AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Hei dere. Vi lagde et budsjett i dag,og fikk en god oversikt over hvor mye vi egentlig har til overs når vi har betalt alle våre faste regninger og lagt penger til side til mat. Vi er en familie på to småbarn og to voksne.I tillegg til to hunder.Vi har til overs ca. 4000/5000 kr etter alle regninger er betalt og penger til mat er lagt til side. Det vil si 4000kr til kos,aktiviteter, klær,sko til familien. Penger til mat og bensin er allerede satt til side. Jeg synes dette er lite,men mannen min sier at dette er mer enn nok penger når alt av regninger er betalt.Jeg er nok litt uenig,men jeg er da kanskje litt bortskjemt? Vi har alt vi trenger,hus,bil osv. Det å ha to barnehagebarn har jo absolutt gjort at økonomien ikke er som før. Er vant med mye penger til overs etter regninger,så syntes 4000kr er lite. Det må sies at vi har ingen unødvendige regninger,og alle regninger vi har kan ikke kuttes ned på. Hva mener dere?Hvor mye sitter dere igjen med når alle de faste regningene er betalt(når matpenger er lagt til side og du har overført litt penger til en sparekontoen)? Vi vil jo ha en god del mer til overs når barna begynner på skolen. Da blir det bare morgen SFO. Anonymkode: 4032c...2ee
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Vi har utbetalt ca 70 000 kr totalt, bruker ca 40 000 i mnd på renter, avdrag, forsikringer, bil, transport, barnehage, mat, klær, sko, annet »gøy» ++++. Resten går til sparekonto. Har tre barnehagebarn. Anonymkode: 8fe32...e70
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har utbetalt ca 70 000 kr totalt, bruker ca 40 000 i mnd på renter, avdrag, forsikringer, bil, transport, barnehage, mat, klær, sko, annet »gøy» ++++. Resten går til sparekonto. Har tre barnehagebarn. Anonymkode: 8fe32...e70 Oi!Det var mye utbetalt!!!Så mye får ikke vi utbetalt. Anonymkode: 4032c...2ee
annebanane Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 Er sparing inni avsatte penger også, eller lever dere fra lønning til lønning? Sistnevnte gjør at summen på 4000 er lite, men om sparing er lagt av er det en ok sum måned til måned. Men så har dere også selv prioritert valg som kunne spart dere mer penger i hverdagen, som f.eks dyrehold. Er sikkert mer som kunne kuttest inni der om en skulle spart på den harde måten, men så handler det om hvilke prioriteringer dere selv vil gjøre i livet som gjør dere lykkelige da. Dere klarer dere fint på 4-5000 for diverse om dere vil.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 Akkurat nå, Moonwalker skrev: Er sparing inni avsatte penger også, eller lever dere fra lønning til lønning? Sistnevnte gjør at summen på 4000 er lite, men om sparing er lagt av er det en ok sum måned til måned. Men så har dere også selv prioritert valg som kunne spart dere mer penger i hverdagen, som f.eks dyrehold. Er sikkert mer som kunne kuttest inni der om en skulle spart på den harde måten, men så handler det om hvilke prioriteringer dere selv vil gjøre i livet som gjør dere lykkelige da. Dere klarer dere fint på 4-5000 for diverse om dere vil. Sparing er en fast avgift for oss.Så det er satt av Anonymkode: 4032c...2ee
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 Jeg blir matt av folk som setter av penger til sparing og samtidig klager over trang økonomi. Da får man droppe å spare en periode da! Anonymkode: e4af2...988 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 Var ikke mange som svarte.Jaja 😕 Sparing må man ha uansett! Anonymkode: 4032c...2ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå