Gå til innhold

Hvordan taklet din tenåring skilsmisse ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi som foreldre står overfor en mulig skilsmisse.

Vi er foreldre til to gutter, en 17 åring og en 20-åring.
Det er mannen min som vil  skille lag, da han har  funnet en dame som han synes passer bedre for han.
Jeg har akseptert at han er utro. Han sier han trenger mer lidenskap i forholdet vårt, enn det han gir. 
Det er riktig, jeg tenner ikke på han, det har jeg ikke gjort på mange år. Men vi har hatt sex, noen ganger mer, aldri ganger mindre. Men jeg stiller opp hvis behovet hans er der.
Vi er veldig forskjellige, men har levd godt med det i snart 30 år.
Han er ekstrovert og jeg er introvert. Jeg liker ro og stillhet, mens han trives best med å ha sosial omgang med folk.

Nå er ikke akkurat en skilsmisse det største problemet for meg her og nå.
Det er mest barna mine som jeg tenker på, selv om de snart er voksne begge to.
Vi har tatt samtalen med de i dag. 20 åringen tok den tilsynelatende godt. Men man vet aldri.
17-åringen sa til meg etterpå alene med meg at han synes faren var "jævla fucka", som hadde vært og er utro.
Han skjønte heller ikke at jeg aksepterte det. Jeg sa jeg hadde to valg, enten akseptere det, eller lage et leven ut av det.
Jeg er ikke av den sjalu typen, har aldri vært. Jeg har lett for å sette meg inn i andres situasjon.

Noen synes kanskje jeg gjør en stor greie ut av det med barna, siden de snart er voksne.

Men jeg lurer på, hvis dere har, eller har hatt barn i den alderen - hvordan taklet barnet ditt/deres når deres sa at dere skulle skilles ?
Og hvordan gikk det etterpå ?
Jeg må legge til at det er jeg som kommer til å beholde huset, og ungene vil bo her permanent.
Det er mannen min som flytter, om han da ikke angrer seg på veien. Vi har tross alt hatt det godt og trygt, i alle fall slik jeg ser det.

Slik det ser ut nå, så kommer ungene til å bo hjemme noen år til.

Er det noen som har noen innspill, egne erfaringer, har noen gode råd, eller hva som helst i den situasjonen vi og barna er i ?

Anonymkode: a6dad...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...