Gå til innhold

Bytte til dusjkabinett selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå dusj rett på flisene, og vurderer å legge flis på flis. Usikker på membranen da det er et eldre bad, og kommer nok ikke til å leie rørlegger. Tenker det tryggeste ville vært å få inn et dusjkabinett. Men er dette vanskelig å gjøre selv? Er det lov?

Anonymkode: 385f9...045

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke noe i norsk lov som forbyr deg å gjøre det. Kanskje noen lokale regler om dette er en blokk el, men det vedrører i så fall selve tilkoblingen til vann. Om det er vanskelig er ikke lett å gi et generelt svar på. Kan jo variere fra modell til modell.  Byttet selv et armatur som lakk i et kabinett for en tid tilbake og det var lekende lett (for meg som ikke er håndverker). 

Skrevet

Vi har akkurat installert dusjkabinett. Ikke noe problem! 

Anonymkode: b2dce...0e0

Skrevet

Du kan gjøre det selv, men da er det ikke dekket av forsikring.

Skrevet

Har installert dusjkabinett selv flere ganger, både der det ikke har vært kabinett fra før og har også byttet kabinett der det allerede var et. Det er ingen sak. Men lurt å være to stykker om jobben slik at man har hjelp til å holde.

Skrevet

Jeg byttet fra badekar til dusjkabinett selv, det eneste som var vanskelig var at veggene er så lange at det er litt vanskelig og manøvrere. 

Anonymkode: 19e5b...a01

Skrevet

Takk for svarene. Er det noe jeg bør være obs på før jeg setter igang? 

Anonymkode: 385f9...045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...