Gjest Skolejente Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 ønsker å kjøpe leilighet. Han har fast inntekt, o overkant av 300 000,- i året, jeg får fortsette å ha min overgansstønad 1 år til+ at jeg får barnebidrag underholdningsbidrag + stipend og studielån nå som jeg studerer. Vi har vel ca 25 000,- mnd tilsammen, og betaler 10 000,- i lån og husleie pr. dags dato. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor INGEN kan tilby oss et lån. Dersom vi låner 1,3 mill, betaler ned vår gjeld OG kjøper leilighet, vil vi ha mindre i faste utgifter pt. mnd. enn det vi har i dag. Er så forbanna nå! Det er greit at jeg er student, og vil sannsynligvis ikke være ferdig før om fem år, men jeg vil likevel ha en månedlig utbetaling på over 10 000,-. Må bare få ut frustrasjonen... ER DET NOEN SOM HAR RÅD TIL OSS?
Fakse Skrevet 5. juni 2005 #2 Skrevet 5. juni 2005 Dere må få skriftlig avslag fra en bank, og kan da søke lån hos husbanken.
Gjest skolejente Skrevet 5. juni 2005 #3 Skrevet 5. juni 2005 Har sjekket kriteriene for 100 % finansiering hos Husbanken, men der har vi for høy inntekt tilsammen til å kunne få lån... Må vi da evn søke egenkapital-lån i Husbanken, og prøve å få lån i privat bank i tillegg, eller likevel forsøke å få 100 % i Husbanken?
Fakse Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 Vet ikke, har ikke så inngående kjennskap til det. Et vennepar av meg fikk nettopp avslag på å få lån. De løste det med at foreldrene tok lån, kjøpte huset, og "gav" huset til venneparet mitt som selvfølgelig betjener lånet.
Gjest skolejente Skrevet 5. juni 2005 #5 Skrevet 5. juni 2005 Bare så synd at ingen av oss har foreldre med den muligheten... :-( Vrir virkelig hodet rundt for å prøve å finne løsninger, men det ser ut som vi blir gående i denne håpløse situasjonen.