Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke min historie, men mammas:

Mammas farmor bodde i underetasjen i huset der hun vokste opp.

Ikke lenge etter at hennes farmor var død, skulle mamma og en venninne lete etter servietter nede i 1.etasjen fordi de visste at farmoren hadde hatt en stor samling fine servietter. Serviettene lå vanligvis i et vitrineskap og mamma oppdaget da at skapet var plutselig var låst.

De begynte å lete etter nøkkelen, men uten å ane hvor de skulle begynne en gang ga de opp til slutt. Plutselig får mamma en veldig sterk og merkelig følelse og det var akkurat som om noen ga henne instrukser rett inn i hodet: Nøkkelen ligger i den ene krukken, øverst på hyllen i stuen. 

Venninnen fortalte at mamma i noen sekunder hadde blitt helt hvit og fjern, før hun deretter plutselig visste hvor de skulle lete.

Og der var nøkkelen! Akkurat som mamma hadde "fått beskjed om".

Hun ble ikke redd, men har aldri glemt hendelsen selv om det er mange år siden nå.

Anonymkode: 5f742...c53

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min sin histore; han satt på bussen på vei til jobb (jobber nattevakt så det var ikke tidlig på morgenen, han var ikke trøtt ect) ovenfor han sitter en gammel dame. Bussen stopper, damen blir med videre. 1 sek går, og så er damen borte. Vanished into thin air. Hun måtte ha fysisk gått forbi han. Men hun gjorde ikke det, bare forsvant. Og ingen andre reagerte.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ble fortalt av en ukjent kvinne som satt ovenfor meg ved et bord, at neste jul kom jeg til å være gravid. Jeg lo, for det hadde jeg ingen planer om. Hun sa alvorlig at hun var av sigøyner slekt, og var sikker på dette. Neste jul var jeg gravid..... selv om jeg brukte prevensjon😊

Anonymkode: 84de4...38a

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde vært alvorlig syk i lang tid, ca halvannet år. En natt drømte jeg en levende drøm som handlet om at at jeg ble helbredet. Og det ble jeg 🙏🏻🥰❤️ 

Anonymkode: 1bbba...ee3

• Liker 5
Skrevet
20 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Jobbet med å reparere maskiner de store banka sine hovedkontorer brukte for å drifte sjappene sine.

-Jagde rundt i Oslo sentrum, 

Virkelig jagde, i bil. -Gikk for en "Ulovelig" løsning / Vegvalg, fullt klar over att jeg hadde en Taxi i ræva...

P L U T S E L I G  Bare kliner jeg bremsen i BÅNN... Buss på Høyre side, -hadde Grønt lys,

-skulle bare ha "gunna på"...

DA, -RETT FORAN BILEN MIN KOM DET EN BARNEVOGN SKYTENDE UT, -FORAN BUSSEN...

Prøvde lenge å "Rekonstruere" den... ? Skygge, ? Reflekser i vinduer, ? Sett noe under bussen... ? -M.M.M. ???

(Jeg brukte virkelig tid på det...) -Får "Gåsehud" NÅ! -Dette hendte i Edit: Meg og matte...1985, -IIRC.

ALDRI Kan jeg forklare att jeg ikke pløyde den barnevogna, -med en unge oppi panneflat... A L D R I   ..!

-Seff glad for det...

a.

Dette er så fantastisk bra😂

Anonymkode: 1ac78...ae9

• Liker 3
Skrevet

Var på ferie i utlandet og kjørte firehjuling, etter en halvtime så ville jeg bytte firehjulingen ut. Jeg nekta å kjøre den noe mer, da jeg følte at noe kom til å gå galt. 

En annen i gruppa bytta sin frivillig mot min, han krasja typ 4 min senere. Bremsene slutta å virke 😟 Han fikk en god del skader (ikke livstruende)

Syns synd på han den dag idag (10) år siden. Men han kjørte altfor fort også så jeg kan ikke klandre meg selv for det heller. 

Anonymkode: fa55f...955

• Liker 3
Skrevet

En gang drømte jeg at jeg lå og svevde over senga. Satt bokstavelig talt fasti taket. Og såvåknet jeg fordi det rundt lyspæren i taket tatt på gulvet og knuste. Mistenker det var meg selv utenfor kroppen som skrudde av sokkelen

Anonymkode: 23f92...857

• Liker 4
Skrevet

Er en hendelse jeg aldri kommer til å glemme.

Samme dag som jeg kom hjem fra sykehuset etter fødsel for noen år siden, så skulle jeg rydde litt før jeg la meg. Kastet noe papir som lå på stuebordet, la en plastpose i skuffen der hvor plastposene ligger og satte kjøkkenstolene inntil bordet.

Så skulle jeg bare ut i bilen å hente noe, og da jeg kom inn igjen så står den ene kjøkkenstolen borte ved oppvaskkummen som er et godt stykke unna kjøkkenbordet. Plastposen lå på kjøkkenbenken og papiret jeg hadde kastet lå også på kjøkkenbenken. Da fikk jeg gåsehud for å si det sånn.

Mange vil nok tenke at jeg bare innbilte meg at jeg rydda, men det vet jeg at jeg gjorde. Husker til og med at jeg tenkte hvor godt det endelig var å rydde uten stor gravidmage. Både mannen og eldste barnet lå og sov, og ikke hadde de rukket å stå opp og gjøre dette på den korte tiden det tok å gå ut i bilen heller.

Anonymkode: 814b3...d5c

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en hendelse jeg aldri kommer til å glemme.

Samme dag som jeg kom hjem fra sykehuset etter fødsel for noen år siden, så skulle jeg rydde litt før jeg la meg. Kastet noe papir som lå på stuebordet, la en plastpose i skuffen der hvor plastposene ligger og satte kjøkkenstolene inntil bordet.

Så skulle jeg bare ut i bilen å hente noe, og da jeg kom inn igjen så står den ene kjøkkenstolen borte ved oppvaskkummen som er et godt stykke unna kjøkkenbordet. Plastposen lå på kjøkkenbenken og papiret jeg hadde kastet lå også på kjøkkenbenken. Da fikk jeg gåsehud for å si det sånn.

Mange vil nok tenke at jeg bare innbilte meg at jeg rydda, men det vet jeg at jeg gjorde. Husker til og med at jeg tenkte hvor godt det endelig var å rydde uten stor gravidmage. Både mannen og eldste barnet lå og sov, og ikke hadde de rukket å stå opp og gjøre dette på den korte tiden det tok å gå ut i bilen heller.

Fy søren. Så ekkelt!  😳

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, ^littletoomuch skrev:

Fy søren. Så ekkelt!  😳

Ja, det var det. Skvatt da jeg kom inn og så stolen. Bodde der i 4 år, og merket aldri noe annet der enn denne ene hendelsen. 

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke noe overnaturlig, men det er en merkelig episode som jeg bemerket meg og husker klart og tydelig. 

Jeg kom inn i en neglesalong i utlandet for en del år siden, da jeg var rundt 16 år gammel. Satte meg ned for å få neglene mine stelt, og fikk øye på en eldre dame (kunde), som var den eneste kunden der utenom meg. Hun la også merke til meg, og etterhvert så jeg at hun stirret bort på meg. Plutselig så jeg at hun begynte å gråte - sånn skikkelig. Jeg synes dette var veldig ubehagelig, og jeg aner ikke hvorfor det skjedde, heller. Kanskje minnet jeg om noen hun kjente en gang 🤷‍♀️

Anonymkode: d4fa3...0f8

• Liker 2
Skrevet

En krokrygget mann som sto ute på gårdsplassen til naboen en kveld.Han så litt gjennomsiktig ut og jeg fikk ikke kontakt når jeg sa hei. Kanskje gjenferd? Uansett veldig merkelig.

Anonymkode: 2d198...eab

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)
På 26.1.2020 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Ikke min historie, men mammas:

Mammas farmor bodde i underetasjen i huset der hun vokste opp.

Ikke lenge etter at hennes farmor var død, skulle mamma og en venninne lete etter servietter nede i 1.etasjen fordi de visste at farmoren hadde hatt en stor samling fine servietter. Serviettene lå vanligvis i et vitrineskap og mamma oppdaget da at skapet var plutselig var låst.

De begynte å lete etter nøkkelen, men uten å ane hvor de skulle begynne en gang ga de opp til slutt. Plutselig får mamma en veldig sterk og merkelig følelse og det var akkurat som om noen ga henne instrukser rett inn i hodet: Nøkkelen ligger i den ene krukken, øverst på hyllen i stuen. 

Venninnen fortalte at mamma i noen sekunder hadde blitt helt hvit og fjern, før hun deretter plutselig visste hvor de skulle lete.

Og der var nøkkelen! Akkurat som mamma hadde "fått beskjed om".

Hun ble ikke redd, men har aldri glemt hendelsen selv om det er mange år siden nå.

Anonymkode: 5f742...c53

Hun har nok garantert sett farmoren legge nøkkelen der en gang, og ikke tenkt noe mer over det. Så har det ligget i underbevisstheten fram til denne situasjonen «hentet» fram minnet. Neppe noe merkeligere enn det. 

Endret av Påkrevd
Skrevet
På 26.1.2020 den 1.29, Sliten&kjørt52 skrev:

Ga du hen kjeks.

-Og likte hen kjeksen. ... Ear:

a.

hen 😍

Skrevet

Lånte en bok på biblioteket en gang. Noe med kinesiske greier. Og så sto det : du kommer til å miste noe du aldri finner igjen.

Det ringte på døra, jeg la boka på kjøkkenbenken hvor jeg sto og bladde i den, gikk ut og lukket opp. Da jeg kom tilbake etter noen minutter så var boka borte! Sporløst borte.Og jeg hadde et lite,ryddig kjøkken. Fant den ikke noe sted, hverken da eller senere. Måtte erstatte den på biblioteket!

Anonymkode: b8e32...70c

• Liker 2
Skrevet

Har to stk sølvskjeer som er arvegods. En gang lå de på benken for at jeg skulle pusse de. Den ene ble borte plutselig og jeg beskylte samtlige av husets øvrige medlemmer for å ha rotet den vekk. Jeg letet overalt i flere mnd.

På samme tid gikk morfaren min bort, og jeg hadde lagt merke til at det ofte føltes som om noen gikk i huset. Noen ganger når jeg var alene var det skikkelig bråk. Jeg har alltid trodd på "mer mellom himmel og jord enn vi aner" men med litt irrasjonell skepsis til det hele, og følte at han gikk der og sulla fordi han ikke var fornøyd med et eller annet. En dag ble jeg irritert og langet ut at han fikk se å komme seg ut herfra for her hadde han ingenting å gjøre - mitt hus nå. Og like etterpå slo det over meg at han hadde kanskje tatt den skjeen, så jeg ropte ut at han fikk komme tilbake med den før han dro sin vei.

Like etterpå lå skjeen ved siden av microen og det har vært stort sett stilt siden.

• Liker 1
Skrevet

Skulle montere et treningsapparat jeg hadde kjøpt, og hadde lagt skruer, skiver og muttere i riktig rekkefølge på golvet ved siden av meg. Verktøyet som fulgte med var vanskelig å bruke, så jeg gikk for å hente en skiftenøkkel. Da jeg kom tilbake var den ene mutteren vekk! Jeg har lett over alt, mannen har lett, og vi finner den ikke. Jeg var alene i huset da det skjedde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...