AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Spørsmål til dere uten sosial angst: - Tenker dere noen gang på de sosiale interaksjonene dere har hatt i løpet av dagen og angrer på ting dere sa/gjorde? - Hvordan er det å tørre å drite dere ut uten å hate dere selv etterpå? - Hva synes dere om de som oppfører seg sosialt litt annerledes; de som er stille eller sier ting som kanskje var uventet. Legger dere veldig mye merke til det og tenker på det? - Var du født slik eller utviklet du deg etterhvert til å bli mer sikker i sosiale settinger? Anonymkode: 652b7...6c4 3
Gjest bloody Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 (endret) Jeg anger på saker jeg har sagt for mange år siden. Som jeg vet var på bærtur. Men ikke sånn til daglig nei. Endret 23. januar 2020 av bloody
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spørsmål til dere uten sosial angst: - Tenker dere noen gang på de sosiale interaksjonene dere har hatt i løpet av dagen og angrer på ting dere sa/gjorde? - Hvordan er det å tørre å drite dere ut uten å hate dere selv etterpå? - Hva synes dere om de som oppfører seg sosialt litt annerledes; de som er stille eller sier ting som kanskje var uventet. Legger dere veldig mye merke til det og tenker på det? - Var du født slik eller utviklet du deg etterhvert til å bli mer sikker i sosiale settinger? Anonymkode: 652b7...6c4 1. Jepp. Ofte. 2. Gjør det ofte nok. Tuller det bort. Legger skylden over på noen andre. 3. Tja, jeg skjønner det. Legger merke til det, men bryr meg ikke i negativ forstand. Tror det beste om folk og adaptere svaret i eget hode så det passer konteksten. Sier mye rart selv. Tenker evt at de er sjenerte, og gir dem litt rom/plass til å velge hvor mye plass de ønsker å ta. 4. Født introverte men utadvendt. Fikk sosial angst på vgs, den utviklet seg på høyere utdanning. Nå er det situaskonspreget, så dersom jeg er rundt folk som kjente meg fra den værste angst perioden blir jeg slik igjen. Jeg utviklet meg til å bli mer sikker på meg selv, fjernet meg fra folk som graver frem usikkerheten og leste sikkert 10000 selvhjelpbøker. Anonymkode: 6f585...725
Gjest EmKay Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 (endret) - har jo tråkket i salaten av og til, men om det er såpass at det plager meg, så tar jeg gjerne kontakt og beklager. Ellers tenker jeg ikke over dagens samtaler i særlig stor grad. - det er veldig digg å ikke ta seg selv så høytidelig. Dummer jeg meg ut, ler jeg gjerne med. Ellers børster jeg det fort av meg. Det har dog ikke alltid vært sånn, og har vært en treningssak. - legger jo merke til de som kan havne litt utenfor i sosiale settinger, uten at jeg bryr meg om det eller tenker noe negativt om dem. Klarer fint å akseptere at vi alle er forskjellige, og at det sikkert er sammenhenger der jeg blir sett på den som kan være litt klein sosialt. - jeg var ganske sjenert tidligere, og likte ikke å stikke meg ut. Var også redd for at folk ikke skulle like eller være enig med det jeg hadde å si. Jeg har jobbet med å gå ut av komfortsonen, og i dag er jeg komfortabel i de fleste settinger, og har ingen problemer med å stå for mine meninger selv om de er upopulær hos andre. Endret 23. januar 2020 av EmKay Autocorrect
Gjest justloseit Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 1. Ja. Men jeg legger det også fra meg når jeg innser at det blir uhensiktsmessig grubling. 2. Jeg kan «hate meg selv» jeg også. Men jeg skiller mellom ting jeg kan gjøre noe med og ting jeg ikke kan gjøre noe med. Det må ha en hensikt, hvis jeg skal problematisere noe for lenge. 3. Nei. De fleste tenker mest på seg selv. Jeg henger meg bare opp i andres oppførsel hvis jeg synes den er direkte dårlig. Og det skal en del til. 4. En blanding sikkert. Var mer forsiktig som barn enn nå.
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 Før jeg fikk sosial angst var livet digg!!!! Anonymkode: ee5f2...bfa
Matas Skrevet 23. januar 2020 #8 Skrevet 23. januar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmål til dere uten sosial angst: - Tenker dere noen gang på de sosiale interaksjonene dere har hatt i løpet av dagen og angrer på ting dere sa/gjorde? - Hvordan er det å tørre å drite dere ut uten å hate dere selv etterpå? - Hva synes dere om de som oppfører seg sosialt litt annerledes; de som er stille eller sier ting som kanskje var uventet. Legger dere veldig mye merke til det og tenker på det? - Var du født slik eller utviklet du deg etterhvert til å bli mer sikker i sosiale settinger? Anonymkode: 652b7...6c4 - Nei, men jeg kan tenke på tidligere ting jeg har sagt og gjort. - Aner ikke hvordan det er, jeg har alltid vært sånn. Jeg har veldig mye selvironi. - Jeg er introvert selv, så tenker lite over det. Er nok de menneskene jeg selv finner i sosiale settinger, og føler meg mest normal sammen med. - Jeg er egentlig født ekstrovert, og har utviklet meg i motsatt retning. Spesielt i nye, sosiale settinger, da ofte i jobbsammenheng. I settinger jeg anser som kjente og trygge, er jeg fortsatt den "gamle" meg. Jeg er dog ikke redd for å ha egne meninger eller å si hva jeg mener, det er jeg ikke uansett hvilken sosial arena jeg er på, når det gjelder slike ting har jeg oppfattet at andre kan føle at jeg tar en del plass. Det bryr meg lite, har folk er problem med det, får de heller ta det opp med meg. Jeg er heller ikke redd for å konfrontere andre mennesker dersom jeg føler at de har noe imot meg og bruker lang tid på å ta det opp med meg. Jeg tror det går på arv og miljø for min del, foreldrene mine er utadvendte og ingen av de er særlig redd for å si hva de mener. Jeg jobber stadig imot den introverte delen av meg selv, da jeg savner å være 100% "fri". Jeg savner å gi f. i og bekymre meg i forhold til det sosiale.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Skrevet 24. januar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmål til dere uten sosial angst: - Tenker dere noen gang på de sosiale interaksjonene dere har hatt i løpet av dagen og angrer på ting dere sa/gjorde? Av og til, men børster det av meg, håper og tror at andre ikke tenkte så mye over det. - Hvordan er det å tørre å drite dere ut uten å hate dere selv etterpå? Visst jeg driter meg ut (gjør det jo ikke med vilje), tenker jeg at det var flaut, rødmer også, så gleder jeg meg til å fortelle det til venner. Er jo kjempegøy å høre om folk som driter seg ut, og jeg deler gjerne 😁 - Hva synes dere om de som oppfører seg sosialt litt annerledes; de som er stille eller sier ting som kanskje var uventet. Legger dere veldig mye merke til det og tenker på det? Synst det kan være rart der og da, men glemmer det fort, så håper jeg de ikke føler seg dum selv. Kan faktisk ikke komme på noe spesielt rart jeg husker at noen har sagt eller gjort. Man husker jo best sine egne "tabber". - Var du født slik eller utviklet du deg etterhvert til å bli mer sikker i sosiale settinger? Ble absolutt mer sikker etterhvert. Er 32. Rødmer fortsatt, men nå driter jeg i det. Jeg kan ikke gå rundt å tenke på hva andre synst hele tiden. 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 652b7...6c4 Anonymkode: a7efd...a54
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #10 Skrevet 24. januar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmål til dere uten sosial angst: - Tenker dere noen gang på de sosiale interaksjonene dere har hatt i løpet av dagen og angrer på ting dere sa/gjorde? Tenker virkelig ikke over det, og sier jeg noe dumt så tenker jeg ikke stort over det. Alle sier dumme ting innimellom. - Hvordan er det å tørre å drite dere ut uten å hate dere selv etterpå? Tenker virkelig ikke over det, går vel mer på autopilot. Jeg kan heller le av det og si at det må jeg gjøre igjen! haha - Hva synes dere om de som oppfører seg sosialt litt annerledes; de som er stille eller sier ting som kanskje var uventet. Legger dere veldig mye merke til det og tenker på det? Tenker at de snakker eller engasjerer seg den dagen de er klar for det. Og så smiler jeg og evt prøver å dra dem ut om de viser et snev av interesse. Ser det på øya. Sier de noe rart så tenker jeg ikke over det, mer enn at hvis de sier noe jeg ønsker å vite mer om så spør jeg. - Var du født slik eller utviklet du deg etterhvert til å bli mer sikker i sosiale settinger? Aldri tenkt over det, ikke hatt noe behov for å tenke over det heller. Hvis jeg tenker noe så er det hellere slik at for meg gir det mening å inkludere og dele. Anonymkode: 652b7...6c4 Tenker nok at dere tenker litt for mye jeg. Anonymkode: 0f24d...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå