AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Jeg er nyutdannet og jobber i barnehage hvor vikariatet mitt snart går ut. Hun som ansetter skulle si ifra på onsdag om jeg fikk fortsette, men har ikke hørt fra henne enda. Hun trodde jeg fikk men skulle skjekke. Er det dårlig at jeg ikke har hørt noe? Vi kommuniserte på e-post da hun ikke er tilbake før mandag. I tillegg har jeg ett annet problem som er det at jeg ikke føler jeg mestrer jobben. Har ikke fått noe som helst veiledning og blitt kastet ut i det meste. Ingen tilbakemeldinger på noe som helst, verken bra eller dårlig. Når vi skal ha språkgrupper eller samling kan jeg grue meg en hel dag da jeg ikke føler jeg mestrer dette. I praksis fikk jeg høre at jeg var den beste studenten de hadde hatt, men nå føler jeg meg som den værste. Samlingene er bare preget av at vi må sitte å synge i 20 minutter og dagene er ikke strukturert. Jeg liker heller samling med eksempel eventyr, tema vi snakker om, filosofering osv. Ting jeg mestrer. Språkgruppene kan bare brukes til snakkepakken, dvs eventyr og syns det er vanskelig å fortelle eventyr en hel time. I tillegg har jeg ett større ansvar for det estetiske + bilder ut til foreldrene hos alle avdelingene i barnehagen og jeg klarer ikke alt ansvaret da det er utrolig mye planlegging og arbeid. Utenom dette har jeg også vært utrolig mye syk i forhold til tidligere jobber. Lungebetennelse, omgangssyke to ganger, forkjølet, bihulebetennelse. Nærmest syk engang i måneden. Jeg vet det er normalt når man begynner i barnehage men føler meg likevel helt håpløs, og er redd de ikke vil ansette meg mer. Noen som har råd? Anonymkode: cef11...bae
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Si akkurat dette til sjefen din Anonymkode: 8cb35...95e
Krok1 Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 Du er nyutdannet, det er ikke meningen du skal være mester i jobben enda. Om du ikke blir ansatt har du ogås mulighet til å finne en bhg som passer bedre med dine preferanser. Det er dumt at hun ikke har holdt avtalen deres og gitt deg beskjed, dog. Det går fint an å ta opp sånne ting med leder, man mister ikke jobben av den grunn, snarere tvert imot viser det at du faktisk har meninger, ønsker å ta initiativ og engasjere deg 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 2 minutter siden, Krok1 skrev: Du er nyutdannet, det er ikke meningen du skal være mester i jobben enda. Om du ikke blir ansatt har du ogås mulighet til å finne en bhg som passer bedre med dine preferanser. Det er dumt at hun ikke har holdt avtalen deres og gitt deg beskjed, dog. Det går fint an å ta opp sånne ting med leder, man mister ikke jobben av den grunn, snarere tvert imot viser det at du faktisk har meninger, ønsker å ta initiativ og engasjere deg Ja men tenker dere at hun ville sagt ifra fort dersom jeg ikke ville fått jobben videre? At hun kanskje venter med å si det pga jeg får jobbe lengre, og derfor stresser hun ikke? Jeg sa det var veldig viktig å få vite det snarest om jeg ikke får jobbe lengre da jeg må søke ny jobb. Føler at dersom jeg tar dette opp med leder viser jeg meg som svak og kanskje de tenker jeg har lite kunnskap? Og i tillegg kan jeg jo søke ny jobb som du sier, men dersom de føler samme som meg vet jeg ikke om referansene blir kjempe gode. Jeg har som sagt vært masse syk og mestrer tydeligvis ikke basic ting som samlingsstunder og språk. Jeg har mye kunnskap men føler ikke jeg får brukt den. Hadde svært gode karakterer når jeg fullførte så jeg må jo kunne noe.. Anonymkode: cef11...bae
Krok1 Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja men tenker dere at hun ville sagt ifra fort dersom jeg ikke ville fått jobben videre? At hun kanskje venter med å si det pga jeg får jobbe lengre, og derfor stresser hun ikke? Jeg sa det var veldig viktig å få vite det snarest om jeg ikke får jobbe lengre da jeg må søke ny jobb. Føler at dersom jeg tar dette opp med leder viser jeg meg som svak og kanskje de tenker jeg har lite kunnskap? Og i tillegg kan jeg jo søke ny jobb som du sier, men dersom de føler samme som meg vet jeg ikke om referansene blir kjempe gode. Jeg har som sagt vært masse syk og mestrer tydeligvis ikke basic ting som samlingsstunder og språk. Jeg har mye kunnskap men føler ikke jeg får brukt den. Hadde svært gode karakterer når jeg fullførte så jeg må jo kunne noe.. Anonymkode: cef11...bae Jeg vet ikke ang det med beskjed, men vil egentlig se for meg at du hadde fått tidligere beskjed dersom det var nei. Vet ikke helt hvorfor, eller hvordan forklare det, men om de vil du skal bli haster det liksom ikke like mye. Om du skjønner? Jeg tror som sagt helt motsatt om å ta det opp. Du er ikke svak, du er reflektert, klar over dine styrkwr og svakheter. Ingen kan være best i alt. Kanskje du kan få mer veiledning i det du er usikker på. Det blir ihvertfall ikke bedre om du ikke sier noe. Ang. Referanser. Ja, kanskje de sier at du er syk og ikke god på samlinger. Men på et intervju kan du si nettopp dette, at du føler du har kunnskap du ikke får brukt. Og intervju kommer ofte før de ringer referanser. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 1 minutt siden, Krok1 skrev: Jeg vet ikke ang det med beskjed, men vil egentlig se for meg at du hadde fått tidligere beskjed dersom det var nei. Vet ikke helt hvorfor, eller hvordan forklare det, men om de vil du skal bli haster det liksom ikke like mye. Om du skjønner? Jeg tror som sagt helt motsatt om å ta det opp. Du er ikke svak, du er reflektert, klar over dine styrkwr og svakheter. Ingen kan være best i alt. Kanskje du kan få mer veiledning i det du er usikker på. Det blir ihvertfall ikke bedre om du ikke sier noe. Ang. Referanser. Ja, kanskje de sier at du er syk og ikke god på samlinger. Men på et intervju kan du si nettopp dette, at du føler du har kunnskap du ikke får brukt. Og intervju kommer ofte før de ringer referanser. Lykke til! Takk for utfyllende svar! Ja du har rett i at jeg viser meg som reflekter, merker jeg tenker mye negativt nå så bra med litt andre sider av saken. Om jeg får jobbe videre tenker jeg at jeg får ta det opp med hun, og at jeg ønsker veiledning. Ja og spør de om jeg er mye syk er jeg ærlig og sier at jeg har vært mye syk etter jeg begynte i barnehage men tenker dette er pga mye uvandte bakterier/sykdom hos barna. Jeg har gode referanser med svært lite fravær fra tidligere jobber så om de ringer her vil de også få se at det er pga jeg ikke har jobbet i barnehage før. Anonymkode: cef11...bae 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 Dersom du ikke har hørt noe og kontrakten din går ut ganske snart, så bør man anta at det ikke blir forlenget. Det trenger på ingen måte ha noe å gjøre med at de ikke er fornøyde med deg - har du ikke fått klager eller tilbakemeldinger på at du har gjort noe feil, så kan du jobbe ut kontrakten med god samvittighet (det er ikke alle steder som er like flinke til å rose på godt og vondt). Det kan jo skyldes en forglemmelse at du ikke har fått tilbud, men du må først og fremst tenke på deg selv i arbeidslivet, og har du ikke hørt noe så ville jeg sendt søknad til andre steder. Anonymkode: 2716e...f81
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke har hørt noe og kontrakten din går ut ganske snart, så bør man anta at det ikke blir forlenget. Det trenger på ingen måte ha noe å gjøre med at de ikke er fornøyde med deg - har du ikke fått klager eller tilbakemeldinger på at du har gjort noe feil, så kan du jobbe ut kontrakten med god samvittighet (det er ikke alle steder som er like flinke til å rose på godt og vondt). Det kan jo skyldes en forglemmelse at du ikke har fått tilbud, men du må først og fremst tenke på deg selv i arbeidslivet, og har du ikke hørt noe så ville jeg sendt søknad til andre steder. Anonymkode: 2716e...f81 Men hvorfor skal jeg anta at den ikke blir forlenget fordi jeg ikke har hørt noe? Hun vet jo hvor viktig det er for meg å få vite om den blir forlenget eller ikke, i tillegg har vi ett godt samarbeid og jobber sammen ofte så er rart om hun bare skal anta at jeg skjønner jeg ikke får forlenget den? Spesielt når jeg har sagt det er svært viktig å få svar om jeg ikke får jobbe mer Anonymkode: cef11...bae
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Hvordan gikk det TS? Anonymkode: 35fa8...3c2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan gikk det TS? Anonymkode: 35fa8...3c2 Jeg fikk fortsette når jeg fortalte at jeg hadde fått nytt jobbtilbud. Føler fortsatt på lite mestring i jobbe men går bedre. Utdanner meg videre til logoped, da barnehage er UFATTELIG slitsomt å jobbe i og jeg er helt utmattet etter dagen er ferdig. Har fått gjort samling og aktiviteter mer på min måte, noe som er litt godt. Er du i noe av samme situasjon siden du lurer? Anonymkode: cef11...bae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå