AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Barnet går i 6. Kkasse og har hatt der vi ttenger av klær og utstyr. Etter barne nå det siste året har begynt og være hos sin far en helg eller to i mnd kommer aldri klærne tilbake. Jeg har dårlig råd og kan ikke fortsette med å fylld barnefar sine klesskap. Nå må barnet låne klær av meg for å ha nok til og gå på skolen ren og skikket. Er dritt lei. Har prøvd å mase om det men det blir aldri bedre. Hva skal jeg gjøre for nå har jeg prøvd alt untatt å selv gå inn å lete etter dem. Og det kan jeg ikke pga barnefar ikke oppfører seg stabilt rundt meg. Så da vil han klikke. Hvordan få det ril og gå rundt nå når jeg ikke får lønn pga permitering fra jobb, jeg kan ikke fortsette å kjøpe nye klær en til to ganger i mnd. Anonymkode: d1575...ea2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Be ungen ta med noen av klærne hjem? Også dropper du å sende med klær til samvær. For det er nok mer enn nok klær hos han. Jeg hadde nok tatt en skikkelig prat med farom at klærne må være med hjem igjen, eller så må han kjøpe nye klær å ha dær hos barnet. Hadde også gått inn å funnet frem klærne og tatt de med meg. Anonymkode: e4933...a36 35
Populært innlegg Ulven Skrevet 23. januar 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 23. januar 2020 Så lenge far har tøy liggende fra tidligere samvær, skulle det ikke være nødvendig å sende med ytterligere tøy. Men en 6 klassing burde kunne klare å ta med tøyet hjem, så her må det en prat til. 61
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 Barnet er gammelt nok til å ta med seg klær hjem igjen, eventuelt smugle det med seg om det har en bag med seg f.eks. Anonymkode: e5de8...a06 17
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 Har prøvd å få barnet til ig gjøre det. Men nei "glemmer det", finner ikke etc. Og barnefar gir faen.. jeg kan IKKE risikere at barnefar klikker ved at jeg går inn der. Jeg ha brukt tusenvis av kr og timer på terapi etter han i åresvis var voldelig mot meg. (Han er ikke voldelig mot barnet) Så jeg trenger faktisk gode råd, ikke bedrevitere. Skrev jo at d ikke er noe jeg kan gjøre. Aktså trampe inn der. Anonymkode: d1575...ea2 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Be ungen ta med noen av klærne hjem? Også dropper du å sende med klær til samvær. For det er nok mer enn nok klær hos han. Jeg hadde nok tatt en skikkelig prat med farom at klærne må være med hjem igjen, eller så må han kjøpe nye klær å ha dær hos barnet. Hadde også gått inn å funnet frem klærne og tatt de med meg. Anonymkode: e4933...a36 Har begynt å droppe det, så sende med klær ned. Men ender opp med at barnet som er nydusjet blir bedt om å dusje der nede får klær som er for smått på seg og da blir det han hadde på seg liggende igjen der nede. Vurderer å få barnet til og våkne. Ka det dra på skolen uten klær.. for om jeg ikke hadde lånt bort mine klær nå hadde d vært resultatet. Anonymkode: d1575...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 Ikke send mer klær med. Det må jo være nok der. Har noen spurt deg om å sende klær med barnet? Kan du ikke si ifra til far at du antar at barnet har nok klær hos ham og derfor sender du ikke klær med barnet og at han får kjøpe inn hvis det er noe som mangler? Anonymkode: c9db0...eb2 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #8 Skrevet 23. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke send mer klær med. Det må jo være nok der. Har noen spurt deg om å sende klær med barnet? Kan du ikke si ifra til far at du antar at barnet har nok klær hos ham og derfor sender du ikke klær med barnet og at han får kjøpe inn hvis det er noe som mangler? Anonymkode: c9db0...eb2 Blir bedt om å ta med d ene og det andre. Men han er sint allerede fordi jeg nekter. Så jeg ser mørket i tunellen bare nå. Anonymkode: d1575...ea2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #9 Skrevet 23. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir bedt om å ta med d ene og det andre. Men han er sint allerede fordi jeg nekter. Så jeg ser mørket i tunellen bare nå. Anonymkode: d1575...ea2 Ta kontakt med familievernkontoret... Anonymkode: c9db0...eb2 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #10 Skrevet 23. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med familievernkontoret... Anonymkode: c9db0...eb2 Er i kontakt med dem. De kan jo ikkd gjøre noe med det. Anonymkode: d1575...ea2
CabinCruiser Skrevet 23. januar 2020 #11 Skrevet 23. januar 2020 Du får få en voksen, avbalansert mann (eller kvinne) til å hente barnet etter samværshelg og samtidig klærne? 13
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #12 Skrevet 23. januar 2020 7 minutter siden, CabinCruiser skrev: Du får få en voksen, avbalansert mann (eller kvinne) til å hente barnet etter samværshelg og samtidig klærne? Hvordan skal den personen kjenne igjen klærne blandt de to voksne sine der og de 3 andre barna? Jeg har ikke bilde av alt likspm Anonymkode: d1575...ea2
CabinCruiser Skrevet 23. januar 2020 #13 Skrevet 23. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal den personen kjenne igjen klærne blandt de to voksne sine der og de 3 andre barna? Jeg har ikke bilde av alt likspm Anonymkode: d1575...ea2 Den voksne kan si "hei XX (insert name på barn her), kan du gå å pakke klærne dine før vi drar?" ? 14
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #14 Skrevet 23. januar 2020 7 minutter siden, CabinCruiser skrev: Den voksne kan si "hei XX (insert name på barn her), kan du gå å pakke klærne dine før vi drar?" ? Jeg pleier å ringe barnet å gi beskjed.. men det hjelper ikke. Anonymkode: d1575...ea2
CabinCruiser Skrevet 23. januar 2020 #15 Skrevet 23. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å ringe barnet å gi beskjed.. men det hjelper ikke. Anonymkode: d1575...ea2 Nei, men det hjelper kanskje når man fysisk står der og skal dra og at det er en beskjed som blir gitt til barnet, hvor barnet ikke kan si "sry glemte det" i etterkant? Det var mye problematisering av løsninger her. 34
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #16 Skrevet 23. januar 2020 7 minutter siden, CabinCruiser skrev: Nei, men det hjelper kanskje når man fysisk står der og skal dra og at det er en beskjed som blir gitt til barnet, hvor barnet ikke kan si "sry glemte det" i etterkant? Det var mye problematisering av løsninger her. Det tar over en time å kjøre, vi møtes på halvveien. Skjønner at det blir mye problematisering av løsningene her. Men det har gått i stå for meg og. Ikke betaler far bidrag heller. Aldri gjort etter fødsel selv om jeg gar vært 100% alenemor frem til nå det siste året når de har forsøkt samvær.. det bare ødelegger alt jeg har bygget opp. Frustrerende Anonymkode: d1575...ea2
Krok1 Skrevet 23. januar 2020 #17 Skrevet 23. januar 2020 Veldig enkelt. Anmelde for tyveri. Om det virkelig ikke er noen annen utvei, ingen andre som kan hente eller ta med klærne og far nekter. Blir helt utrolig lei meg av å lese her inne hva skilte foreldre drar barna sine gjennom. Stakkars gutt. Skjønner jo ikke at det må sendes med så mye klær for en helg, men gjort er gjort. 10
Krok1 Skrevet 23. januar 2020 #18 Skrevet 23. januar 2020 Eller så tenker jeg jo at det er en sak for barnevernet at en far nekter å forsyne barnet sitt med klær, så han må ha mammas klær på skolen. Da ville det bli slutt på samvær her... 14
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #19 Skrevet 23. januar 2020 6 minutter siden, Krok1 skrev: Veldig enkelt. Anmelde for tyveri. Om det virkelig ikke er noen annen utvei, ingen andre som kan hente eller ta med klærne og far nekter. Blir helt utrolig lei meg av å lese her inne hva skilte foreldre drar barna sine gjennom. Stakkars gutt. Skjønner jo ikke at det må sendes med så mye klær for en helg, men gjort er gjort. Er bare et skift, men likevel når det blir et skift optill 2 ganger i mnd i et år blif d mye. Og her har jeh måttet bytte ut hele kleskapet 2 ganger i året de siste 3 årene pga enorm vekst i barnet. Så nå har jeg en grense på litt klær sånn at jeg klarer det på min inntekt. Men da attpåtill blir d igjen hos far, så er jeg permittert fra jpbb uten lønn nå. Da sier d seg selv at det stopper opp da. 7 minutter siden, Krok1 skrev: Eller så tenker jeg jo at det er en sak for barnevernet at en far nekter å forsyne barnet sitt med klær, så han må ha mammas klær på skolen. Da ville det bli slutt på samvær her... Har helt ærlig vurdert det, tenkt tanker som at "er d så ille rotete der at de ikke finner et skift igjen etter en eller to netter med besøk"... henger som en tanke over meg at jeg er blitt usikker på den faktiske situasjonen hos far.. kanskje d er ille der og de burde fått hjelp. Har selv hatt hjelp fra BV når det var tøffe tider her. Kpm godt med Anonymkode: d1575...ea2
Hedda-78 Skrevet 23. januar 2020 #20 Skrevet 23. januar 2020 Neste gang kan du jo kjøre hele veien for å hente i stedet for å møtes på halvveien. Si du har et ærend i nærheten uansett, så du kan likegodt hente barnet i samme slengen. Når du står på trappa, gir du beskjed til barnet, mens faren hører det, at " du har jo glemt en del klær her, nå kan vi jo ta det med hjem mens vi husker det. Pappa vet nok hvor det er, så han kan hjelpe deg å finne frem alt sammen". 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå