? Anonymkode: f9277...607 usikker; trodde det var rundt 67000 i året. men uansett blir 3 år på bi dyrerer enn 1 år på dette. tror ikke du lærer regnskap på bi på ett år(?). og uansett ønsker jeg noe mer yrkesrettet enn bi tilbyr. jeg tok et årsstudie der for et par år siden som var helt bortkastet for min del. tok valget basert på rådgiver der. Anonymkode: be114...3e7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: usikker; trodde det var rundt 67000 i året. men uansett blir 3 år på bi dyrerer enn 1 år på dette. tror ikke du lærer regnskap på bi på ett år(?). og uansett ønsker jeg noe mer yrkesrettet enn bi tilbyr. jeg tok et årsstudie der for et par år siden som var helt bortkastet for min del. tok valget basert på rådgiver der. Anonymkode: be114...3e7 Oj, det var dyrt. Som et absolutt minimum ville jeg krevet at skolen hostet opp en statistikk over hvor mange av dem som har hatt denne utdanningen hos dem som har relevant fulltidsjobb x måneder etter endt utdanning, og helst også lønnsnivå. Hvis de ikke har statistikk på dette, er det et dårlig tegn. Har lest om mange som sliter med å få jobb etter å ha tatt bachelor innen lignende fagområder, så jeg ville vært svært skeptisk. Anonymkode: 33724...570 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oj, det var dyrt. Som et absolutt minimum ville jeg krevet at skolen hostet opp en statistikk over hvor mange av dem som har hatt denne utdanningen hos dem som har relevant fulltidsjobb x måneder etter endt utdanning, og helst også lønnsnivå. Hvis de ikke har statistikk på dette, er det et dårlig tegn. Har lest om mange som sliter med å få jobb etter å ha tatt bachelor innen lignende fagområder, så jeg ville vært svært skeptisk. Anonymkode: 33724...570 jeg(ikke ts) eier ett firma med mannen min, så har jobb. men kan ikke bruke 3 år. må jobbe fullt for å holde driften oppe. har uansett ikke lyst å gå flere år på skole Anonymkode: be114...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Skrevet 24. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg(ikke ts) eier ett firma med mannen min, så har jobb. men kan ikke bruke 3 år. må jobbe fullt for å holde driften oppe. har uansett ikke lyst å gå flere år på skole Anonymkode: be114...3e7 Hvis du uansett får jobb har du kanskje ikke så mye å tape? Men har du sjekket om du kan ha mulighet til å ta aktuelle fag gratis på offentlige skoler - deltid? Da kan du jobbe ved siden av, og unngå både skolepenger og tapt arbeidsinntekt. Jeg har studert på nett, og det var supert. Anonymkode: 33724...570
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #10 Skrevet 24. januar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du uansett får jobb har du kanskje ikke så mye å tape? Men har du sjekket om du kan ha mulighet til å ta aktuelle fag gratis på offentlige skoler - deltid? Da kan du jobbe ved siden av, og unngå både skolepenger og tapt arbeidsinntekt. Jeg har studert på nett, og det var supert. Anonymkode: 33724...570 hvor studerte du? var det regnskap? synes det var så bra med denne skolen at det var en kveld i uken, og ca en helg hver mnd. bi er jo en god skole for de som tar en grad, men litt lite yrkesrettet. mest teori. har ikke høyt nok snitt til feks oslomet Anonymkode: be114...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #11 Skrevet 24. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: så bra☺️kan jeg spørre hvilken linje? ser det koster litt, men en utd på deltid til ca 50 000 er uansett billigere enn å gå 3 år uten inntekt, også billigere enn 1 år(fulltid) på BI Anonymkode: be114...3e7 Går medisinsk sekretær på deltid (ett år). Billigere enn å gå det samme på Treider. Anonymkode: 70d82...16c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #12 Skrevet 25. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Går medisinsk sekretær på deltid (ett år). Billigere enn å gå det samme på Treider. Anonymkode: 70d82...16c jeg var i kontakt med treider, men synes de er veldig dyre,og fikk heller ikke så godt inntrykk av de Anonymkode: be114...3e7 1
Taluno Skrevet 25. januar 2020 #13 Skrevet 25. januar 2020 På 24.1.2020 den 11.53, AnonymBruker skrev: så bra☺️kan jeg spørre hvilken linje? ser det koster litt, men en utd på deltid til ca 50 000 er uansett billigere enn å gå 3 år uten inntekt, også billigere enn 1 år(fulltid) på BI Anonymkode: be114...3e7 Men ett år deltid kan jo ikke sammenlignes med ett år fulltid med tanke på hvilken kompetanse man går ut med.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #14 Skrevet 25. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: hvor studerte du? var det regnskap? synes det var så bra med denne skolen at det var en kveld i uken, og ca en helg hver mnd. bi er jo en god skole for de som tar en grad, men litt lite yrkesrettet. mest teori. har ikke høyt nok snitt til feks oslomet Anonymkode: be114...3e7 Høgskolen i Innlandet. Det var ikke regnskap, nei. Det er sikkert bra lagt opp rent praktisk med kveldsundervisning etc, men jeg gikk inn på siden til studiet du ønsker å ta, og helt ærlig - jeg syntes det så ut som mest overflatisk svada. Anonymkode: 33724...570
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #15 Skrevet 25. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høgskolen i Innlandet. Det var ikke regnskap, nei. Det er sikkert bra lagt opp rent praktisk med kveldsundervisning etc, men jeg gikk inn på siden til studiet du ønsker å ta, og helt ærlig - jeg syntes det så ut som mest overflatisk svada. Anonymkode: 33724...570 ok, synes du jeg heller burde gå på BI? jeg vet jo at det er en bra skole; fagakademiet vet jeg jo egentlig ingenting om. men ønsker noe praktisk/yrkesrettet, der er jeg usikker på BI Anonymkode: be114...3e7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #16 Skrevet 25. januar 2020 1 time siden, Taluno skrev: Men ett år deltid kan jo ikke sammenlignes med ett år fulltid med tanke på hvilken kompetanse man går ut med. nei det er sant; ordla meg klønete. Anonymkode: be114...3e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå