Gå til innhold

Kul i brystet

Cathie

Anbefalte innlegg

Jeg fant en kul i den ene puppen min i dag.. Vet at det som regel ikke er noe farlig, men sitter med en litt ekkel følelse inni meg nå... Håper på å få legetime i morgen, men er det noen som har vært i gjennom disse undersøkelsene før? Som kan fortelle meg litt hva som skjer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Jeg var hos legen og fikk sjekket en kul for et år eller to siden. Han kjente enkelt og greit etter, men fant ikke noe som skilte seg ut.

Når man er ung og ikke har fått barn har man veldig mange kjertler så det er vanskelig å oppdage slike kuler. Jeg falt til ro med at legen ikke kunne finne noe, men finner fremdeles denne kulen. Det positive er at jeg har samme kul på samme sted i det andre brystet så jeg antar det bare er en kjertel.

Hvis legen finner en kul vil han sende deg på mammografi eller ultralyd. De bruker sjelden mammografi på unge jenter pga alle kjertlene.

Håper alt er bra med deg!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei!

Jeg var faktisk og sjekket en kul i mitt bryst forrige uke!

Det begynte med at jeg fikk legetime fort (sier du det er en kul i brystet tar de som oftest inn veldig raskt), legen min gadd ikke kjenne på kulen min engang, bare sendte meg videre til mammografi.

Jeg dro dit fem dager senere, og var skikkelig redd for hva de ville finne. (masse brystkreft i familien, og jeg er en som alltid tror det værste :oops: )

Der tok de først et sett med røntgenbilder, så ville de ha et sett til, og deretter måtte jeg inn til ultralyd (!).

Alt på under en time! :-)

Etter alle bilder, og litt "klemming" på kulen av legen fant de ut at det var en fettkul.

Grunnen til at jeg plutselig hadde fått dette var antageligvis at jeg nettopp har gått ned en del i vekt utenom puppene, fordi fettet i de heller "klumper" seg sammen fremfor å bli slanket vekk.

Altså ingenting farlig :wink:

Kan være så mange grunner til at man kjenner kuler, men få deg en time hos lege, så går det nok greit! :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...