AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Jeg har tynt, fint hår og sliter med å få volum i håret i hodebunnen. Volum i selve håret går fint med de fleste volumproduktene. Har brukt slikt hårpudder, men mistenker det sliter mye på håret. Tupering er ikke aktuelt. Noen som har tips? Håret mitt er mellomlangt og noe oppklippet. Anonymkode: 8f834...e1c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Har samme hårtype som deg og jeg må føne håret med volumprodukt for å få antydning til volum. Da er det volummousse som funker best på meg. Tørrshampo på dag to etter dusj(dusjer håret annenhver dag). Jeg tester alltid nye produkter i jakten på drømmeproduktene, og hittil er noen av mine volumfavoritter fibermoussen og tørrshampoen fra Lernberger Stafsing(fåes kjøpt på kicks). Liker også Bed Head sin «small talk». Pluss at jeg alltid bruker volumshampo og balsam(varierer merke, prøver alltid noe nytt). Anonymkode: ba67f...3a9 1
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2020 #4 Skrevet 25. januar 2020 Etter mange års prøving har jeg kommet fram til at jeg må blande to stykker. Blander de i en tom hårpaste-beholder. https://www.lyko.no/loreal-paris/loreal-paris-matt-messy-paste?gclid=Cj0KCQiAyKrxBRDHARIsAKCzn8yHJyotrzmsgn1DhJxpt9YwXs9vAm78oLt7q0OiDaQX6Em-lvcrjI4aAlYEEALw_wcB https://www.blivakker.no/product/3081624?gclid=Cj0KCQiAyKrxBRDHARIsAKCzn8xRUQONTwPXw4ulQlcPIbJJYIFz4FJfYM0A1WseizZn3XlsCdTfMeoaAgFEEALw_wcB Bruker også litt Osis hårpudder og noen ganger tørrsjampo.
Krok1 Skrevet 25. januar 2020 #5 Skrevet 25. januar 2020 Prøv sjampobar fra Lush. Har en som skal gi sånn "saltvannshår" effekt. Elsker den!
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2020 #6 Skrevet 25. januar 2020 2 minutter siden, Krok1 skrev: Prøv sjampobar fra Lush. Har en som skal gi sånn "saltvannshår" effekt. Elsker den! Har du en link?
Krok1 Skrevet 25. januar 2020 #7 Skrevet 25. januar 2020 25 minutter siden, Apocalypte said: Har du en link? https://www.lushnorge.no/produkt/har/sjampo-i-fast-form/seanik
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #8 Skrevet 25. januar 2020 Jeg bruker Living Proof root lift. Samt et saltvannsspray (ikke mye) i lengdene. Vasker håret. Lar det lufttørke til det er ca 60% tørt. Sprayer i røttene, så litt saltvannsspray - viktig å løfte håret, å spraye på ytterste håret har motsatt effekt da det bare tynger. Og være forsiktig med mengden produkt - alle nevnte produkter virker mot sin hensikt om man bruker for mye. Jeg bruker Dyson Airwrap. Men før jeg kjøpte denne fønet jeg med rundbørste. Da har jeg volum i 5-6 dager, til neste vask. Føning og hvordan dette gjøres er mye viktigere for volum og glans en produkter alene. Anonymkode: 6a5c9...f1f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 Dytter, takk for svar. Anonymkode: 8f834...e1c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #10 Skrevet 20. februar 2020 Har samme hårtype som deg. Synes alt jeg putter i hodebunnen gjør håret fort fett og det eneste som faktisk funker og holder på volumet gjennom uka er hvis jeg tupperer etter vask og fester med hårspray. Når det da børstes gjennom og blir slett på kvelden holder fortsatt volumet. Anonymkode: 2aec6...378
Lykkehjerte Skrevet 20. februar 2020 #11 Skrevet 20. februar 2020 En kollega plages med flatt og tynt hår. Hun pleier å ta rot volum permanent. Har sett resultatet før og etter. Det er som natt og dag. Håret løftes litt opp fra røttene/hodebunnen. Man kan ikke se at håret er behandlet i etterkant, annet enn at håret ser fyldig og flott ut. Alle behandlinger sliter ekstra på tynt hår, men denne typen ser ut til å være en ganske skånsom mot tynt hår, fordi det er bare en liten del av håret som blir behandlet ved rot permanent. Det holder visst ganske lenge også, blir mer volum og mindre fett, og man slipper den daglige jobben med produkter og evt tupering.
Newbeginnings Skrevet 21. februar 2020 #12 Skrevet 21. februar 2020 Bruker Redken volume high rise styler gel i vått hår før føning og litt osis dust it powder etterpå+ littegrann hårspray. Og olje kun i tuppene.
Villa123 Skrevet 21. februar 2020 #13 Skrevet 21. februar 2020 (endret) For å få mest volum kan det beste være å. Spraye i en volumspray etter du har dusjet og så føne håret opp ned. Prøv å spray og føn håret nærme hodebunnen. Endret 21. februar 2020 av Villa123
Villa123 Skrevet 21. februar 2020 #14 Skrevet 21. februar 2020 På 20.2.2020 den 4.24, AnonymBruker skrev: Har samme hårtype som deg. Synes alt jeg putter i hodebunnen gjør håret fort fett og det eneste som faktisk funker og holder på volumet gjennom uka er hvis jeg tupperer etter vask og fester med hårspray. Når det da børstes gjennom og blir slett på kvelden holder fortsatt volumet. Anonymkode: 2aec6...378 Hvis du sliter med fett hår, kan det være fordi du bruker for mange produkter i håret. Prøv å nesten ikke bruke noen produkter og håret ditt kommer ikke til å bli fett. Når du dusjer bør du også skylle hodebunnen godt før du tar i såpe, og så massere såpen godt inn i hodebunnen. Og hvis du vil ha mye volum bør du føne håret opp ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå