AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Fikk pacemaker for en md siden. Lurer på om d er noen her som også har fått og som jeg kan spørre om noe jeg lurer på? Jeg har spurt legen, men denne tror ikke helt på at jeg kjenner det jeg kjenner. Så - hvor lang tid tok det før du «ikke kjente» pm’en/ikke tenkte over at den var der? Kanskje det går en stund, at det tar litt tid før kroppen blir vant med den? Har du hatt noe dunk eller ubehag i den? Har du merket ubehag av mobiltlf nær den? Jeg har fått motstridende beskjeder om bruk av mobiltlf på samme avdeling... Hvis du har hatt den en stund - er det noe du må være oppmerksom på eller går livet som vanlig? Fikk du andre ubehag etter operasjonen? På forhånd tusen takkfor svar Anonymkode: 1810b...a9a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Jeg har ICD, altså kombinert hjertestarter og pacemaker. Den kan både justere hjerterytmen min, og eventuelt også gi meg støt om hjertet stanser. Jeg hatt den i tre år. Det tok noen måneder før jeg hadde vent meg til å ha den, og fremdeles kjennes den ut som et fremmedelement. Jeg merker den mest når jeg feks snur meg i senga, eller må strekke venstre arm høyt. De første månedene føltes den veldig «tung» ut, men nå merker jeg ikke vekten av den, bare at det fysisk er en «boks» rett under huden. Jeg har en «boks» på soverommet, som leser av ICDen på et visst tidspunkt hver natt, og den sender så informasjonen til hjertepoliklinikken på sykehuset. Med jevne mellomrom får jeg brev derfra om at alt er fint, og om de har sett «noe», har jeg blitt kallet inn på en ekstra sjekk. Har du noe lignende? Jeg innbilte meg at jeg kunne kjenne maskinen gjøre litt av hvert de første ukene, men etter hvert klarte jeg å slappe mer av. Jeg har fått beskjed om å helst snakke i mobilen på høyre side, altså lengst vekke fra ICDen. Det hender jeg glemmer dette, men har ikke merket noe ubehag. På flyplasser og lignende steder, må jeg selvsagt si i fra at jeg ikke kan gå igjennom vanlig sikkerhetskontroll (viser «pacemaker-kortet» mitt, og må deretter bli sjekket for hånd). Jeg må passe på at jeg ikke får direkte slag/spark mot ICDen, så en del idretter er utelukket. Og det var litt av en kabal som skulle gå opp da jeg måtte ta MR i fjor! Bortsett fra dette så lever jeg et helt normalt liv. Hilsen kvinne på 40. Anonymkode: 90918...f24
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 Ts her: tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Det hjalp meg veldig. Jeg hadde loop-recorder først, med et registreringsapparat hjemme som sendte informasjon til sykehuset. Har ikke noe hjemme nå med pm’en. Jeg skal visst inn til kontroll 1-2 ganger i året. Veldig fint å kunne få info fra en som har vært gjennom det samme, takk 😀 Anonymkode: 1810b...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her: tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Det hjalp meg veldig. Jeg hadde loop-recorder først, med et registreringsapparat hjemme som sendte informasjon til sykehuset. Har ikke noe hjemme nå med pm’en. Jeg skal visst inn til kontroll 1-2 ganger i året. Veldig fint å kunne få info fra en som har vært gjennom det samme, takk 😀 Anonymkode: 1810b...a9a Bare hyggelig. ❤️ Anonymkode: 90918...f24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå