AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Jeg har et ønske om å ta fagbrev/yrkesrettet utdanning for å øke min kunnskap og kanskje få en seriøs jobb. Men jeg er ikke flink på å bidra til arbeidsmiljø, er på jobb for å utføre oppgavene og vektlegger ikke det sosiale mer enn normal høflighet. Av de retningene jeg har sett på er logistikkoperatør, men det er ikke veldig mange jobber innen det her, i tillegg er jeg redd for å ikke mestre det, siden hurtighet er et fortrinn. Kontorarbeider innebærer telefonering så det er ganske utelukket, samt at sånne arbeidsplasser virker å vektlegge trivsel i pausene. Noen som har kjennskap til ulike retninger/jobber som innebærer selvstendig jobbing med ikke for stort fokus på sosial omgang med andre som ikke er renhold? Anonymkode: 19681...5f3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Arkivmedarbeider? Anonymkode: a19c8...10b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har et ønske om å ta fagbrev/yrkesrettet utdanning for å øke min kunnskap og kanskje få en seriøs jobb. Men jeg er ikke flink på å bidra til arbeidsmiljø, er på jobb for å utføre oppgavene og vektlegger ikke det sosiale mer enn normal høflighet. Av de retningene jeg har sett på er logistikkoperatør, men det er ikke veldig mange jobber innen det her, i tillegg er jeg redd for å ikke mestre det, siden hurtighet er et fortrinn. Kontorarbeider innebærer telefonering så det er ganske utelukket, samt at sånne arbeidsplasser virker å vektlegge trivsel i pausene. Noen som har kjennskap til ulike retninger/jobber som innebærer selvstendig jobbing med ikke for stort fokus på sosial omgang med andre som ikke er renhold? Anonymkode: 19681...5f3 Jeg kjenner meg veldig igjen i karakteristikkene du presenterer (finnes ikke sosial, hater å prate med folk jeg ikke kjenner, føler ikke jeg har noe bidrag til arbeidsmiljøet, etc.). Men jeg jobber på kontor (innenfor IT). Har fortsatt aldri måttet ta en telefonsamtale i jobbsammenheng og har jobbet der i tre år nå. Anonymkode: 4d50d...116
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 Data entry, arkiv, yrkessjåf? Anonymkode: 48357...c45
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 Ulike jobber som innebærer nattevakt. F.eks brannvakt i et vekterfirma. Kontorarbeid må ikke innebære telefonering, kontorarbeid kan jo være alt mulig. Jeg var litt som deg da jeg var yngre. Da jobbet jeg på kontor med data og registrerte lab-meldinger. Jeg pleide å bare spise lunsjen min på kontoret, var ikke noe problem. Har du noen interesser da? Eller er du på jakt etter hva som helst? Anonymkode: b73bc...b37 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 Det er blitt sånn at du skal helst være "Jack of all trades" hvis du skal bli vurdert som aktuell for en jobb. Da må du nesten regne med å ta dataarbeid, telefoner og logistikk som en naturlig del av arbeidet. Før hadde de egne folk til hver av de oppgavene. Men alt skal effiktiviseres. Snart kommer robotene også å tar over for endel arbeid. Gled dere. Anonymkode: ddf6b...03b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 Sjåfør; lastebil, lokfører, T-bane etc. Helse; personlig assistent/avlaster/BPA: nattevakt for en person som har både fysisk og psykisk utviklingshemming og mangler språk. Gårdsarbeid, f.eks avlaster. Spa møkk og gjete dyr. Anonymkode: b73bc...b37
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #8 Skrevet 23. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et ønske om å ta fagbrev/yrkesrettet utdanning for å øke min kunnskap og kanskje få en seriøs jobb. Men jeg er ikke flink på å bidra til arbeidsmiljø, er på jobb for å utføre oppgavene og vektlegger ikke det sosiale mer enn normal høflighet. Av de retningene jeg har sett på er logistikkoperatør, men det er ikke veldig mange jobber innen det her, i tillegg er jeg redd for å ikke mestre det, siden hurtighet er et fortrinn. Kontorarbeider innebærer telefonering så det er ganske utelukket, samt at sånne arbeidsplasser virker å vektlegge trivsel i pausene. Noen som har kjennskap til ulike retninger/jobber som innebærer selvstendig jobbing med ikke for stort fokus på sosial omgang med andre som ikke er renhold? Anonymkode: 19681...5f3 Nav, ikke som veileder men på de avdelingene som driver med utbetalinger og slikt. det er en egen del av nav som ikke treffer brukere. driver kun med saksbehandling (ikke sosialstønad) Anonymkode: 478f7...d4a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #9 Skrevet 23. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nav, ikke som veileder men på de avdelingene som driver med utbetalinger og slikt. det er en egen del av nav som ikke treffer brukere. driver kun med saksbehandling (ikke sosialstønad) Anonymkode: 478f7...d4a Man får ikke jobb i nav med fagbrev, ei heller om man nevner at man er asosial. I dag samhandler man med mennesker overalt, men for å redusere kontakt til et minimum ville jeg tatt noe innen logistikk (jobbe på lager), IT eller økonomi og regnskap (som dog er høyskole). Kunne event. sjåfør (lastebil/eller lokfører) vert noe? Da drifter man rundt og styrer dagen selv. Anonymkode: 12779...a00
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #10 Skrevet 24. januar 2020 Tusen takk for svar alle!😀 Hadde jeg vært flink i matte/med tall med formler eller it/data så hadde det passet ypperlig for meg. Men når jeg ikke er det så begrenser det seg til det resterende, og innen de fagene er det veldig sjelden utlysninger her jeg bor. Kunne jobbet på lager og kunne også stablet varer i butikk, men bekjente mener det ikke passer for meg siden der er så mange mennesker rundt i butikken og det er jeg forsåvidt enig i ville blitt en utfordring. Det et liten mulighet å trekke seg unna. Selve butikkarbeider-fagbrevet legger mye vekt på service, og det er varepåfylling og logistikk-delen jeg er mest interessert i. Ang lagerarbeid er jeg redd for å ikke mestre og henge med tempoet til folka der. Grunnen til at jeg ønsker fagbrev/utdanning er for å få kunnskap og ikke være nådegitt opplæring fra arbeidsgiver/egenopplæring som erfaringsmessig har vist seg å funke dårlig. Realistisk sett er det vel matbutikk det er lettest å få jobb innen her jeg bor på bygda. Skal ikke være lett:/ har brukt opp tre år av det som er mulig å få lån fra lånekassen, så er litt redd for å bomme Anonymkode: 19681...5f3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #11 Skrevet 24. januar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar alle!😀 Hadde jeg vært flink i matte/med tall med formler eller it/data så hadde det passet ypperlig for meg. Men når jeg ikke er det så begrenser det seg til det resterende, og innen de fagene er det veldig sjelden utlysninger her jeg bor. Kunne jobbet på lager og kunne også stablet varer i butikk, men bekjente mener det ikke passer for meg siden der er så mange mennesker rundt i butikken og det er jeg forsåvidt enig i ville blitt en utfordring. Det et liten mulighet å trekke seg unna. Selve butikkarbeider-fagbrevet legger mye vekt på service, og det er varepåfylling og logistikk-delen jeg er mest interessert i. Ang lagerarbeid er jeg redd for å ikke mestre og henge med tempoet til folka der. Grunnen til at jeg ønsker fagbrev/utdanning er for å få kunnskap og ikke være nådegitt opplæring fra arbeidsgiver/egenopplæring som erfaringsmessig har vist seg å funke dårlig. Realistisk sett er det vel matbutikk det er lettest å få jobb innen her jeg bor på bygda. Skal ikke være lett:/ har brukt opp tre år av det som er mulig å få lån fra lånekassen, så er litt redd for å bomme Anonymkode: 19681...5f3 Selv om man har utdanning krever jo de fleste jobber at man også får opplæring. Anonymkode: e9f37...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå