AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Ungene legges mellom 20-21. Jeg ligger i senga med dem til de sovner. Etter en lang dag, blir jeg så trøtt av å ligge der at det eneste jeg klarer å motivere meg selv til å gjøre, er å komme meg til sofaen for å se på tv eller surfe nettet. Egentlig vil jeg bruke tiden til å gjøre noe mer givende. Så hva et ditt beste tips til å 0komme deg opp fra sofaen? Anonymkode: 052dd...26c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Jeg har ingen tips, jeg vil bare si at jeg aldri har gjort noe produktivt etter kl. 21 en eneste dag med barn i hus 😅 Anonymkode: 7c928...50a 10
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 Vanskelig å si. Kroppen og psyken er sammensatt. Men for meg er det tydeligvis viktig å være i aktivitet. Med engang jeg setter meg ned, så begynner latmakken å ta meg. Trist egentlig, fordi jeg kan knapt sette meg ned før hele kroppen sovner inn. Anonymkode: 58abb...c37
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 Tror ingen orker noe produktivt etter ungene er i seng. Vi er mennesker, ikke maskiner. Hvile er en nødvendighet. Anonymkode: 0128e...746 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 Legg deg samtisig med ungene og stå heller opp 1-2 timer før de står opp. Da får du hvilt, gjort det du må og får egen tid før dagen starter 😊 Anonymkode: 18551...6a7 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg deg samtisig med ungene og stå heller opp 1-2 timer før de står opp. Da får du hvilt, gjort det du må og får egen tid før dagen starter 😊 Anonymkode: 18551...6a7 Støtter denne! Greier av og til å snike meg opp uten at 4-åringen merker det. Sykt digg med morgenkaffe i stillhet Anonymkode: 8a4b3...799 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 Jeg legger meg ikke ned sammen med ungene ved leggetid og de legges til anbefalt tid ifht alder (kl 19-19:30). Så jeg får både utrettet en del på kvelden og slappet av! Anonymkode: d751d...140 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #8 Skrevet 23. januar 2020 Legger meg ikke ned med dem, men hender jeg skifter til treningstøy og løper en tur rett etter de har lagt seg. (Da er det avgjørende å ikke sette seg ned før du går ut, ellers kommer du deg aldri ut...) Vet ikke hvorfor det hjelper å ha skiftet på forhånd, men det gjør det. Mine barn sover 19:30 da. Får ikke gjort noe særlig etter kl 21, da jeg som regel legger meg kl 21:30. 😴 Anonymkode: 5b83f...538 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #9 Skrevet 23. januar 2020 Godt å høre det er flere! Mine legger seg til 19.30-20. Får da ryddet litt, litt forefallende husarbeid, tur med hunden og etterpå er jeg et slakt på sofaen🙈 kunne også ønske jeg orka mer. Holder gjerne på med håndarbeid mens jeg ser på tv da... trening legger jeg inn i hverdagen(til og fra jobb/barnehage) så jeg har ok samvittighet. Anonymkode: ae0a4...b80 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #10 Skrevet 23. januar 2020 Jeg rydder og vasker mens barnet er våkent. Jeg trenger også tid for meg selv, så det er ikke aktuekt å bruke de to-tre timene før egen leggetid på å vaske hus. Nå er vi to voksne i husholdningen da, slik at den ene tar seg av barnet mens den andre rydder/vasker/baker brød/lager middag etc. Om det er vær for det sender jeg gjerne gubben ut med ungen, eller så drar han til foreldrene sine (juks, da får han slappe av mens andre underholder). Om jeg nå er alene så kan jeg bruke tv i en liten stund for å få ryddet, eller lar mini sitte på kjøkkenbenken mens jeg kokkelerer, jeg har tatt henne i bæresele for å få vasket men hun syns ikke det er SÅ gøy å være i sela innomhus så det er sjeldent. Anonymkode: c0e14...ca6 3
Vera Vinge Skrevet 23. januar 2020 #11 Skrevet 23. januar 2020 Hvis jeg skal gjøre noe aktiv etter barnas leggetid, planlegger det. Om jeg skal trene, skifter jeg til treningsklær før barna legges. Men, jeg trener nå av og til den siste timen før de legger seg, eller at jeg drar og trener når mannen skal legge barna. Jeg blir trøtt på kvelden, og vil også bruke tid på avslapning. Har ikke ambisjoner om å få gjort masse fornuftige ting etter kl 21, hvertfall, da er det sofatid. Men jeg strikker ofte på kvelden, da, så da føler jeg at jeg gjør noe produktivt selv om jeg ser på tv. Evt hører jeg på podcast eller lydbok. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #12 Skrevet 23. januar 2020 Jeg har også pleid å legge meg med barnet, men endte opp med at jeg sovnet selv.. Du må lære de å sovne selv, gi de lydbok el, da rekker du ikke å bli så daff.. Eller send de tidligere i seng, så de kan lese en bok el. Og det er ikke noe galt i lat egentid etter barna har lagt seg😊 Anonymkode: f3031...196 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #13 Skrevet 23. januar 2020 "Just do it" Anonymkode: 36b00...42e
Luckiness Skrevet 23. januar 2020 #14 Skrevet 23. januar 2020 Barnet vårt sovner senest 20. Etter det gjør vi unna diverse husarbeid raskest mulig. Tar ut/inn av oppvaskmaskinen, setter på en klesvask, vasker over kjøkkenet/vasker badet/støvsuger/osv etter behov. Tar stort sett maks en halvtime når vi er effektiv og går i gang med det med en gang. Etter det slapper vi bare av. Bytter på hvem som legger barnet. Så regelmessig legger den ene, mens den andre er ute å gjør ærend/trener/er sosial. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #15 Skrevet 23. januar 2020 Jeg pleier å rydde stua og kjøkkenet, gjerne vaske litt klær osv, så setter jeg meg ned hvis det er tid igjen. Og vet du hva, jeg tror jeg hadde fått det langt bedre fysisk om jeg heller gjorde som deg og satt meg i sofaen med telefonen. I dag fikk jeg tid til det, og det er så godt. Anonymkode: dfd8c...d57 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #16 Skrevet 24. januar 2020 Jeg er alene hver ettermiddag og kveld, og ungene er nærmest umulig å få lagt. Det tar fort 1-1,5 time. Husarbeid er derfor utelukket når de først sovner. Jeg rydder og vasker fortløpende gjennom ettermiddagen. Når ungene skal legges går det fort to timer til stell, legging osv. Etter det er jeg slakt eller drar på trening når mannen kommer hjem. Dersom du har behov for å være produktiv er mitt beste tips å sette i gang uten å tenke eller sette deg ned. Anonymkode: ccbce...d02
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #17 Skrevet 24. januar 2020 Jeg er en rar skrue jeg føler jeg ikke har noe energi til å rydde/vaske på ettermiddagen eller tidlug kveld. Men etter 12 om kvelden så får jeg energi å kan gjerne gjøre diverse husarbeid i to timer i strekk. Anonymkode: 920bc...215
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #18 Skrevet 24. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ungene legges mellom 20-21. Jeg ligger i senga med dem til de sovner. Etter en lang dag, blir jeg så trøtt av å ligge der at det eneste jeg klarer å motivere meg selv til å gjøre, er å komme meg til sofaen for å se på tv eller surfe nettet. Egentlig vil jeg bruke tiden til å gjøre noe mer givende. Så hva et ditt beste tips til å 0komme deg opp fra sofaen? Anonymkode: 052dd...26c Nå sier du ingenting om dere er to eller, om mannen jobber kveld eller om du er alenemor. Men jeg går ut ifra det er en av de to siste siden du sier du legger deg med ungene og ikke nevner mannen din. Om ungene dine legger seg mellom 20-21 er de store nok til at du ikke trenger å ligge i sengen til de sovner. Så første tips er å slutte å legge seg i sengen med ungene! Om du gjør dette kun fordi du synes det er veldig koselig er det en helt annen sak. kan du prøve å bare ha det som rutine i helgene? Dere kan ha lange morgener sammen å lese bok i sengen, det trenger jo ikke være på kvelden. I hverdager ikke legge deg ned med dem men prioriterer alenetiden. Anonymkode: 15082...781 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #19 Skrevet 24. januar 2020 Hva med å sette opp en plan? Så gjør du det bare? Jeg personlig pleier å rydde stua og ta oppvask, men det kan ikke ta for lang tid, jeg har tv serier jeg skal se på. Anonymkode: 086c2...131
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #20 Skrevet 24. januar 2020 Jeg rydder og vasker kjøkkenet pluss setter på en klesvask. Mopper ved behov. Liker å stå opp neste dag til dn ryddig bolig Anonymkode: 513ec...b34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå